Hennessey Venom F5 působí na první pohled jako nádherný sportovní vůz, skutečný úžas ale přichází až ve chvíli, kdy nahlédnete do jeho technických parametrů. Pod jeho kapotou se totiž ukrývá motor V8, který by měl nabídnout neuvěřitelných 1600 koní. A v kombinaci s promyšlenou aerodynamikou a nízkou hmotností by tohle auto rádo zaútočilo na titul nejrychlejšího produkčního vozu na světě. Ale kdy?
Společnost Hennessey, která se proslavila především různými extrémními úpravami, již odhalila model Venom F5 na několika akcích, kde pokaždé sklidil úspěch. Dosud však stále nepadlo ani slovo o tom, kdy by měl tento skvost o výkonu 1600 koní pokořit rychlostní hranici 311 mil v hodině, cca 500 km/h, jak přislíbil John Hennessey.
Nové informace o voze samotném, ale i jeho produkci, přinesl až nedávný rozhovor pro Top Gear. Během něj například vyplulo na povrch, že texaská společnost zatím hodlá elektrifikaci ignorovat a i během stavby dalších vozů se chce spoléhat pouze na výkony spalovacích vozů. zkrátka úpravy ve starém stylu.
Zřejmě nejzajímavější část rozhovoru se však točila kolem modelu Venom F5. První prototypy by měly začít vznikat již v červnu a zákazníkům by měly být představeny zhruba v srpnu, na známé motoristické akci Pebble Beach.
Krátce poté by automobilka chtěla začít s rychlostními testy, které by měly probíhat zhruba od září až do konce roku 2019. Na produkce sériových Venom F5 si tak zákazníci nejspíš budou muset počkat až do roku 2020. Již tou dobou bychom ale měli vědět to nejdůležitější: Tedy zda se americký Venom skutečně stane nejrychlejším automobilem světa.
Do té doby se ale může stát mnohé a tak ani tato data nejsou nijak jistá. Konečně však máme alespoň nějaký časový harmonogram, na který netrpělivě čekalo přinejmenším 24 lidí, kteří se již zavázali ke koupi supersportu za 1.6 milionu dolarů (cca 36 mil Kč). Dvanáct jich přitom pochází z USA a 12 ze zbytku světa.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.