Lada Niva je legenda, která se ani po 42 letech výrazněji nezměnila a to ani na pohled. V roce 2009 však AvtoVAZ zvažoval větší modernizaci, která by podstatně upravila přední část úspěšného SUV.
Lada 4x4 se samozřejmě za ty roky dočkala mnoha menších úprav, zejména po technické stránce, které vozu umožňují přežít i v 21 století a dokonce jej nabízet i na trzích EU. Největší změnou vzhledu se zatím stala asi verze Urban, která vozu dodala trochu civilnější vzhled. Nejvýraznější je ale asi změna jména, Niva se už nějakou dobu oficiálně jmenuje 4x4, legendární název Niva už totiž patří Chevroletu.
V roce 2009 ale v kancelářích AvtoVAZ začali uvažovat o podstatnějším modernizování vzhledu 4x4, který by jej vizuálně omladil a přiblížil tehdejším modelům značky. Tou dobou byla čerstvě na trhu modernizovaná verze, nazývaná oficiálně VAZ-21214M, jenž se dočkala úpravy zavěšení, spojky či brzd, navenek však stále vypadala jako starší varianty.
Designéři AvtoVAZ tak vytvořili pro starou karosérii zcela novou plastovou masku a nárazník a také nové kryty světlometů, které vizuálně spojily hlavní světlomet s tradičně nad ním umístěným blinkrem. Ve výsledku nešlo konstrukčně o významnou změnu, na pohled však prototyp Nivy působí o poznání moderněji, i když už ne tak nadčasově. Velký facelift je tak možná silné označení, i takovéto změny však dokázaly známou tvář dekády staré legendy podstatně změnit. Kromě toho měla modernizovaná Lada 4x4 dostat nový plastový přívod vzduchu na kapotě, černé ližiny, plastové lemy blatníků a prahy. Záď a interiér se zřejmě obešly beze změn, žádné dostupné fotky je neukazují.
Oproti původní verzi by nový model jistě nevyžadoval vysoké náklady na uvedení do výroby, maximálně několik nových forem pro vstřikování plastu. Nakonec však padlo rozhodnutí, že se vůz vyrábět nebude a Lada 4x4 se tak dodnes drží tradičního uspořádání masky. Jediný existující prototyp modernizované Lady byl údajně zničen v roce 2015, bez toho že by se kdykoliv ukázal veřejnosti. Podařilo se však vytvořit několik fotek, které poté někdo sdílel na ruském internetu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.