V hlavním výrobním závodě společnosti Škoda Auto v Mladé Boleslavi sjel z linky první vůz Škoda Scala. Se zahájením výroby zcela nově vyvinutého kompaktního modelu otevírá česká automobilka i novou technologickou kapitolu: Škoda Scala jako první model značky využívá platformu MQB-A0 koncernu Volkswagen.
Předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier říká: „Novým modelem Škoda Scala otevíráme novou kapitolu vozů kompaktní třídy. Jedná se o zcela nový vůz, který ve třídě výrazně posouvá měřítka v oblasti technologií, bezpečnosti a designu. Dokládá to i svým novým názvem. Současně Škoda Scala skvěle prezentuje atraktivnost v duchu „smart understatement“, typickou pro značku Škoda. Jsme přesvědčeni, že se vozu Škoda Scala podaří nově nastavit měřítka kompaktních vozů značky Škoda .“
Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby a logistiky, říká: „Zahájení výroby zcela nového modelu Škoda Scala je pro celou společnost, a zvláště pro naše pracovníky, naprosto výjimečný okamžik. Zcela nový model byl v Mladé Boleslavi navržen, vyvinut a ode dneška je zde také vyráběn.“
Scala je prvním modelem značky, který využívá platformu MQB-A0 koncernu Volkswagen. Ta umožňuje uplatnění inovativních asistenčních systémů z vozů vyšších segmentů a zajistí ještě vyšší úroveň bezpečnosti a pohodlí ve třídě kompaktních vozů. Vedle asistenta pro jízdu v jízdních pruzích (Lane Assist) nabízí Škoda pro model Scala například asistent změny jízdního pruhu (Side Assist), asistent pro vyjíždění z parkovacího místa (Rear Traffic Alert) či adaptivní tempomat (ACC). V nabídce jsou také přední LED světlomety a LED sdružené koncové svítilny.
Zákazníci si budou moci vybírat z pěti motorů. Vedle tří benzinových motorů je k dispozici i jeden agregát TDI. Zemním plynem poháněná varianta bude následovat později v průběhu letošního roku. Nabídka motorizací pokrývá výkonové spektrum od 66 kW (90 k) až po 110 kW (150 k). Všechny agregáty jsou turbodmychadlem přeplňované motory s přímým vstřikem paliva splňující emisní normu Euro 6d-TEMP.
Kromě toho disponují systémem start-stop a rekuperací brzdné energie. On-line konfigurátor je zájemcům již nyní k dispozici. První vozy dorazí k zákazníkům v České republice v průběhu května letošního roku. Scala bude první evropský model značky, který ponese uprostřed na pátých dveřích nápis Škoda.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?