Těžký sedan GAZ M20 Poběda nikdy nepatřil mezi rychlá auta, což se rozhodla změnit parta mladých Rusů z Moskvy. Jejich výtvor si sice z původního vozu ponechal jen základní tvar, pohled na driftující kupé Poběda je ale i tak fascinující.
Vůz vyvinutý už během druhé světové války se stal jedním z prvních lokálních designů, který to dotáhl až do sériové výroby a své jméno dostal na počest úspěšného zakončení války. Ve výrobě se udržel v ruské verzi do konce 50. let a v licenci jako FSO Warzsawa dokonce až do roku 1973. Poslední vůz na technickém základě Pobědy, polská dodávka Żuk se dala nová koupit ještě v roce 1997. Pod kapotou původní Pobědy pracoval čtyřválec M20 o objemu 2.1 litru a výkonu 50 koní, což stačilo na velmi střízlivou maximálku 105 km/h.
Právě tento vůz, ve verzi z poslední, třetí série vyráběné mezi roky 1955 a 1958, si jako základ pro svoji stavbu vybrali ruští mladíci z Moskvy. Místo techniky z druhé světové války se ale pod karosérii Pobědy nachází zcela nově vytvořený trubkový rám.
Ty nejdůležitější části ale pochází ze sériového Mitsubishi Lancer Evo neznámé generace, jde ale tedy o motor 4G63T s výkonem 280 koní. To ale nepřišlo Rusům dostatečné a tak se i motor dočkal výrazné modifikace. Zcela nová je kliková hřídel, písty, vačkové hřídele i výfukové potrubí. I na motoru tak zůstalo původní jen minimum a ve výsledku se z něj podařilo dostat celých 550 koní. Z Mitsubishí dále pochází i nápravy a převodovka, která přenáší výkon na všechny kola.
I samotná karosérie se dočkala úpravy, především byla zkrácena a přišla o zadní pár dveří, díky tomu je tak z vozu kupé. Na dojmu poněkud ubírají boční okna nahrazená plexisklem, vůz ale dostal nový vojenský nátěr, s letopočtem sovětského zapojení do druhé světové války.
S hotovým vozem, který se příliš nestará o komfort řidiče a nemá tak ani uzavřené blatníky, se ruští mladíci pustili do napodobování Gymkhany Kena Blocka, avšak s ruskými rysy. Mezi ty patří například driftování kolem jedoucího Kamazu na očividně veřejné silnici, nebo jízda ve sběhu s pásovými podvozky od ruské firmy Stalker Track.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?