Nové Clio je sestaveno podle dvojího principu « Evoluce & Revoluce » a převrací dosavadní zvyklosti: design exteriéru je zralejší, zatímco design interiéru je navržen zcela nově. Se svými výraznějšími liniemi a výraznější maskou je nové Clio dynamičtější a modernější, přitom zůstává na první pohled identifikovatelné navzdory použití 100 % nových dílů. Revoluce v interiéru je očividná. Zcela nově pojatá kabina se inspiruje vyššími segmenty, jak vnímanou kvalitou, tak i dostupnými technologiemi, které oslovují všechny a usnadňují každodenní život.
Úvodem
K odhalení postačí okamžik. Vnímaná kvalita a ergonomie místa řidiče byly pro tvůrčí týmy designu interiéru Nového Renault Clio prioritou. Špičkové materiály, měkčené materiály na palubní deskce, dveřních panelech a obvodu středové konzole a pečlivé zpracování interiéru: celý prostor kabiny nabývá jiné úrovně vnímané kvality. Zcela nový « Smart Cockpit » Nového Renault Clio je kompaktnější, natočený k řidiči a integruje více technologií. Jeho design ve tvaru vlny zvýrazňuje dojem šířky. Je vybaven největšími displeji ve své kategorii a využívá moderní ergonomii za účelem hlubšího zážitku z řízení. Nové Clio přináší jedinečné inovace v segmentu, například poloautomatickou parkovací brzdu, zvláště užitečnou při městském provozu.
Multimediální obrazovka
Klíčovým prvkem «Smart Cockpit» je multimediální obrazovka o úhlopříčce až 9,3 palců (dvakrát větší než verze 7 palců) a u značky Renault dosud největší. Tento svislý vertikální tablet je inspirovaný modelem Espace a opticky zvětšuje přístrojovou desku, činí kabinu velice moderní a zlepšuje čitelnost displeje. Je natočený k řidiči a svým novým připojeným multimediálním systémem EASY LINK nabízí celý souhrn multimediálních, navigačních a « infotainment » služeb, ale také velmi jednoduché nastavování režimů MULTI-SENSE.
Digitální přístrojový štít
Nové Clio poprvé nabízí digitální displej místo klasických analogových přístrojů palubní desky. Technologie pocházejí přímo z vyšších segmentů. Tento TFT displej existuje ve verzích 7 a 10 palců a umožňuje personalizaci zobrazení velmi intuitivním způsobem. Verze 10 palců umožní zobrazit mapu navigace GPS. Nové Clio se svými dvěma obrazovkami 9,3 a 10 palců nabízí největší displeje ve své kategorii.
Palubní deska
Zcela nově pojaté palubní desce Nového Renault Clio byla věnována mimořádná pozornost v oblasti kvality. Je členěna na tři části, horní s měkčeným materiálem, střední s personalizovatelným pásem a spodní částí s funkčními prvky, například odkládací schránkou. Její zvlněný tvar podporuje vnímání kokpitu a pocit šířky je zvýrazněný horizontálním designem středových a bočních výdechů ventilace. Zvláštní péče byla věnována ergonomii klavírových tlačítek a ovladačů klimatizace ve spodní části centrálního displeje s přímým přístupem k vybraným funkcím.
Volant
Díky instalaci kompaktnějšího airbagu než u předchozího modelu je volant elegantnější. Zmenšení airbagu zlepšuje viditelnost informací zobrazených na přístrojovém štitu. Volant se vyznačuje zvýrazněním pro palce a zesíleným věncem, čímž je úchop volantu velmi příjemný. Je opatřen novými a podsvícenými tlačítky a přispívá ke zvýšení vnímané kvality díky detailům z matného chromu.
Středová konzole
Středová konzole je rovněž klíčovým prvkem «Smart Cockpit» Nového Renault Clio. Je zvýšená za účelem lepší ergonomie místa řidiče, řadicí páka je kratší a je v přirozeném dosahu ruky. Středová konzole je navíc personalizovatelná, na vnější straně s ambientním osvětlením. Ve spodní části jsou integrované přihrádky, včetně plochy s indukčním dobíjením telefonu.
Sedadla
Sedadla Nového Renault Clio pocházejí z vyšších segmentů. Poskytují lepší posez díky delšímu sedáku a anatomičtějšímu tvarování. Vybrání opěradla zlepšuje prostornost v oblasti kolen cestujících na zadních sedadlech a nové tenčí přední opěrky hlavy zlepšují viditelnost šikmo vzad. Zvláštní péče byla věnována volbě materiálů, stejně jako u plaubní desky. Nová sedadla přispívají k vyšší vnímané kvalitě interiéru.
Dveřní panely
Také zde používá nové Clio měkčené materiály, které jsou v této kategorii jedinečné. Dveřní panely jsou opatřeny okrasnými plochami, které stejně jako loketní opěrky mohou být vyhotoveny dle dostupného barevného prostředí interiéru. Ve dveřních panelech může být integrované i ambientní osvětlení.
Personalizace
Každý si může interiér nového Renault Clio přizpsobit díky personalizačním paketům, které zahrnují kromě jiného dekorace středové konzole, středového pásu palubní desky, specifické dveřní panely nebo volant. Je nabízeno více než 8 prostředí interiéru, která jsou doplněna o inovativní nabídku personalizace, která barevně oživuje linii výdechů ventilace po celé délce palubní desky a vytváří jedinečné prostředí interiéru. K dispozici je rovněž ambientní osvětlení v 8 barvách.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.