Amazon se pochlubil novou ukázkou na čtvrtou epizodu nové série Grand Tour, kterou odvysílá v pátek 1. února. Hlavní roli budou mít tentokrát evropské pickupy, které trio moderátorů prověří v různých (převážně extrémních a zbytečných) disciplínách. Kromě jiného bychom se však měli dočkat testu i dalších vozidel, jako bude Jaguar XE Project 8.
Pickupy byly dlouhou dobu spjaty převážně s USA, v posledních letech však vzrůstá jejich popularita i na starém kontinentu, na což zareagovalo hned několik automobilek. Hvězdami této epizody se tak stanou Volkswagen Amarok, Mercedes-Benz X Class a Ford Ranger.
Za jejich volantem si trojice moderátorů vyzkouší to, kvůli čemu si lidé pckupy nejčastěji kupují. Dojde tedy na stěhování extrémního množství nábytku, zemědělství a přestavbu na bojové vozy s kulomety na korbě. Ve výsledku se tak můžeme těšit i na střelbu z těžkých zbraní a pár pořádných výbuchů.
Chybět nebudou ani tradiční závody ve sprintu, tentokrát ovšem s pořádným nákladem na korbě. Třešničkou na dortu se pak stane již avizované rozbití hlavy Jeremy Clarksona, respektive jeho busty na vysokém podstavci, ve stylu strhávání soch padlých diktátorů. Hammond pak opráší své znalosti s rozbíjením věcí a se svým Rangerem si pořádně zaskáče.
Zajímavý ale jistě bude i klasický test extrémního Jaguaru XE Project 8, kterého se zhostí Jeremy Clarkson a pořádně ho prožene po Ebola-dromu. Pro připomenutí, tento Jaguar pochází z limitované edice 300 kusů a pod jeho kapotou bije kompresorem přeplňovaná V8 o výkonu 600 koní, se kterou umí zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy a dosáhnout rychlosti až 322 km/h.
Nová epizoda přichází po Kolumbijském speciálu, který byl rozdělen na dva díly odvysílané během minulého pátku a soboty. Během nich se Clarkson, Hammond a May vypravili na cestu do několika extrémních míst napříč jihoamerickým státem, aby pořídili fotografie několika volně žijících zvířat. A to včetně hrocha, kterého by zde čekal málokdo.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?