James May sice na první pohled nepůsobí jako tradiční sběratel automobilů, věřte ale, že i v jeho sbírkách se najde celá řada skvostů. Ostatně o některých z nich, včetně jednoho z nejnovějších, promluvil v nedávném rozhovoru pro svou motoristickou síť DriveTribe. A mimo jiné prozradil i jaké koupě auta nejvíce lituje, jaká jsou jeho nejoblíbenější japonská vozidla nebo s jakým automobilem by vydržel do konce života!
James May působí na první pohled z celého slavného tria bývalých moderátorů Top Gearu a současných moderátorů The Grand Tour zřejmě nejnenápadněji. Věřte ale, že v jeho garáži už se vystřídala celá řada zajímavých vozidel. Od těch nejlevnější v podobě Dacia Sandero či Fiatu Panda, až po skutečně luxusní či sportovní kousky v podobě Ferrari 458 Speciale či Rolls-Royce Corniche z roku 1972.
V nedávném rozhovoru pro DriveTribe pak například uvedl, že v současnosti nemá ve své sbírce jediný automobil s motorem pod přední kapotou. Všechny jeho vozy mají buď motor uprostřed, nebo vzadu. A to včetně elektrického BMW i3, které má motor vzadu, nebo Ferrari 308 s motorem uprostřed.
Na téma svého Ferrari se rozpovídal na delší dobu, stejně jako na téma souboje moderní vs. stará auta, kdy je jeho názor naprosto jasný: moderní auta jsou jednoduše lepší. Všechno je s časem lepší - auta, jídlo, atd. Ať už se jedná o spolehlivost, vyšší výkon, lepší komfort, atd..
Otázka padla také na téma nové Toyoty Supra, která byla představena teprve před pár dny. Zde May přiznal, že s japonskými vozy bohužel nemá tolik zkušeností, ovšem pokud by si teď měl vybrat nějaký japonský vůz, byla by to buď Supra, nebo GT-R.
Během rozhovoru se také objevily dvě otázky, které se týkaly čistě preferencí Jamese Maye. Jedna se týkala oblíbeného normálního vozu, zatímco druhou znáte již z titulku. Za svůj nejoblíbenější normální vůz označil slavný moderátor Suzuki Swift, o které promluvil již během hodnocení Suzuki Jimny. Tehdy ostatně také přiznal, že má celkem slabost pro malé Suzuki.
S odpovědí na otázku, s jakým automobilem by byl ochoten jezdit do konce života, James May také příliš neotálel. Prý už se jí nějakou dobu zabýval a jeho volba by padla na BMW 320i. A proč? Je prý elegantní, vkusné, rád v něm sedí, má dostatek síly, je pohodlné, dobře udělané a dá se v něm odpočívat, má tak akorát výbavy a není příliš drahé. Nakonec ho označil jako ten typ auta které by vám někdo přinesl, kdybyste si ho poslal pro auto do obchodu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.