Šedesátá léta se v zámoří nesla v dost uvolněném duchu, který dal vzniknout jednomu velice zajímavému vozítku. Řeč je o ikonických plážových buginách VW Beach Buggy, které vznikaly odstrojením tradiční karoserie z lehce dostupného Volkswagenu Beetle a instalací jednoduché a lehké otevřené karoserie. A právě podobný koncept se Volkswagen rozhodl oživit a představit ve futuristické podobě na ženevském autosalonu.
Automobilka zatím odhalila pouze dvě fotografie, na kterých toho není příliš vidět. Už teď je ale jasné, že nové bugina určitě nebude vycházet z poslední generace Volkswagenu Beetle, který zanedlouho zcela zmizí z trhu. Místo toho sáhla automobilka po nové elektrické platformě MEB, na které mají vznikat všechny budoucí koncernové elektromobily.
Místo jednoduchého vzduchem chlazeného motoru u zadní nápravy nás tak čeká ryze tichý elektrický pohon, čímž bugina ztratí svůj zajímavý zvukový projev. Designově se však automobilka držela předlohy, nechybí kulatá světla, karoserie tradičních tvarů s otevřenou střechou, vyšší stavba podvozku a kola s pořádnými pneumatikami.
A zatímco dříve bylo moderní zdobit bugginy křiklavými metalickými barvami, u nového konceptu se Volkswagen rozhodl sáhnout raději po neonově zelené barvě, která však konceptu celkem sluší.
„Buggy je víc než jen auto, uvedl Klaus Bischoff, šéf-designér automobilky. „Je to živost a energie na čtyřech kolech. Tyto atributy jsou ztělesněny i v nové e-buggy, která ukazuje, jak může vypadat moderní a netradiční interpretace klasiky, a emocionální vazbu, kterou může elektrická mobilita vytvářet."
Zatím se jedná pouze u malou ukázku a tak nemáme k dispozici ani žádná technická data. Podle webu Motor1, který na novinku upozornil, je však primárním cílem tohoto konceptu poukázat na univerzálnost platformy MEB, než v lidech vyvolávat vlnu nostalgie a zjišťovat zájem o podobně laděné modely.
E-buggy je tak spíše demonstrací, jak výrazně by mohly čistě elektrické pohonné systémy změnit svět automobilů. U elektrické platformy MEB totiž není potřeba řešit problémy s dostatkem prostoru pro výfukový neno pohonný systém. Jedna platforma se tak dá snadno transformovat pro využití u široké škály vozidel, od městských hatchbacků, přes kompaktní SUV až po podobně bláznivé koncepty plážových bugin.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.