Automobily značky Bugatti vždycky byly, jsou a pravděpodobně i zůstanou považovány za klenot automobilového průmyslu, který si může dopřát jen málokdo. To ostatně potvrzuje i nový model Divo, jež by měl vzniknout v pouhých 40 exemplářích.Toho se však někteří podnikaví jedinci snaží zneužít a na autě chtějí vydělávat. A to celkem nekřesťanské sumy.
Na známém inzertním serveru Mobile.de se totiž před určitou dobou objevil inzerát, který nabízí na prodej právě jedno z unikátních Bugatti Divo. Vůz, který by mělo nabízet dealerství DI-Automobile GmbH z Mnichova, však ještě ani není vyrobený a už každého znalého zaráží svou cenou.
Pokud jste se totiž o Divo někdy zajímali, pak nejspíš víte, že jeho prodejní cena se měla pohybovat někde okolo 5 milionů Euro. Prodejce přitom za vůz, který vlastně ještě ani fyzicky nevlastní, požaduje 6 650 000 Euro bez daně. S daní už se však dostáváme na 7 913 500 Euro, což je cca 203,5 milionu korun.
To je zhruba dvakrát více, než na kolik by přišlo ojeté Bugatti Chiron. A starší Veyron by se dal za tuto částku pořídit v závislosti na stavu až čtyřikrát, jak upozorňuje web Carscoops, který na zajímavý prodej upozornil.
Vůz přitom stále fyzicky neexistuje a hotový by měl být teprve okolo 28. prosince tohoto roku. Pokud vám tedy nevadí pozdní doručení, můžete si z Diva udělat poněkud opožděný vánoční dárek. Pod stromečkem by na vás čekal černý model, jehož interiér je čalouněn Alcantarou.
Jak je přitom dobře známo, pod kapotou modelu Divo se ukrývá stejný 8.0 litrový čtyřikrát přeplňovaný motor 216, jaký pohání model Chiron. Jeho výkon opět dosahuje 1 103 kW (1500 koní) a točivý moment 1600 Nm. Oproti Chironu se však Divo může pochlubit o 35 kilogramů nižší hmotností, vyladěným sportovním podvozkem a upraveným řízením. Jeho akcelerace z 0 na 100 km/h tak probíhá v časech okolo 3 sekund, maximální rychlost však dosahuje „jen" cca 380 km.
Automobilka ji totiž úmyslně omezila, aby neohrozila život posádky. Podle dřívějších vyjádření totiž na světě neexistují pneumatiky, které by vozu umožnili jet naplno. Rychleji než stoupá ručička tachometru však bude v nejbližších letech zřejmě stoupat cena vozu. Pokud by se totiž v dohledné době za podobnou částku tento kousek prodal, stal by se pro současné majitele investicí snů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?