Hennessey Venom F5 působí na první pohled jako nádherný sportovní vůz, skutečný úžas ale přichází až ve chvíli, kdy nahlédnete do jeho technických parametrů. Pod jeho kapotou se totiž ukrývá motor V8, který by měl nabídnout neuvěřitelných 1600 koní. A v kombinaci s promyšlenou aerodynamikou a nízkou hmotností by tohle auto rádo zaútočilo na titul nejrychlejšího produkčního vozu na světě. Ale kdy?
Společnost Hennessey, která se proslavila především různými extrémními úpravami, již odhalila model Venom F5 na několika akcích, kde pokaždé sklidil úspěch. Dosud však stále nepadlo ani slovo o tom, kdy by měl tento skvost o výkonu 1600 koní pokořit rychlostní hranici 311 mil v hodině, cca 500 km/h, jak přislíbil John Hennessey.
Nové informace o voze samotném, ale i jeho produkci, přinesl až nedávný rozhovor pro Top Gear. Během něj například vyplulo na povrch, že texaská společnost zatím hodlá elektrifikaci ignorovat a i během stavby dalších vozů se chce spoléhat pouze na výkony spalovacích vozů. zkrátka úpravy ve starém stylu.
Zřejmě nejzajímavější část rozhovoru se však točila kolem modelu Venom F5. První prototypy by měly začít vznikat již v červnu a zákazníkům by měly být představeny zhruba v srpnu, na známé motoristické akci Pebble Beach.
Krátce poté by automobilka chtěla začít s rychlostními testy, které by měly probíhat zhruba od září až do konce roku 2019. Na produkce sériových Venom F5 si tak zákazníci nejspíš budou muset počkat až do roku 2020. Již tou dobou bychom ale měli vědět to nejdůležitější: Tedy zda se americký Venom skutečně stane nejrychlejším automobilem světa.
Do té doby se ale může stát mnohé a tak ani tato data nejsou nijak jistá. Konečně však máme alespoň nějaký časový harmonogram, na který netrpělivě čekalo přinejmenším 24 lidí, kteří se již zavázali ke koupi supersportu za 1.6 milionu dolarů (cca 36 mil Kč). Dvanáct jich přitom pochází z USA a 12 ze zbytku světa.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.