James May sice na první pohled nepůsobí jako tradiční sběratel automobilů, věřte ale, že i v jeho sbírkách se najde celá řada skvostů. Ostatně o některých z nich, včetně jednoho z nejnovějších, promluvil v nedávném rozhovoru pro svou motoristickou síť DriveTribe. A mimo jiné prozradil i jaké koupě auta nejvíce lituje, jaká jsou jeho nejoblíbenější japonská vozidla nebo s jakým automobilem by vydržel do konce života!
James May působí na první pohled z celého slavného tria bývalých moderátorů Top Gearu a současných moderátorů The Grand Tour zřejmě nejnenápadněji. Věřte ale, že v jeho garáži už se vystřídala celá řada zajímavých vozidel. Od těch nejlevnější v podobě Dacia Sandero či Fiatu Panda, až po skutečně luxusní či sportovní kousky v podobě Ferrari 458 Speciale či Rolls-Royce Corniche z roku 1972.
V nedávném rozhovoru pro DriveTribe pak například uvedl, že v současnosti nemá ve své sbírce jediný automobil s motorem pod přední kapotou. Všechny jeho vozy mají buď motor uprostřed, nebo vzadu. A to včetně elektrického BMW i3, které má motor vzadu, nebo Ferrari 308 s motorem uprostřed.
Na téma svého Ferrari se rozpovídal na delší dobu, stejně jako na téma souboje moderní vs. stará auta, kdy je jeho názor naprosto jasný: moderní auta jsou jednoduše lepší. Všechno je s časem lepší - auta, jídlo, atd. Ať už se jedná o spolehlivost, vyšší výkon, lepší komfort, atd..
Otázka padla také na téma nové Toyoty Supra, která byla představena teprve před pár dny. Zde May přiznal, že s japonskými vozy bohužel nemá tolik zkušeností, ovšem pokud by si teď měl vybrat nějaký japonský vůz, byla by to buď Supra, nebo GT-R.
Během rozhovoru se také objevily dvě otázky, které se týkaly čistě preferencí Jamese Maye. Jedna se týkala oblíbeného normálního vozu, zatímco druhou znáte již z titulku. Za svůj nejoblíbenější normální vůz označil slavný moderátor Suzuki Swift, o které promluvil již během hodnocení Suzuki Jimny. Tehdy ostatně také přiznal, že má celkem slabost pro malé Suzuki.
S odpovědí na otázku, s jakým automobilem by byl ochoten jezdit do konce života, James May také příliš neotálel. Prý už se jí nějakou dobu zabýval a jeho volba by padla na BMW 320i. A proč? Je prý elegantní, vkusné, rád v něm sedí, má dostatek síly, je pohodlné, dobře udělané a dá se v něm odpočívat, má tak akorát výbavy a není příliš drahé. Nakonec ho označil jako ten typ auta které by vám někdo přinesl, kdybyste si ho poslal pro auto do obchodu.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?