Automobily značky Bugatti vždycky byly, jsou a pravděpodobně i zůstanou považovány za klenot automobilového průmyslu, který si může dopřát jen málokdo. To ostatně potvrzuje i nový model Divo, jež by měl vzniknout v pouhých 40 exemplářích.Toho se však někteří podnikaví jedinci snaží zneužít a na autě chtějí vydělávat. A to celkem nekřesťanské sumy.
Na známém inzertním serveru Mobile.de se totiž před určitou dobou objevil inzerát, který nabízí na prodej právě jedno z unikátních Bugatti Divo. Vůz, který by mělo nabízet dealerství DI-Automobile GmbH z Mnichova, však ještě ani není vyrobený a už každého znalého zaráží svou cenou.
Pokud jste se totiž o Divo někdy zajímali, pak nejspíš víte, že jeho prodejní cena se měla pohybovat někde okolo 5 milionů Euro. Prodejce přitom za vůz, který vlastně ještě ani fyzicky nevlastní, požaduje 6 650 000 Euro bez daně. S daní už se však dostáváme na 7 913 500 Euro, což je cca 203,5 milionu korun.
To je zhruba dvakrát více, než na kolik by přišlo ojeté Bugatti Chiron. A starší Veyron by se dal za tuto částku pořídit v závislosti na stavu až čtyřikrát, jak upozorňuje web Carscoops, který na zajímavý prodej upozornil.
Vůz přitom stále fyzicky neexistuje a hotový by měl být teprve okolo 28. prosince tohoto roku. Pokud vám tedy nevadí pozdní doručení, můžete si z Diva udělat poněkud opožděný vánoční dárek. Pod stromečkem by na vás čekal černý model, jehož interiér je čalouněn Alcantarou.
Jak je přitom dobře známo, pod kapotou modelu Divo se ukrývá stejný 8.0 litrový čtyřikrát přeplňovaný motor 216, jaký pohání model Chiron. Jeho výkon opět dosahuje 1 103 kW (1500 koní) a točivý moment 1600 Nm. Oproti Chironu se však Divo může pochlubit o 35 kilogramů nižší hmotností, vyladěným sportovním podvozkem a upraveným řízením. Jeho akcelerace z 0 na 100 km/h tak probíhá v časech okolo 3 sekund, maximální rychlost však dosahuje „jen" cca 380 km.
Automobilka ji totiž úmyslně omezila, aby neohrozila život posádky. Podle dřívějších vyjádření totiž na světě neexistují pneumatiky, které by vozu umožnili jet naplno. Rychleji než stoupá ručička tachometru však bude v nejbližších letech zřejmě stoupat cena vozu. Pokud by se totiž v dohledné době za podobnou částku tento kousek prodal, stal by se pro současné majitele investicí snů.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.