Volkswagen nabízí provozovatelům vozových parků atraktivní modely za výhodných podmínek, o čemž svědčí i výsledky letošního ročníku prestižní ankety Fleet derby – Flotila roku. Nejlepším modelem v kategorii elektromobilů je podle odborné poroty Volkswagen e-Golf a v absolutním pořadí obsadil skvělé třetí místo nový Volkswagen Touareg, vlajková loď značky.
„Z úspěchu našich modelů Touareg a e-Golf v prestižní anketě Fleet derby – Flotila roku máme velkou radost, protože se jedná o výsledek hlasování odborníků, kteří automobily hodnotí z hlediska přísných požadavků provozovatelů vozových parků,“ říká Jiří Štoček, ředitel divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika. „Všechny naše modely nabízejí nejen mimořádně vyspělou techniku, bezpečnost, komfort, spolehlivost a praktičnost, ale také nízké provozní a servisní náklady. A na stejných základech stojí i naše nabídka v nové oblasti elektrické mobility, což dokazuje prvenství e-Golfu v této kategorii.“
Odborné časopisy Business Car a Flotila uspořádaly již pošesté anketu Fleet derby – Flotila roku o nejlepší flotilové automobily. O pořadí v jednotlivých kategoriích rozhoduje internetové hlasování, absolutní pořadí sestavuje 34členná odborná porota, kterou tvoří zkušení flotiloví manažeři, ředitelé a majitelé firem. V letošním ročníku bylo do ankety nominováno celkem 46 automobilů. Volkswagen Touareg se v hlasování o flotilové auto roku 2019 umístil na 3. místě za mnohem levnějšími modely.
Elektrická mobilita začíná být významným tématem pro provozovatele vozových parků. V anketě Fleet derby – Flotila roku se proto rozhodovalo také o držiteli titulu „Flotilové elektroauto roku 2019“, jímž se stal s velkým bodovým náskokem Volkswagen e-Golf. Elektricky poháněný Golf zaujal porotce především vyspělými multimediálními technologiemi, ergonomicky řešeným interiérem a dlouhým dojezdem na jedno nabití.
Volkswagen e-Golf tak získal další prestižní ocenění. Již loni byl například v rámci ankety Auto roku 2018 v České republice vyhlášen ekologickým autem roku. S dojezdem až 300 kilometrů a nejvyšší rychlostí 150 km/h umožňuje bez obav překonávat i delší vzdálenosti s nulovými emisemi. Na rychlonabíjecí stanici lze akumulátory modelu e-Golf nabít na 80 % kapacity za 45 minut. Mezi inovace elektromobilu, který je mimo jiné součástí projektu e-carsharingu v Praze, patří například tepelné čerpadlo. Díky němu se dojezd v náročných zimních podmínkách prodlouží až o 30 procent.
Také Volkswagen Touareg, jehož třetí generace byla na český trh úspěšně uvedena v loňském roce, má na svém kontě již řadu významných ocenění, například „Auto roku 2019 v ČR“ v kategorii „Velká SUV“ podle hlasování veřejnosti. Všestranný Touareg je předurčen pro roli reprezentativního manažerského vozidla, současně je však rovněž robustním automobilem s vysokou užitnou hodnotou, s nímž se mohou řidiči vydat i do náročného terénu. Touareg dosahuje mimořádné úrovně komfortu, bezpečnosti a jízdní dynamiky díky progresivní fúzi asistenčních, komfortních, osvětlovacích, informačních a zábavních systémů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?