Šedesátá léta se v zámoří nesla v dost uvolněném duchu, který dal vzniknout jednomu velice zajímavému vozítku. Řeč je o ikonických plážových buginách VW Beach Buggy, které vznikaly odstrojením tradiční karoserie z lehce dostupného Volkswagenu Beetle a instalací jednoduché a lehké otevřené karoserie. A právě podobný koncept se Volkswagen rozhodl oživit a představit ve futuristické podobě na ženevském autosalonu.
Automobilka zatím odhalila pouze dvě fotografie, na kterých toho není příliš vidět. Už teď je ale jasné, že nové bugina určitě nebude vycházet z poslední generace Volkswagenu Beetle, který zanedlouho zcela zmizí z trhu. Místo toho sáhla automobilka po nové elektrické platformě MEB, na které mají vznikat všechny budoucí koncernové elektromobily.
Místo jednoduchého vzduchem chlazeného motoru u zadní nápravy nás tak čeká ryze tichý elektrický pohon, čímž bugina ztratí svůj zajímavý zvukový projev. Designově se však automobilka držela předlohy, nechybí kulatá světla, karoserie tradičních tvarů s otevřenou střechou, vyšší stavba podvozku a kola s pořádnými pneumatikami.
A zatímco dříve bylo moderní zdobit bugginy křiklavými metalickými barvami, u nového konceptu se Volkswagen rozhodl sáhnout raději po neonově zelené barvě, která však konceptu celkem sluší.
„Buggy je víc než jen auto, uvedl Klaus Bischoff, šéf-designér automobilky. „Je to živost a energie na čtyřech kolech. Tyto atributy jsou ztělesněny i v nové e-buggy, která ukazuje, jak může vypadat moderní a netradiční interpretace klasiky, a emocionální vazbu, kterou může elektrická mobilita vytvářet."
Zatím se jedná pouze u malou ukázku a tak nemáme k dispozici ani žádná technická data. Podle webu Motor1, který na novinku upozornil, je však primárním cílem tohoto konceptu poukázat na univerzálnost platformy MEB, než v lidech vyvolávat vlnu nostalgie a zjišťovat zájem o podobně laděné modely.
E-buggy je tak spíše demonstrací, jak výrazně by mohly čistě elektrické pohonné systémy změnit svět automobilů. U elektrické platformy MEB totiž není potřeba řešit problémy s dostatkem prostoru pro výfukový neno pohonný systém. Jedna platforma se tak dá snadno transformovat pro využití u široké škály vozidel, od městských hatchbacků, přes kompaktní SUV až po podobně bláznivé koncepty plážových bugin.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?