Nové Clio je sestaveno podle dvojího principu « Evoluce & Revoluce » a převrací dosavadní zvyklosti: design exteriéru je zralejší, zatímco design interiéru je navržen zcela nově. Se svými výraznějšími liniemi a výraznější maskou je nové Clio dynamičtější a modernější, přitom zůstává na první pohled identifikovatelné navzdory použití 100 % nových dílů. Revoluce v interiéru je očividná. Zcela nově pojatá kabina se inspiruje vyššími segmenty, jak vnímanou kvalitou, tak i dostupnými technologiemi, které oslovují všechny a usnadňují každodenní život.
Úvodem
K odhalení postačí okamžik. Vnímaná kvalita a ergonomie místa řidiče byly pro tvůrčí týmy designu interiéru Nového Renault Clio prioritou. Špičkové materiály, měkčené materiály na palubní deskce, dveřních panelech a obvodu středové konzole a pečlivé zpracování interiéru: celý prostor kabiny nabývá jiné úrovně vnímané kvality. Zcela nový « Smart Cockpit » Nového Renault Clio je kompaktnější, natočený k řidiči a integruje více technologií. Jeho design ve tvaru vlny zvýrazňuje dojem šířky. Je vybaven největšími displeji ve své kategorii a využívá moderní ergonomii za účelem hlubšího zážitku z řízení. Nové Clio přináší jedinečné inovace v segmentu, například poloautomatickou parkovací brzdu, zvláště užitečnou při městském provozu.
Multimediální obrazovka
Klíčovým prvkem «Smart Cockpit» je multimediální obrazovka o úhlopříčce až 9,3 palců (dvakrát větší než verze 7 palců) a u značky Renault dosud největší. Tento svislý vertikální tablet je inspirovaný modelem Espace a opticky zvětšuje přístrojovou desku, činí kabinu velice moderní a zlepšuje čitelnost displeje. Je natočený k řidiči a svým novým připojeným multimediálním systémem EASY LINK nabízí celý souhrn multimediálních, navigačních a « infotainment » služeb, ale také velmi jednoduché nastavování režimů MULTI-SENSE.
Digitální přístrojový štít
Nové Clio poprvé nabízí digitální displej místo klasických analogových přístrojů palubní desky. Technologie pocházejí přímo z vyšších segmentů. Tento TFT displej existuje ve verzích 7 a 10 palců a umožňuje personalizaci zobrazení velmi intuitivním způsobem. Verze 10 palců umožní zobrazit mapu navigace GPS. Nové Clio se svými dvěma obrazovkami 9,3 a 10 palců nabízí největší displeje ve své kategorii.
Palubní deska
Zcela nově pojaté palubní desce Nového Renault Clio byla věnována mimořádná pozornost v oblasti kvality. Je členěna na tři části, horní s měkčeným materiálem, střední s personalizovatelným pásem a spodní částí s funkčními prvky, například odkládací schránkou. Její zvlněný tvar podporuje vnímání kokpitu a pocit šířky je zvýrazněný horizontálním designem středových a bočních výdechů ventilace. Zvláštní péče byla věnována ergonomii klavírových tlačítek a ovladačů klimatizace ve spodní části centrálního displeje s přímým přístupem k vybraným funkcím.
Volant
Díky instalaci kompaktnějšího airbagu než u předchozího modelu je volant elegantnější. Zmenšení airbagu zlepšuje viditelnost informací zobrazených na přístrojovém štitu. Volant se vyznačuje zvýrazněním pro palce a zesíleným věncem, čímž je úchop volantu velmi příjemný. Je opatřen novými a podsvícenými tlačítky a přispívá ke zvýšení vnímané kvality díky detailům z matného chromu.
Středová konzole
Středová konzole je rovněž klíčovým prvkem «Smart Cockpit» Nového Renault Clio. Je zvýšená za účelem lepší ergonomie místa řidiče, řadicí páka je kratší a je v přirozeném dosahu ruky. Středová konzole je navíc personalizovatelná, na vnější straně s ambientním osvětlením. Ve spodní části jsou integrované přihrádky, včetně plochy s indukčním dobíjením telefonu.
Sedadla
Sedadla Nového Renault Clio pocházejí z vyšších segmentů. Poskytují lepší posez díky delšímu sedáku a anatomičtějšímu tvarování. Vybrání opěradla zlepšuje prostornost v oblasti kolen cestujících na zadních sedadlech a nové tenčí přední opěrky hlavy zlepšují viditelnost šikmo vzad. Zvláštní péče byla věnována volbě materiálů, stejně jako u plaubní desky. Nová sedadla přispívají k vyšší vnímané kvalitě interiéru.
Dveřní panely
Také zde používá nové Clio měkčené materiály, které jsou v této kategorii jedinečné. Dveřní panely jsou opatřeny okrasnými plochami, které stejně jako loketní opěrky mohou být vyhotoveny dle dostupného barevného prostředí interiéru. Ve dveřních panelech může být integrované i ambientní osvětlení.
Personalizace
Každý si může interiér nového Renault Clio přizpsobit díky personalizačním paketům, které zahrnují kromě jiného dekorace středové konzole, středového pásu palubní desky, specifické dveřní panely nebo volant. Je nabízeno více než 8 prostředí interiéru, která jsou doplněna o inovativní nabídku personalizace, která barevně oživuje linii výdechů ventilace po celé délce palubní desky a vytváří jedinečné prostředí interiéru. K dispozici je rovněž ambientní osvětlení v 8 barvách.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?