Brzy bude rozhodnuto o vítězích ankety Zlatý volant 2018. Do pondělí 21. ledna mohou fanoušci hlasovat v celkem 12 kategoriích. V internetovém hlasování, které je spuštěné od začátku prosince, fanoušci vybírají nejlepší závodníky a sportovní počiny, stejně jako nejoblíbenější aktuální modely aut a motocyklů. Zájem fanoušků je o dost větší než loni. „Celkem jsme obdrželi desítky tisíc hlasů a stále přibývají další,“ říká výkonná ředitelka pořadatelské agentury Pozitif Jana Svobodová.
Hlasování bude možné do pondělní půlnoci. Ve stejný moment skončí také hlasování odborné poroty. Vítězové všech kategorií však budou odtajněni teprve 20. února na slavnostním vyhlášení výsledků v pražských Vysočanech v prostorách Pragovky. Letošní novinkou je zapojení fanoušků také do všech kategorií, ve kterých dosud rozhodovala pouze porota – hlas diváků má váhu jedné třetiny, hlas poroty pak zbývající dvě třetiny.
Ve třech kategoriích rozhodují pouze fanoušci. Konkrétně jde o kategorie: Sportovní auto roku, Motocykl roku a ECOCAR. Sportovních aut pořadatel nominoval 20, motocyklů 17 a aut s ekologickým pohonem dokonce 40, přičemž o vítězství se ucházejí jak limuzíny a SUV, tak užitkové vozy.
Každý návštěvník webu Zlatého volantu, resp. každá unikátní IP adresa, smí hlasovat v každé z kategorií právě jednou. Hlasování bude pro veřejnost přístupné do 21. ledna. Hlasování veřejnosti bude tvořit jednu třetinu přidělených bodů v hlasování dané kategorie odvozenou od počtu hlasujících členů odborné poroty. Pořadatel si vyhrazuje právo nepřidělit body veřejnosti v kategorii, pokud bude mít podezření na manipulace s hlasováním např. využití robotů generujících hlasy pro konkrétního nominanta.
Hlasovací formuláře zájemci najdou na webu Zlatý volant.cz. „Vysoký počet udělených hlasů zvyšuje prestiž celého ocenění a dává jasný signál, že motoristické veřejnosti záleží na tom, aby byli oceňováni ti, kdo si to opravdu zaslouží,“ uzavírá Jana Svobodová.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?