Brzy bude rozhodnuto o vítězích ankety Zlatý volant 2018. Do pondělí 21. ledna mohou fanoušci hlasovat v celkem 12 kategoriích. V internetovém hlasování, které je spuštěné od začátku prosince, fanoušci vybírají nejlepší závodníky a sportovní počiny, stejně jako nejoblíbenější aktuální modely aut a motocyklů. Zájem fanoušků je o dost větší než loni. „Celkem jsme obdrželi desítky tisíc hlasů a stále přibývají další,“ říká výkonná ředitelka pořadatelské agentury Pozitif Jana Svobodová.
Hlasování bude možné do pondělní půlnoci. Ve stejný moment skončí také hlasování odborné poroty. Vítězové všech kategorií však budou odtajněni teprve 20. února na slavnostním vyhlášení výsledků v pražských Vysočanech v prostorách Pragovky. Letošní novinkou je zapojení fanoušků také do všech kategorií, ve kterých dosud rozhodovala pouze porota – hlas diváků má váhu jedné třetiny, hlas poroty pak zbývající dvě třetiny.
Ve třech kategoriích rozhodují pouze fanoušci. Konkrétně jde o kategorie: Sportovní auto roku, Motocykl roku a ECOCAR. Sportovních aut pořadatel nominoval 20, motocyklů 17 a aut s ekologickým pohonem dokonce 40, přičemž o vítězství se ucházejí jak limuzíny a SUV, tak užitkové vozy.
Každý návštěvník webu Zlatého volantu, resp. každá unikátní IP adresa, smí hlasovat v každé z kategorií právě jednou. Hlasování bude pro veřejnost přístupné do 21. ledna. Hlasování veřejnosti bude tvořit jednu třetinu přidělených bodů v hlasování dané kategorie odvozenou od počtu hlasujících členů odborné poroty. Pořadatel si vyhrazuje právo nepřidělit body veřejnosti v kategorii, pokud bude mít podezření na manipulace s hlasováním např. využití robotů generujících hlasy pro konkrétního nominanta.
Hlasovací formuláře zájemci najdou na webu Zlatý volant.cz. „Vysoký počet udělených hlasů zvyšuje prestiž celého ocenění a dává jasný signál, že motoristické veřejnosti záleží na tom, aby byli oceňováni ti, kdo si to opravdu zaslouží,“ uzavírá Jana Svobodová.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.