V hlavním výrobním závodě společnosti Škoda Auto v Mladé Boleslavi sjel z linky první vůz Škoda Scala. Se zahájením výroby zcela nově vyvinutého kompaktního modelu otevírá česká automobilka i novou technologickou kapitolu: Škoda Scala jako první model značky využívá platformu MQB-A0 koncernu Volkswagen.
Předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier říká: „Novým modelem Škoda Scala otevíráme novou kapitolu vozů kompaktní třídy. Jedná se o zcela nový vůz, který ve třídě výrazně posouvá měřítka v oblasti technologií, bezpečnosti a designu. Dokládá to i svým novým názvem. Současně Škoda Scala skvěle prezentuje atraktivnost v duchu „smart understatement“, typickou pro značku Škoda. Jsme přesvědčeni, že se vozu Škoda Scala podaří nově nastavit měřítka kompaktních vozů značky Škoda .“
Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby a logistiky, říká: „Zahájení výroby zcela nového modelu Škoda Scala je pro celou společnost, a zvláště pro naše pracovníky, naprosto výjimečný okamžik. Zcela nový model byl v Mladé Boleslavi navržen, vyvinut a ode dneška je zde také vyráběn.“
Scala je prvním modelem značky, který využívá platformu MQB-A0 koncernu Volkswagen. Ta umožňuje uplatnění inovativních asistenčních systémů z vozů vyšších segmentů a zajistí ještě vyšší úroveň bezpečnosti a pohodlí ve třídě kompaktních vozů. Vedle asistenta pro jízdu v jízdních pruzích (Lane Assist) nabízí Škoda pro model Scala například asistent změny jízdního pruhu (Side Assist), asistent pro vyjíždění z parkovacího místa (Rear Traffic Alert) či adaptivní tempomat (ACC). V nabídce jsou také přední LED světlomety a LED sdružené koncové svítilny.
Zákazníci si budou moci vybírat z pěti motorů. Vedle tří benzinových motorů je k dispozici i jeden agregát TDI. Zemním plynem poháněná varianta bude následovat později v průběhu letošního roku. Nabídka motorizací pokrývá výkonové spektrum od 66 kW (90 k) až po 110 kW (150 k). Všechny agregáty jsou turbodmychadlem přeplňované motory s přímým vstřikem paliva splňující emisní normu Euro 6d-TEMP.
Kromě toho disponují systémem start-stop a rekuperací brzdné energie. On-line konfigurátor je zájemcům již nyní k dispozici. První vozy dorazí k zákazníkům v České republice v průběhu května letošního roku. Scala bude první evropský model značky, který ponese uprostřed na pátých dveřích nápis Škoda.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?