Vědci z Vysoké školy Báňské v Ostravě (VŠB) mají nově k dispozici vůz Hyundai KONA Electric. Špičkový elektromobil vybavený nejmodernějšími technologiemi má univerzitnímu Centru ENET pomoci ve výzkumu v oblasti chytrých technologií, konkrétně v testování možností využití elektromobilu jako dalšího akumulačního prvku, například pro napájení spotřeby rodinného domu.
Tým Centra ENET disponuje unikátním laboratorním zázemím a fundovanými odborníky, kteří se zabývají vývojem bezpečné a spolehlivé platformy zajišťující energetickou soběstačnost a surovinovou nezávislost. Zdejší pracovníci mají dlouholeté zkušenosti v oblasti rozvoje elektromobility a vůz KONA Electric bude testován jako další zástupce segmentu s vyšší kapacitou akumulátorů.
„Model KONA EV v současné době představuje bezkonkurenční nabídku disponibilní kapacity bateriového úložiště a tomu úměrnému dojezdu při současném vysokém standardu nabízených technologií v atraktivním nadčasovém designu,“ uvedl ředitel Centra ENET profesor Stanislav Mišák z Fakulty elektrotechniky a informatiky VŠB a dodal: „Naším cílem je propagovat elektromobilitu v České republice jako moderní způsob dopravy a pokusit se také upozornit na jednoznačnou potřebu rozvoje infrastruktury nabíjecích stanic.“
Hyundai KONA Electric je vybavený elektromotorem o výkonu 150 kW. Vozidlo je prvním zcela elektricky poháněným malým SUV na evropském trhu a nabízí výjimečně dlouhý dojezd až 482 kilometrů podle zkušební metodiky WLTP (Worldwide harmonised Light vehicles Test Procedure). „Hyundai je dlouhodobě na světové špičce v oboru alternativních pohonů a spolupracuje s mnoha vědeckými pracovišti po celém světě. Jsme proto rádi, že se prostřednictvím našeho vozu můžeme podílet na univerzitním výzkumu i v České republice,“ vysvětlil Jan Pohorský, specialista komunikace Hyundai Motor Czech.
Odborníci z Centra ENET se soustředí na méně obvyklé využití elektromobilu. „Chceme prověřit možnosti užívání elektromobilu nejen v režimu dopravního prostředku, ale také jako další možnosti akumulace elektrické energie ve spojení s obnovitelnými zdroji, a tím zvýšit efektivitu jeho využití a snížit tak dobu návratnosti počátečních investic,“ uzavřel profesor Mišák.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.