Hennessey Venom F5 působí na první pohled jako nádherný sportovní vůz, skutečný úžas ale přichází až ve chvíli, kdy nahlédnete do jeho technických parametrů. Pod jeho kapotou se totiž ukrývá motor V8, který by měl nabídnout neuvěřitelných 1600 koní. A v kombinaci s promyšlenou aerodynamikou a nízkou hmotností by tohle auto rádo zaútočilo na titul nejrychlejšího produkčního vozu na světě. Ale kdy?
Společnost Hennessey, která se proslavila především různými extrémními úpravami, již odhalila model Venom F5 na několika akcích, kde pokaždé sklidil úspěch. Dosud však stále nepadlo ani slovo o tom, kdy by měl tento skvost o výkonu 1600 koní pokořit rychlostní hranici 311 mil v hodině, cca 500 km/h, jak přislíbil John Hennessey.
Nové informace o voze samotném, ale i jeho produkci, přinesl až nedávný rozhovor pro Top Gear. Během něj například vyplulo na povrch, že texaská společnost zatím hodlá elektrifikaci ignorovat a i během stavby dalších vozů se chce spoléhat pouze na výkony spalovacích vozů. zkrátka úpravy ve starém stylu.
Zřejmě nejzajímavější část rozhovoru se však točila kolem modelu Venom F5. První prototypy by měly začít vznikat již v červnu a zákazníkům by měly být představeny zhruba v srpnu, na známé motoristické akci Pebble Beach.
Krátce poté by automobilka chtěla začít s rychlostními testy, které by měly probíhat zhruba od září až do konce roku 2019. Na produkce sériových Venom F5 si tak zákazníci nejspíš budou muset počkat až do roku 2020. Již tou dobou bychom ale měli vědět to nejdůležitější: Tedy zda se americký Venom skutečně stane nejrychlejším automobilem světa.
Do té doby se ale může stát mnohé a tak ani tato data nejsou nijak jistá. Konečně však máme alespoň nějaký časový harmonogram, na který netrpělivě čekalo přinejmenším 24 lidí, kteří se již zavázali ke koupi supersportu za 1.6 milionu dolarů (cca 36 mil Kč). Dvanáct jich přitom pochází z USA a 12 ze zbytku světa.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.