Automobily značky Bugatti vždycky byly, jsou a pravděpodobně i zůstanou považovány za klenot automobilového průmyslu, který si může dopřát jen málokdo. To ostatně potvrzuje i nový model Divo, jež by měl vzniknout v pouhých 40 exemplářích.Toho se však někteří podnikaví jedinci snaží zneužít a na autě chtějí vydělávat. A to celkem nekřesťanské sumy.
Na známém inzertním serveru Mobile.de se totiž před určitou dobou objevil inzerát, který nabízí na prodej právě jedno z unikátních Bugatti Divo. Vůz, který by mělo nabízet dealerství DI-Automobile GmbH z Mnichova, však ještě ani není vyrobený a už každého znalého zaráží svou cenou.
Pokud jste se totiž o Divo někdy zajímali, pak nejspíš víte, že jeho prodejní cena se měla pohybovat někde okolo 5 milionů Euro. Prodejce přitom za vůz, který vlastně ještě ani fyzicky nevlastní, požaduje 6 650 000 Euro bez daně. S daní už se však dostáváme na 7 913 500 Euro, což je cca 203,5 milionu korun.
To je zhruba dvakrát více, než na kolik by přišlo ojeté Bugatti Chiron. A starší Veyron by se dal za tuto částku pořídit v závislosti na stavu až čtyřikrát, jak upozorňuje web Carscoops, který na zajímavý prodej upozornil.
Vůz přitom stále fyzicky neexistuje a hotový by měl být teprve okolo 28. prosince tohoto roku. Pokud vám tedy nevadí pozdní doručení, můžete si z Diva udělat poněkud opožděný vánoční dárek. Pod stromečkem by na vás čekal černý model, jehož interiér je čalouněn Alcantarou.
Jak je přitom dobře známo, pod kapotou modelu Divo se ukrývá stejný 8.0 litrový čtyřikrát přeplňovaný motor 216, jaký pohání model Chiron. Jeho výkon opět dosahuje 1 103 kW (1500 koní) a točivý moment 1600 Nm. Oproti Chironu se však Divo může pochlubit o 35 kilogramů nižší hmotností, vyladěným sportovním podvozkem a upraveným řízením. Jeho akcelerace z 0 na 100 km/h tak probíhá v časech okolo 3 sekund, maximální rychlost však dosahuje „jen" cca 380 km.
Automobilka ji totiž úmyslně omezila, aby neohrozila život posádky. Podle dřívějších vyjádření totiž na světě neexistují pneumatiky, které by vozu umožnili jet naplno. Rychleji než stoupá ručička tachometru však bude v nejbližších letech zřejmě stoupat cena vozu. Pokud by se totiž v dohledné době za podobnou částku tento kousek prodal, stal by se pro současné majitele investicí snů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.