Amazon se pochlubil novou ukázkou na čtvrtou epizodu nové série Grand Tour, kterou odvysílá v pátek 1. února. Hlavní roli budou mít tentokrát evropské pickupy, které trio moderátorů prověří v různých (převážně extrémních a zbytečných) disciplínách. Kromě jiného bychom se však měli dočkat testu i dalších vozidel, jako bude Jaguar XE Project 8.
Pickupy byly dlouhou dobu spjaty převážně s USA, v posledních letech však vzrůstá jejich popularita i na starém kontinentu, na což zareagovalo hned několik automobilek. Hvězdami této epizody se tak stanou Volkswagen Amarok, Mercedes-Benz X Class a Ford Ranger.
Za jejich volantem si trojice moderátorů vyzkouší to, kvůli čemu si lidé pckupy nejčastěji kupují. Dojde tedy na stěhování extrémního množství nábytku, zemědělství a přestavbu na bojové vozy s kulomety na korbě. Ve výsledku se tak můžeme těšit i na střelbu z těžkých zbraní a pár pořádných výbuchů.
Chybět nebudou ani tradiční závody ve sprintu, tentokrát ovšem s pořádným nákladem na korbě. Třešničkou na dortu se pak stane již avizované rozbití hlavy Jeremy Clarksona, respektive jeho busty na vysokém podstavci, ve stylu strhávání soch padlých diktátorů. Hammond pak opráší své znalosti s rozbíjením věcí a se svým Rangerem si pořádně zaskáče.
Zajímavý ale jistě bude i klasický test extrémního Jaguaru XE Project 8, kterého se zhostí Jeremy Clarkson a pořádně ho prožene po Ebola-dromu. Pro připomenutí, tento Jaguar pochází z limitované edice 300 kusů a pod jeho kapotou bije kompresorem přeplňovaná V8 o výkonu 600 koní, se kterou umí zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy a dosáhnout rychlosti až 322 km/h.
Nová epizoda přichází po Kolumbijském speciálu, který byl rozdělen na dva díly odvysílané během minulého pátku a soboty. Během nich se Clarkson, Hammond a May vypravili na cestu do několika extrémních míst napříč jihoamerickým státem, aby pořídili fotografie několika volně žijících zvířat. A to včetně hrocha, kterého by zde čekal málokdo.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.