Prorazit plot a prohánět se s autem po letištní dráze civilního letiště zní spíše jako upoutávka na akční film, ovšem tentokrát se bavíme o skutečném scénáři. Jistý Zane Alexander Carlson totiž koncem minulého měsíce překonal plot u Pensacola International Airport a ve svém Fordu Mustang se proháněl po přistávací dráze. A aby toho nebylo málo, zajel si pak ještě zadriftovat do hangáru.
Jak s odkazem na zpravodajský web Fox News uvádí The Drive, jistý Zane Alexander Carlson se 30. ledna dostal přes plot floridského letiště Pensacola International Airport, kde se ve svém Fordu Mustang proháněl po ranveji rychlostí okolo 100 mil v hodině, tedy okolo 161 km/h. Letiště přitom bylo v plném provozu a na dráhu mohlo kdykoliv dosednout letadlo.
To se naštěstí nestalo a tak Carlson mohl pokračovat ve svém řádění. Po sprintu na dráze tak sjel na trávník v jejím okolí, kde udělal pár smyků. Poté s vozem zajel do jednoho z hangárů, kde driftoval tak dlouho, dokud si pro něj nepřijeli policisté.
Podle policistů nebyl řidič pod vlivem alkoholu a vyloučen byl i teroristický motiv jeho „přečinu." Podle policistů měl prostě zřejmě chuť se projet po dráze. Ani tak se ale nevyhnul zatčení a obvinění z několika přečinů. Jaký trest řidiči hrozí však nikdo nezveřejnil.
Carlsonův kousek naštěstí nezpůsobil žádné problémy na letišti ani ve vzduchu a tak mohl letecký provoz dále v klidu pokračovat. Otázky však stále vyvolává jeho motivace. V okolí by se totiž jistě dalo najít pár jiných míst, kde si rychlost vozu bezpečně vyzkoušet bez rizik několika vážných obvinění.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.