Máte někdy pocit, že v Česku máme nejhorší silnice světa? Rozhodně vám to nechceme vymlouvat, jen musíme dodat, že nejsme jediní. Časté stížnosti spojené se stavem silnic a dálnic se v posledních letech hrnou i na představitele vlády ve Velké Británii, která se proto rozhodla zainvestovat konečné řešení tohoto palčivého problému.
Britská vláda podle webu AutoCar oznámila, že má v plánu zahájit testování nových technologií, které by měly napomoci identifikovat mnohem efektivnější metody oprav výmolů a dokonce, což je nejdůležitější, přecházet jejich utváření na nových silnicích.
Nový plán, který dnes představil britský sekretář pro dopravu Chris Grayling, ponese název Live Labs a financován bude z vládních zdrojů, kde je pro něj vyhrazeno 22.9 milionů liber. To je cca 672 milionů korun. Pro testování vybraly úřady osm lokalit, mezi kterými je například Buckinghamshire, Kent nebo Birmingham.
Na každé z lokací bude vyzkoušena jiná technologie. Například Bedfordshire získá 1.05 milionu liber k investicím do chodníků se solárními panely nebo silnic využívajících geotermální energii k rozmrazování parkovišť, autobusových zastávek a prevenci vytváření prasklin a výmolů. Cumbria pak dostane 1.6 milionu liber k rozšíření svých investic do zkoušení tzv. plastových silnic a přípravě podkladů pro využití tohoto nového materiálu.
Smutnou pravdou však je, že i navzdory odvážným prohlášením typu „Výmoly jsou pro nás nepřítelem číslo jedna na silnicích," poputuje na jejich opravu jen malé procento z rozpočtu projektu Live Labs. Většina financí bohužel poputuje na různé analýzy a monitoring dat.
Například město Reading, které získalo z částky největší podíl (4.75 milionu liber), chce vyzkoušet použití detektorů dopravních signálů a údajů o mobilních telefonech, aby získalo pohled v reálném čase na provoz v oblasti Thames Valley a současně vytvořilo jakýsi „model veřejného zdraví."
Solihull a Birmingham plánují utratit 2.65 milionu liber za sledování času jízdy vozidel a chování cyklistů a chodců pomocí monitorování videa. Cílem tohoto experimentu má být zjištění, zda tzv. „push notifikace" umožní lidem lépe se během cest rozhodovat.
Jak se tedy zdá, vytváření odolnějších silnic bude jen okrajovou záležitostí celé této kampaně, přesto pevně doufáme, že by se jí mohli inspirovat i naši představitelé vlády.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.