Lada Niva je legenda, která se ani po 42 letech výrazněji nezměnila a to ani na pohled. V roce 2009 však AvtoVAZ zvažoval větší modernizaci, která by podstatně upravila přední část úspěšného SUV.
Lada 4x4 se samozřejmě za ty roky dočkala mnoha menších úprav, zejména po technické stránce, které vozu umožňují přežít i v 21 století a dokonce jej nabízet i na trzích EU. Největší změnou vzhledu se zatím stala asi verze Urban, která vozu dodala trochu civilnější vzhled. Nejvýraznější je ale asi změna jména, Niva se už nějakou dobu oficiálně jmenuje 4x4, legendární název Niva už totiž patří Chevroletu.
V roce 2009 ale v kancelářích AvtoVAZ začali uvažovat o podstatnějším modernizování vzhledu 4x4, který by jej vizuálně omladil a přiblížil tehdejším modelům značky. Tou dobou byla čerstvě na trhu modernizovaná verze, nazývaná oficiálně VAZ-21214M, jenž se dočkala úpravy zavěšení, spojky či brzd, navenek však stále vypadala jako starší varianty.
Designéři AvtoVAZ tak vytvořili pro starou karosérii zcela novou plastovou masku a nárazník a také nové kryty světlometů, které vizuálně spojily hlavní světlomet s tradičně nad ním umístěným blinkrem. Ve výsledku nešlo konstrukčně o významnou změnu, na pohled však prototyp Nivy působí o poznání moderněji, i když už ne tak nadčasově. Velký facelift je tak možná silné označení, i takovéto změny však dokázaly známou tvář dekády staré legendy podstatně změnit. Kromě toho měla modernizovaná Lada 4x4 dostat nový plastový přívod vzduchu na kapotě, černé ližiny, plastové lemy blatníků a prahy. Záď a interiér se zřejmě obešly beze změn, žádné dostupné fotky je neukazují.
Oproti původní verzi by nový model jistě nevyžadoval vysoké náklady na uvedení do výroby, maximálně několik nových forem pro vstřikování plastu. Nakonec však padlo rozhodnutí, že se vůz vyrábět nebude a Lada 4x4 se tak dodnes drží tradičního uspořádání masky. Jediný existující prototyp modernizované Lady byl údajně zničen v roce 2015, bez toho že by se kdykoliv ukázal veřejnosti. Podařilo se však vytvořit několik fotek, které poté někdo sdílel na ruském internetu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.