Supersport s motorem bez vaček. Koenigsegg a bývalý Saab spojují síly

-mdo / AutoRoad.cz, 3. února 2019, 14:15 Google+

Koenigsegg, švédský výrobce málosériových supersportů, který za rok vyrobí méně než 20 vozů, se před pár dny oznámil spojenectví s nečekaným partnerem, automobilkou NEVS, neboli National Electric Vehicle Sweden, což je pohrobek švédského Saabu, zcela v rukou Číňanů a který se poslední roky snaží dostat na trh elektrickou verzi Saabu 9-3.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Koenigsegg Agera RS

Koenigsegg Agera RS | foto: Koenigsegg

Sdílejte článek

NEVS a Koenigsegg tak dle zástupců firem založili společné joint venture, zaměřené na sdílení technologií a vývoj. Obě firmy tedy plánují společný vývoj nových automobilů, s důrazem na elektrifikaci. V novém subjektu budou Číňané ovládat 65% podíl, zatímco Švédům zůstane 35 %. Kromě toho NEVS investoval 150 milionů EUR do samotného Koenigseggu a patří mu tak 20 % akcií firmy. 

img-responsive

Agera | foto: Archiv AutoRoad.cz

Pro Koenigsegg se tím kromě přísunu peněz otevřela také možnost výroby v bývalé továrně Saabu v Trollhättan pro některý ze svých budoucích a víceobjemových vozů. Navíc si partnerstvím s NEVS Švédi zajistili i distribuční síť v Číně.

Prvním vozem vyvinutým s novým partnerem bude podle zakladatele firmy, Christiana von Koenigsegga, hybridní supersport s cenovkou kolem 1 milionu EUR, na poměry firmy tedy docela levným vozem. S nižší cenovkou bude souviset i navýšení kapacity, nového vozu chce Koenigsegg prodávat ročně stovky kusů. 

img-responsive

NEVS 9-3EV | foto: 汽车之家

Nejzajímavějším specifikem nového vozu ale bude první sériové využití revolučního motoru s technologii ovládání ventilů bez vačkových hřídelí, který Koenigsegg vyvíjí už několik let. Projekt FreeValve nahrazuje vačkové hřídele nezávislým a elektronicky řízeným hydraulickým ovládáním ventilů. To umožní efektivnější spalování, navýšení točivého momentu v nízkých a středních otáčkách, a také nižší emise.

Kromě toho může motor ve standardním provedení spalovat benzín, naftu nebo alkohol a dokonce by mělo být nějakým způsobem možné střídat čtyřtaktní a dvoutaktní režim. Koenigsegg k vozu také řekl, že jeho cílem je aby nový model byl zcela CO2 neutrální. Toho by se mělo kromě využití hybridní soustavy od NEVS dosáhnout například také startováním vozu pomocí čirého alkoholu. Nový model má doplnit v nabídce Koenigseggu nástupce Agery a stane se nejlevnějším vozem v historii švédské firmy.

Pro Koenigsegg mimochodem nejde o první zkušenost se Saabem. V roce 2009 se firma pokusila odkoupit krachující Saab od General Motors, z prodeje však nakonec sešlo. Místo toho se tedy Saab dostal do rukou Číňanů, kteří na krátou chvíli obnovili výrobu ve švédské továrně, po finančních potížích však přišli o práva na využití jména a loga Saab. Nový elektrický NEVS 9-3 se po letech vývoje dostal na čínský trh koncem minulého roku. 

Vytisknout

Diskuze: Supersport s motorem bez vaček. Koenigsegg a bývalý Saab spojují síly

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

Škoda Kamiq Monte Carlo

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI DSG Monte Carlo – definice ideálního stylového crossoveru?

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb IV 2,0 TDI 110 kW L&K – nový manažerský ideál přijíždí!

subaru brz

TEST Subaru BRZ Limited AT – je lepší volbou automat či manuál?

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

reklama

Doporučujeme

Nový Lexus UX mění svět aerodynamiky. Chika Kako, jeho konstruktérka, se inspirovala ve světě Formule 1

Lexus UX250h: Hybrid, který na elektřinu ujede až půlku cesty

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud