Během představení nové Toyoty Supra se rozebíral především její design a šestiválcový motor o výkonu 340 koní, který zamíří na většinu trhů. V Japonsku se však zákazníci dočkají i dvou čtyřválcových motorů, z nichž ten slabší má dokonce méně koní, než Toyota GT86. Nabízí se však otázka, zda Supra GT86 postupem času nenahradí.
Nabídku Toyoty Supra na domácím trhu startuje model s označením SZ, který je poháněn 2.0 litrovým přeplňovaným čtyřválcem. Ten by měl řidiči poskytovat výkon cca 197 koní a točivý moment 320 Nm, což podle automobilky stačí k akceleraci z 0 na 100 km/h během 6.5 sekundy. Jak ovšem sama automobilka dodává, základní model SZ je stvořen k tomu, aby „řidiči dopřál jasný pocit rychlé jízdy z města na dálnici."
O něco lépe je na tom model s označením SZ-R, který pod kapotou opět ukrývá přeplňovaný čtyřválec. Tentokrát už však o výkonu 258 koní a s točivým momentem 400 Nm, což stačí ke zrychlení z 0 na 100 km/h během 5.2 sekundy. Střední provedení je tak podle automobilky vhodné pro „ideální, lehké sportovní řízení."
Sluší by se také dodat, že zatímco základní varianta SZ váží 1 410 kg, výkonnější SZ-R je o 40 kilogramů těžší. Oba modely jsou navíc osazeny pouze automatickou převodovkou, tedy stejně jako model nejvýkonnější, což je bohužel jen dalším potvrzením spekulací, že minimálně v prvních letech se Supry s manuálem nejspíš nedočkáme.
Na vrcholu japonské nabídky bude stát stejný model, jaký bude k dostání i ve světě. Tedy vůz s 3.0 litrovým řadovým šestiválcem o výkonu 340 koní a s točivým momentem 500 Nm, který akceleruje z 0 na 100 km/h během 4.3 sekundy.
Pro nás je však nyní nejzajímavější srovnání s jiným vozem, kterým je Toyota GT86. Oba vozy si totiž nejspíš budou konkurovat, ačkoliv jejich filozofie je poněkud odlišná. GT86 se totiž již od svého vzniku snaží působit staromilsky a jednoduše, což podtrhuje i její atmosferický motor o výkonu 200 koní s točivým momentem 205 Nm a nízká pohotovostní hmotnost 1312 kg.
Supa je tedy těžší a slabší, je však modernější a turbo-motory nevyžadují takové schopnosti řidiče. Nabízí se tedy otázka, zda minimálně v Japonsku nepohřbí Supra GT86. A pokud by se tak stalo, zda se nebude tento trend šířit i dál po světě.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?