Právě probíhající výstava obytných automobilů a karavanů v německém Stuttgartu je jedním z mnoha důkazů, že cestování s obytnými vozy a karavany nabírá v posledních letech na popularitě. A zatímco posledně jsme vás informovali o představení poněkud výstředního obytného kabrioletu, nyní se podíváme na něco výrazně praktičtějšího. Kapsle zvaný PlugVan totiž dokáže udělat komfortní obytný automobil z jakékoliv dodávky - a to bez jakýchkoliv úprav.
Většina společností na CMT vystavuje buď své přestavěné dodávky, nebo hotové karavany. PlugVan však přišel s poněkud jiným přístupem, díky kterému nemusíte kupovat nový vůz ani karavan. Společnost totiž nabízí speciální "kapsli," kterou můžete jednoduše nasunout do své dodávky, vleku nebo jakéhokoliv jiného dopravního prostředku s větším úložným prostorem.
Podle webových stránek PlugVan by měla instalace probíhat během pěti minut a není ani nijak extrémně náročná. Dokud je karavan mimo dodávku, podpírají ho dva páry posuvných nohou. Jakmile se modul dostane na korbu vašeho vozu, lze nohy zasunout a modul se pohybuje na menších kolečkách. Poté už jen stačí modul zajistit pomocí běžných zajišťovacích ok v dodávce a máte naloženo.
Nemusíte tak investovat do nového vozu a snadno můžete využít například svou pracovní dodávku, případně si vypůjčit obyčejnou dodávku a snadno si ji upravit. Modul je navíc navržen tak, že lze jeho stěny i strop posouvat a díky tomu přizpůsobit pro různě veliké dodávky - vždy tak můžete využít maximální množství dostupného prostoru.
Podle informací webu New Atlas, jehož redaktoři se účastní výstavy CMT a PlugVan si nenechali ujít, měří modul okolo dvou metrů na délku a v jeho interiéru je všechno, co byste od obytného vozu čekali. Prostor Ačkoliv z fotografií a prezentačního videa působí interiér poměrně stísněně, díky šikovně rozmístěnému a nastavitelnému nábytku není problém zde plnohodnotně vařit, jíst ani spát.
Nástavba je vybavena kuchyňkou, které nechybí malý vařič, dřez ani lednice. Místo se našlo i pro dvě nádrže na čistou a špinavou vodu, každá o objemu 43 litrů. Na palubě je i ohřívač vody, ten však funguje pouze po připojení do sítě s napájením 220V. Stolek je šikovně ukryt v jednom z šuplíků a v případě potřeby lze celý modul s kuchyňskou snadno zvednout a uvolnit si tak odkládací prostory.
Nechybí spousta šuplíků pro ukládání věcí, vybavení nebo oblečení. Spaní je řešeno pomocí rozkládací postele, která ve složeném stavu připomíná lavici. Po rozložení však vzniká dvoulůžková postel. Komfort na cestách zvyšuje také chytrý systém elektroniky, prostřednictvím kterého se dají ovládat světla, ventilace, atd. V případě zájmu může být vybaven i hlasovým ovládáním Amazon Alexa.
Podle informací New Atlas začíná cena plně vybaveného modulu okolo 22 725 dolarů, tj. cca 511 000 Kč. Pokud se však člověk smíří s jednoduší variantou, dá se s cenou dostat údajně až k částce okolo 6 825 dolarů, tedy cca 153 000 Kč.
Výhodou modulu PlugVan oproti tradičním karavanům a obytným dodávkám je však jejich modulárnost, univerzálnost a hlavně přenositelnost. Pokud potřebujete většinu roku auto k práci, necháte modul v garáži. Pokud ale chcete cestovat, jednoduše ho naložíte a vyrazíte. Limitovat vás navíc nebude ani změna vozu. Rozhodně se tedy jedná o zajímavé řešení.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.