Lada Niva je legenda, která se ani po 42 letech výrazněji nezměnila a to ani na pohled. V roce 2009 však AvtoVAZ zvažoval větší modernizaci, která by podstatně upravila přední část úspěšného SUV.
Lada 4x4 se samozřejmě za ty roky dočkala mnoha menších úprav, zejména po technické stránce, které vozu umožňují přežít i v 21 století a dokonce jej nabízet i na trzích EU. Největší změnou vzhledu se zatím stala asi verze Urban, která vozu dodala trochu civilnější vzhled. Nejvýraznější je ale asi změna jména, Niva se už nějakou dobu oficiálně jmenuje 4x4, legendární název Niva už totiž patří Chevroletu.
V roce 2009 ale v kancelářích AvtoVAZ začali uvažovat o podstatnějším modernizování vzhledu 4x4, který by jej vizuálně omladil a přiblížil tehdejším modelům značky. Tou dobou byla čerstvě na trhu modernizovaná verze, nazývaná oficiálně VAZ-21214M, jenž se dočkala úpravy zavěšení, spojky či brzd, navenek však stále vypadala jako starší varianty.
Designéři AvtoVAZ tak vytvořili pro starou karosérii zcela novou plastovou masku a nárazník a také nové kryty světlometů, které vizuálně spojily hlavní světlomet s tradičně nad ním umístěným blinkrem. Ve výsledku nešlo konstrukčně o významnou změnu, na pohled však prototyp Nivy působí o poznání moderněji, i když už ne tak nadčasově. Velký facelift je tak možná silné označení, i takovéto změny však dokázaly známou tvář dekády staré legendy podstatně změnit. Kromě toho měla modernizovaná Lada 4x4 dostat nový plastový přívod vzduchu na kapotě, černé ližiny, plastové lemy blatníků a prahy. Záď a interiér se zřejmě obešly beze změn, žádné dostupné fotky je neukazují.
Oproti původní verzi by nový model jistě nevyžadoval vysoké náklady na uvedení do výroby, maximálně několik nových forem pro vstřikování plastu. Nakonec však padlo rozhodnutí, že se vůz vyrábět nebude a Lada 4x4 se tak dodnes drží tradičního uspořádání masky. Jediný existující prototyp modernizované Lady byl údajně zničen v roce 2015, bez toho že by se kdykoliv ukázal veřejnosti. Podařilo se však vytvořit několik fotek, které poté někdo sdílel na ruském internetu.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.