Během představení nové Toyoty Supra se rozebíral především její design a šestiválcový motor o výkonu 340 koní, který zamíří na většinu trhů. V Japonsku se však zákazníci dočkají i dvou čtyřválcových motorů, z nichž ten slabší má dokonce méně koní, než Toyota GT86. Nabízí se však otázka, zda Supra GT86 postupem času nenahradí.
Nabídku Toyoty Supra na domácím trhu startuje model s označením SZ, který je poháněn 2.0 litrovým přeplňovaným čtyřválcem. Ten by měl řidiči poskytovat výkon cca 197 koní a točivý moment 320 Nm, což podle automobilky stačí k akceleraci z 0 na 100 km/h během 6.5 sekundy. Jak ovšem sama automobilka dodává, základní model SZ je stvořen k tomu, aby „řidiči dopřál jasný pocit rychlé jízdy z města na dálnici."
O něco lépe je na tom model s označením SZ-R, který pod kapotou opět ukrývá přeplňovaný čtyřválec. Tentokrát už však o výkonu 258 koní a s točivým momentem 400 Nm, což stačí ke zrychlení z 0 na 100 km/h během 5.2 sekundy. Střední provedení je tak podle automobilky vhodné pro „ideální, lehké sportovní řízení."
Sluší by se také dodat, že zatímco základní varianta SZ váží 1 410 kg, výkonnější SZ-R je o 40 kilogramů těžší. Oba modely jsou navíc osazeny pouze automatickou převodovkou, tedy stejně jako model nejvýkonnější, což je bohužel jen dalším potvrzením spekulací, že minimálně v prvních letech se Supry s manuálem nejspíš nedočkáme.
Na vrcholu japonské nabídky bude stát stejný model, jaký bude k dostání i ve světě. Tedy vůz s 3.0 litrovým řadovým šestiválcem o výkonu 340 koní a s točivým momentem 500 Nm, který akceleruje z 0 na 100 km/h během 4.3 sekundy.
Pro nás je však nyní nejzajímavější srovnání s jiným vozem, kterým je Toyota GT86. Oba vozy si totiž nejspíš budou konkurovat, ačkoliv jejich filozofie je poněkud odlišná. GT86 se totiž již od svého vzniku snaží působit staromilsky a jednoduše, což podtrhuje i její atmosferický motor o výkonu 200 koní s točivým momentem 205 Nm a nízká pohotovostní hmotnost 1312 kg.
Supa je tedy těžší a slabší, je však modernější a turbo-motory nevyžadují takové schopnosti řidiče. Nabízí se tedy otázka, zda minimálně v Japonsku nepohřbí Supra GT86. A pokud by se tak stalo, zda se nebude tento trend šířit i dál po světě.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?