Šedesátá léta se v zámoří nesla v dost uvolněném duchu, který dal vzniknout jednomu velice zajímavému vozítku. Řeč je o ikonických plážových buginách VW Beach Buggy, které vznikaly odstrojením tradiční karoserie z lehce dostupného Volkswagenu Beetle a instalací jednoduché a lehké otevřené karoserie. A právě podobný koncept se Volkswagen rozhodl oživit a představit ve futuristické podobě na ženevském autosalonu.
Automobilka zatím odhalila pouze dvě fotografie, na kterých toho není příliš vidět. Už teď je ale jasné, že nové bugina určitě nebude vycházet z poslední generace Volkswagenu Beetle, který zanedlouho zcela zmizí z trhu. Místo toho sáhla automobilka po nové elektrické platformě MEB, na které mají vznikat všechny budoucí koncernové elektromobily.
Místo jednoduchého vzduchem chlazeného motoru u zadní nápravy nás tak čeká ryze tichý elektrický pohon, čímž bugina ztratí svůj zajímavý zvukový projev. Designově se však automobilka držela předlohy, nechybí kulatá světla, karoserie tradičních tvarů s otevřenou střechou, vyšší stavba podvozku a kola s pořádnými pneumatikami.
A zatímco dříve bylo moderní zdobit bugginy křiklavými metalickými barvami, u nového konceptu se Volkswagen rozhodl sáhnout raději po neonově zelené barvě, která však konceptu celkem sluší.
„Buggy je víc než jen auto, uvedl Klaus Bischoff, šéf-designér automobilky. „Je to živost a energie na čtyřech kolech. Tyto atributy jsou ztělesněny i v nové e-buggy, která ukazuje, jak může vypadat moderní a netradiční interpretace klasiky, a emocionální vazbu, kterou může elektrická mobilita vytvářet."
Zatím se jedná pouze u malou ukázku a tak nemáme k dispozici ani žádná technická data. Podle webu Motor1, který na novinku upozornil, je však primárním cílem tohoto konceptu poukázat na univerzálnost platformy MEB, než v lidech vyvolávat vlnu nostalgie a zjišťovat zájem o podobně laděné modely.
E-buggy je tak spíše demonstrací, jak výrazně by mohly čistě elektrické pohonné systémy změnit svět automobilů. U elektrické platformy MEB totiž není potřeba řešit problémy s dostatkem prostoru pro výfukový neno pohonný systém. Jedna platforma se tak dá snadno transformovat pro využití u široké škály vozidel, od městských hatchbacků, přes kompaktní SUV až po podobně bláznivé koncepty plážových bugin.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.