Šedesátá léta se v zámoří nesla v dost uvolněném duchu, který dal vzniknout jednomu velice zajímavému vozítku. Řeč je o ikonických plážových buginách VW Beach Buggy, které vznikaly odstrojením tradiční karoserie z lehce dostupného Volkswagenu Beetle a instalací jednoduché a lehké otevřené karoserie. A právě podobný koncept se Volkswagen rozhodl oživit a představit ve futuristické podobě na ženevském autosalonu.
Automobilka zatím odhalila pouze dvě fotografie, na kterých toho není příliš vidět. Už teď je ale jasné, že nové bugina určitě nebude vycházet z poslední generace Volkswagenu Beetle, který zanedlouho zcela zmizí z trhu. Místo toho sáhla automobilka po nové elektrické platformě MEB, na které mají vznikat všechny budoucí koncernové elektromobily.
Místo jednoduchého vzduchem chlazeného motoru u zadní nápravy nás tak čeká ryze tichý elektrický pohon, čímž bugina ztratí svůj zajímavý zvukový projev. Designově se však automobilka držela předlohy, nechybí kulatá světla, karoserie tradičních tvarů s otevřenou střechou, vyšší stavba podvozku a kola s pořádnými pneumatikami.
A zatímco dříve bylo moderní zdobit bugginy křiklavými metalickými barvami, u nového konceptu se Volkswagen rozhodl sáhnout raději po neonově zelené barvě, která však konceptu celkem sluší.
„Buggy je víc než jen auto, uvedl Klaus Bischoff, šéf-designér automobilky. „Je to živost a energie na čtyřech kolech. Tyto atributy jsou ztělesněny i v nové e-buggy, která ukazuje, jak může vypadat moderní a netradiční interpretace klasiky, a emocionální vazbu, kterou může elektrická mobilita vytvářet."
Zatím se jedná pouze u malou ukázku a tak nemáme k dispozici ani žádná technická data. Podle webu Motor1, který na novinku upozornil, je však primárním cílem tohoto konceptu poukázat na univerzálnost platformy MEB, než v lidech vyvolávat vlnu nostalgie a zjišťovat zájem o podobně laděné modely.
E-buggy je tak spíše demonstrací, jak výrazně by mohly čistě elektrické pohonné systémy změnit svět automobilů. U elektrické platformy MEB totiž není potřeba řešit problémy s dostatkem prostoru pro výfukový neno pohonný systém. Jedna platforma se tak dá snadno transformovat pro využití u široké škály vozidel, od městských hatchbacků, přes kompaktní SUV až po podobně bláznivé koncepty plážových bugin.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.