Prorazit plot a prohánět se s autem po letištní dráze civilního letiště zní spíše jako upoutávka na akční film, ovšem tentokrát se bavíme o skutečném scénáři. Jistý Zane Alexander Carlson totiž koncem minulého měsíce překonal plot u Pensacola International Airport a ve svém Fordu Mustang se proháněl po přistávací dráze. A aby toho nebylo málo, zajel si pak ještě zadriftovat do hangáru.
Jak s odkazem na zpravodajský web Fox News uvádí The Drive, jistý Zane Alexander Carlson se 30. ledna dostal přes plot floridského letiště Pensacola International Airport, kde se ve svém Fordu Mustang proháněl po ranveji rychlostí okolo 100 mil v hodině, tedy okolo 161 km/h. Letiště přitom bylo v plném provozu a na dráhu mohlo kdykoliv dosednout letadlo.
To se naštěstí nestalo a tak Carlson mohl pokračovat ve svém řádění. Po sprintu na dráze tak sjel na trávník v jejím okolí, kde udělal pár smyků. Poté s vozem zajel do jednoho z hangárů, kde driftoval tak dlouho, dokud si pro něj nepřijeli policisté.
Podle policistů nebyl řidič pod vlivem alkoholu a vyloučen byl i teroristický motiv jeho „přečinu." Podle policistů měl prostě zřejmě chuť se projet po dráze. Ani tak se ale nevyhnul zatčení a obvinění z několika přečinů. Jaký trest řidiči hrozí však nikdo nezveřejnil.
Carlsonův kousek naštěstí nezpůsobil žádné problémy na letišti ani ve vzduchu a tak mohl letecký provoz dále v klidu pokračovat. Otázky však stále vyvolává jeho motivace. V okolí by se totiž jistě dalo najít pár jiných míst, kde si rychlost vozu bezpečně vyzkoušet bez rizik několika vážných obvinění.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.