Lada Niva je legenda, která se ani po 42 letech výrazněji nezměnila a to ani na pohled. V roce 2009 však AvtoVAZ zvažoval větší modernizaci, která by podstatně upravila přední část úspěšného SUV.
Lada 4x4 se samozřejmě za ty roky dočkala mnoha menších úprav, zejména po technické stránce, které vozu umožňují přežít i v 21 století a dokonce jej nabízet i na trzích EU. Největší změnou vzhledu se zatím stala asi verze Urban, která vozu dodala trochu civilnější vzhled. Nejvýraznější je ale asi změna jména, Niva se už nějakou dobu oficiálně jmenuje 4x4, legendární název Niva už totiž patří Chevroletu.
V roce 2009 ale v kancelářích AvtoVAZ začali uvažovat o podstatnějším modernizování vzhledu 4x4, který by jej vizuálně omladil a přiblížil tehdejším modelům značky. Tou dobou byla čerstvě na trhu modernizovaná verze, nazývaná oficiálně VAZ-21214M, jenž se dočkala úpravy zavěšení, spojky či brzd, navenek však stále vypadala jako starší varianty.
Designéři AvtoVAZ tak vytvořili pro starou karosérii zcela novou plastovou masku a nárazník a také nové kryty světlometů, které vizuálně spojily hlavní světlomet s tradičně nad ním umístěným blinkrem. Ve výsledku nešlo konstrukčně o významnou změnu, na pohled však prototyp Nivy působí o poznání moderněji, i když už ne tak nadčasově. Velký facelift je tak možná silné označení, i takovéto změny však dokázaly známou tvář dekády staré legendy podstatně změnit. Kromě toho měla modernizovaná Lada 4x4 dostat nový plastový přívod vzduchu na kapotě, černé ližiny, plastové lemy blatníků a prahy. Záď a interiér se zřejmě obešly beze změn, žádné dostupné fotky je neukazují.
Oproti původní verzi by nový model jistě nevyžadoval vysoké náklady na uvedení do výroby, maximálně několik nových forem pro vstřikování plastu. Nakonec však padlo rozhodnutí, že se vůz vyrábět nebude a Lada 4x4 se tak dodnes drží tradičního uspořádání masky. Jediný existující prototyp modernizované Lady byl údajně zničen v roce 2015, bez toho že by se kdykoliv ukázal veřejnosti. Podařilo se však vytvořit několik fotek, které poté někdo sdílel na ruském internetu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?