Vědci z Vysoké školy Báňské v Ostravě (VŠB) mají nově k dispozici vůz Hyundai KONA Electric. Špičkový elektromobil vybavený nejmodernějšími technologiemi má univerzitnímu Centru ENET pomoci ve výzkumu v oblasti chytrých technologií, konkrétně v testování možností využití elektromobilu jako dalšího akumulačního prvku, například pro napájení spotřeby rodinného domu.
Tým Centra ENET disponuje unikátním laboratorním zázemím a fundovanými odborníky, kteří se zabývají vývojem bezpečné a spolehlivé platformy zajišťující energetickou soběstačnost a surovinovou nezávislost. Zdejší pracovníci mají dlouholeté zkušenosti v oblasti rozvoje elektromobility a vůz KONA Electric bude testován jako další zástupce segmentu s vyšší kapacitou akumulátorů.
„Model KONA EV v současné době představuje bezkonkurenční nabídku disponibilní kapacity bateriového úložiště a tomu úměrnému dojezdu při současném vysokém standardu nabízených technologií v atraktivním nadčasovém designu,“ uvedl ředitel Centra ENET profesor Stanislav Mišák z Fakulty elektrotechniky a informatiky VŠB a dodal: „Naším cílem je propagovat elektromobilitu v České republice jako moderní způsob dopravy a pokusit se také upozornit na jednoznačnou potřebu rozvoje infrastruktury nabíjecích stanic.“
Hyundai KONA Electric je vybavený elektromotorem o výkonu 150 kW. Vozidlo je prvním zcela elektricky poháněným malým SUV na evropském trhu a nabízí výjimečně dlouhý dojezd až 482 kilometrů podle zkušební metodiky WLTP (Worldwide harmonised Light vehicles Test Procedure). „Hyundai je dlouhodobě na světové špičce v oboru alternativních pohonů a spolupracuje s mnoha vědeckými pracovišti po celém světě. Jsme proto rádi, že se prostřednictvím našeho vozu můžeme podílet na univerzitním výzkumu i v České republice,“ vysvětlil Jan Pohorský, specialista komunikace Hyundai Motor Czech.
Odborníci z Centra ENET se soustředí na méně obvyklé využití elektromobilu. „Chceme prověřit možnosti užívání elektromobilu nejen v režimu dopravního prostředku, ale také jako další možnosti akumulace elektrické energie ve spojení s obnovitelnými zdroji, a tím zvýšit efektivitu jeho využití a snížit tak dobu návratnosti počátečních investic,“ uzavřel profesor Mišák.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.