V hlavním výrobním závodě společnosti Škoda Auto v Mladé Boleslavi sjel z linky první vůz Škoda Scala. Se zahájením výroby zcela nově vyvinutého kompaktního modelu otevírá česká automobilka i novou technologickou kapitolu: Škoda Scala jako první model značky využívá platformu MQB-A0 koncernu Volkswagen.
Předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier říká: „Novým modelem Škoda Scala otevíráme novou kapitolu vozů kompaktní třídy. Jedná se o zcela nový vůz, který ve třídě výrazně posouvá měřítka v oblasti technologií, bezpečnosti a designu. Dokládá to i svým novým názvem. Současně Škoda Scala skvěle prezentuje atraktivnost v duchu „smart understatement“, typickou pro značku Škoda. Jsme přesvědčeni, že se vozu Škoda Scala podaří nově nastavit měřítka kompaktních vozů značky Škoda .“
Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby a logistiky, říká: „Zahájení výroby zcela nového modelu Škoda Scala je pro celou společnost, a zvláště pro naše pracovníky, naprosto výjimečný okamžik. Zcela nový model byl v Mladé Boleslavi navržen, vyvinut a ode dneška je zde také vyráběn.“
Scala je prvním modelem značky, který využívá platformu MQB-A0 koncernu Volkswagen. Ta umožňuje uplatnění inovativních asistenčních systémů z vozů vyšších segmentů a zajistí ještě vyšší úroveň bezpečnosti a pohodlí ve třídě kompaktních vozů. Vedle asistenta pro jízdu v jízdních pruzích (Lane Assist) nabízí Škoda pro model Scala například asistent změny jízdního pruhu (Side Assist), asistent pro vyjíždění z parkovacího místa (Rear Traffic Alert) či adaptivní tempomat (ACC). V nabídce jsou také přední LED světlomety a LED sdružené koncové svítilny.
Zákazníci si budou moci vybírat z pěti motorů. Vedle tří benzinových motorů je k dispozici i jeden agregát TDI. Zemním plynem poháněná varianta bude následovat později v průběhu letošního roku. Nabídka motorizací pokrývá výkonové spektrum od 66 kW (90 k) až po 110 kW (150 k). Všechny agregáty jsou turbodmychadlem přeplňované motory s přímým vstřikem paliva splňující emisní normu Euro 6d-TEMP.
Kromě toho disponují systémem start-stop a rekuperací brzdné energie. On-line konfigurátor je zájemcům již nyní k dispozici. První vozy dorazí k zákazníkům v České republice v průběhu května letošního roku. Scala bude první evropský model značky, který ponese uprostřed na pátých dveřích nápis Škoda.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.