Nové Clio je sestaveno podle dvojího principu « Evoluce & Revoluce » a převrací dosavadní zvyklosti: design exteriéru je zralejší, zatímco design interiéru je navržen zcela nově. Se svými výraznějšími liniemi a výraznější maskou je nové Clio dynamičtější a modernější, přitom zůstává na první pohled identifikovatelné navzdory použití 100 % nových dílů. Revoluce v interiéru je očividná. Zcela nově pojatá kabina se inspiruje vyššími segmenty, jak vnímanou kvalitou, tak i dostupnými technologiemi, které oslovují všechny a usnadňují každodenní život.
Úvodem
K odhalení postačí okamžik. Vnímaná kvalita a ergonomie místa řidiče byly pro tvůrčí týmy designu interiéru Nového Renault Clio prioritou. Špičkové materiály, měkčené materiály na palubní deskce, dveřních panelech a obvodu středové konzole a pečlivé zpracování interiéru: celý prostor kabiny nabývá jiné úrovně vnímané kvality. Zcela nový « Smart Cockpit » Nového Renault Clio je kompaktnější, natočený k řidiči a integruje více technologií. Jeho design ve tvaru vlny zvýrazňuje dojem šířky. Je vybaven největšími displeji ve své kategorii a využívá moderní ergonomii za účelem hlubšího zážitku z řízení. Nové Clio přináší jedinečné inovace v segmentu, například poloautomatickou parkovací brzdu, zvláště užitečnou při městském provozu.
Multimediální obrazovka
Klíčovým prvkem «Smart Cockpit» je multimediální obrazovka o úhlopříčce až 9,3 palců (dvakrát větší než verze 7 palců) a u značky Renault dosud největší. Tento svislý vertikální tablet je inspirovaný modelem Espace a opticky zvětšuje přístrojovou desku, činí kabinu velice moderní a zlepšuje čitelnost displeje. Je natočený k řidiči a svým novým připojeným multimediálním systémem EASY LINK nabízí celý souhrn multimediálních, navigačních a « infotainment » služeb, ale také velmi jednoduché nastavování režimů MULTI-SENSE.
Digitální přístrojový štít
Nové Clio poprvé nabízí digitální displej místo klasických analogových přístrojů palubní desky. Technologie pocházejí přímo z vyšších segmentů. Tento TFT displej existuje ve verzích 7 a 10 palců a umožňuje personalizaci zobrazení velmi intuitivním způsobem. Verze 10 palců umožní zobrazit mapu navigace GPS. Nové Clio se svými dvěma obrazovkami 9,3 a 10 palců nabízí největší displeje ve své kategorii.
Palubní deska
Zcela nově pojaté palubní desce Nového Renault Clio byla věnována mimořádná pozornost v oblasti kvality. Je členěna na tři části, horní s měkčeným materiálem, střední s personalizovatelným pásem a spodní částí s funkčními prvky, například odkládací schránkou. Její zvlněný tvar podporuje vnímání kokpitu a pocit šířky je zvýrazněný horizontálním designem středových a bočních výdechů ventilace. Zvláštní péče byla věnována ergonomii klavírových tlačítek a ovladačů klimatizace ve spodní části centrálního displeje s přímým přístupem k vybraným funkcím.
Volant
Díky instalaci kompaktnějšího airbagu než u předchozího modelu je volant elegantnější. Zmenšení airbagu zlepšuje viditelnost informací zobrazených na přístrojovém štitu. Volant se vyznačuje zvýrazněním pro palce a zesíleným věncem, čímž je úchop volantu velmi příjemný. Je opatřen novými a podsvícenými tlačítky a přispívá ke zvýšení vnímané kvality díky detailům z matného chromu.
Středová konzole
Středová konzole je rovněž klíčovým prvkem «Smart Cockpit» Nového Renault Clio. Je zvýšená za účelem lepší ergonomie místa řidiče, řadicí páka je kratší a je v přirozeném dosahu ruky. Středová konzole je navíc personalizovatelná, na vnější straně s ambientním osvětlením. Ve spodní části jsou integrované přihrádky, včetně plochy s indukčním dobíjením telefonu.
Sedadla
Sedadla Nového Renault Clio pocházejí z vyšších segmentů. Poskytují lepší posez díky delšímu sedáku a anatomičtějšímu tvarování. Vybrání opěradla zlepšuje prostornost v oblasti kolen cestujících na zadních sedadlech a nové tenčí přední opěrky hlavy zlepšují viditelnost šikmo vzad. Zvláštní péče byla věnována volbě materiálů, stejně jako u plaubní desky. Nová sedadla přispívají k vyšší vnímané kvalitě interiéru.
Dveřní panely
Také zde používá nové Clio měkčené materiály, které jsou v této kategorii jedinečné. Dveřní panely jsou opatřeny okrasnými plochami, které stejně jako loketní opěrky mohou být vyhotoveny dle dostupného barevného prostředí interiéru. Ve dveřních panelech může být integrované i ambientní osvětlení.
Personalizace
Každý si může interiér nového Renault Clio přizpsobit díky personalizačním paketům, které zahrnují kromě jiného dekorace středové konzole, středového pásu palubní desky, specifické dveřní panely nebo volant. Je nabízeno více než 8 prostředí interiéru, která jsou doplněna o inovativní nabídku personalizace, která barevně oživuje linii výdechů ventilace po celé délce palubní desky a vytváří jedinečné prostředí interiéru. K dispozici je rovněž ambientní osvětlení v 8 barvách.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.