Nové Clio je sestaveno podle dvojího principu « Evoluce & Revoluce » a převrací dosavadní zvyklosti: design exteriéru je zralejší, zatímco design interiéru je navržen zcela nově. Se svými výraznějšími liniemi a výraznější maskou je nové Clio dynamičtější a modernější, přitom zůstává na první pohled identifikovatelné navzdory použití 100 % nových dílů. Revoluce v interiéru je očividná. Zcela nově pojatá kabina se inspiruje vyššími segmenty, jak vnímanou kvalitou, tak i dostupnými technologiemi, které oslovují všechny a usnadňují každodenní život.
Úvodem
K odhalení postačí okamžik. Vnímaná kvalita a ergonomie místa řidiče byly pro tvůrčí týmy designu interiéru Nového Renault Clio prioritou. Špičkové materiály, měkčené materiály na palubní deskce, dveřních panelech a obvodu středové konzole a pečlivé zpracování interiéru: celý prostor kabiny nabývá jiné úrovně vnímané kvality. Zcela nový « Smart Cockpit » Nového Renault Clio je kompaktnější, natočený k řidiči a integruje více technologií. Jeho design ve tvaru vlny zvýrazňuje dojem šířky. Je vybaven největšími displeji ve své kategorii a využívá moderní ergonomii za účelem hlubšího zážitku z řízení. Nové Clio přináší jedinečné inovace v segmentu, například poloautomatickou parkovací brzdu, zvláště užitečnou při městském provozu.
Multimediální obrazovka
Klíčovým prvkem «Smart Cockpit» je multimediální obrazovka o úhlopříčce až 9,3 palců (dvakrát větší než verze 7 palců) a u značky Renault dosud největší. Tento svislý vertikální tablet je inspirovaný modelem Espace a opticky zvětšuje přístrojovou desku, činí kabinu velice moderní a zlepšuje čitelnost displeje. Je natočený k řidiči a svým novým připojeným multimediálním systémem EASY LINK nabízí celý souhrn multimediálních, navigačních a « infotainment » služeb, ale také velmi jednoduché nastavování režimů MULTI-SENSE.
Digitální přístrojový štít
Nové Clio poprvé nabízí digitální displej místo klasických analogových přístrojů palubní desky. Technologie pocházejí přímo z vyšších segmentů. Tento TFT displej existuje ve verzích 7 a 10 palců a umožňuje personalizaci zobrazení velmi intuitivním způsobem. Verze 10 palců umožní zobrazit mapu navigace GPS. Nové Clio se svými dvěma obrazovkami 9,3 a 10 palců nabízí největší displeje ve své kategorii.
Palubní deska
Zcela nově pojaté palubní desce Nového Renault Clio byla věnována mimořádná pozornost v oblasti kvality. Je členěna na tři části, horní s měkčeným materiálem, střední s personalizovatelným pásem a spodní částí s funkčními prvky, například odkládací schránkou. Její zvlněný tvar podporuje vnímání kokpitu a pocit šířky je zvýrazněný horizontálním designem středových a bočních výdechů ventilace. Zvláštní péče byla věnována ergonomii klavírových tlačítek a ovladačů klimatizace ve spodní části centrálního displeje s přímým přístupem k vybraným funkcím.
Volant
Díky instalaci kompaktnějšího airbagu než u předchozího modelu je volant elegantnější. Zmenšení airbagu zlepšuje viditelnost informací zobrazených na přístrojovém štitu. Volant se vyznačuje zvýrazněním pro palce a zesíleným věncem, čímž je úchop volantu velmi příjemný. Je opatřen novými a podsvícenými tlačítky a přispívá ke zvýšení vnímané kvality díky detailům z matného chromu.
Středová konzole
Středová konzole je rovněž klíčovým prvkem «Smart Cockpit» Nového Renault Clio. Je zvýšená za účelem lepší ergonomie místa řidiče, řadicí páka je kratší a je v přirozeném dosahu ruky. Středová konzole je navíc personalizovatelná, na vnější straně s ambientním osvětlením. Ve spodní části jsou integrované přihrádky, včetně plochy s indukčním dobíjením telefonu.
Sedadla
Sedadla Nového Renault Clio pocházejí z vyšších segmentů. Poskytují lepší posez díky delšímu sedáku a anatomičtějšímu tvarování. Vybrání opěradla zlepšuje prostornost v oblasti kolen cestujících na zadních sedadlech a nové tenčí přední opěrky hlavy zlepšují viditelnost šikmo vzad. Zvláštní péče byla věnována volbě materiálů, stejně jako u plaubní desky. Nová sedadla přispívají k vyšší vnímané kvalitě interiéru.
Dveřní panely
Také zde používá nové Clio měkčené materiály, které jsou v této kategorii jedinečné. Dveřní panely jsou opatřeny okrasnými plochami, které stejně jako loketní opěrky mohou být vyhotoveny dle dostupného barevného prostředí interiéru. Ve dveřních panelech může být integrované i ambientní osvětlení.
Personalizace
Každý si může interiér nového Renault Clio přizpsobit díky personalizačním paketům, které zahrnují kromě jiného dekorace středové konzole, středového pásu palubní desky, specifické dveřní panely nebo volant. Je nabízeno více než 8 prostředí interiéru, která jsou doplněna o inovativní nabídku personalizace, která barevně oživuje linii výdechů ventilace po celé délce palubní desky a vytváří jedinečné prostředí interiéru. K dispozici je rovněž ambientní osvětlení v 8 barvách.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?