Během představení nové Toyoty Supra se rozebíral především její design a šestiválcový motor o výkonu 340 koní, který zamíří na většinu trhů. V Japonsku se však zákazníci dočkají i dvou čtyřválcových motorů, z nichž ten slabší má dokonce méně koní, než Toyota GT86. Nabízí se však otázka, zda Supra GT86 postupem času nenahradí.
Nabídku Toyoty Supra na domácím trhu startuje model s označením SZ, který je poháněn 2.0 litrovým přeplňovaným čtyřválcem. Ten by měl řidiči poskytovat výkon cca 197 koní a točivý moment 320 Nm, což podle automobilky stačí k akceleraci z 0 na 100 km/h během 6.5 sekundy. Jak ovšem sama automobilka dodává, základní model SZ je stvořen k tomu, aby „řidiči dopřál jasný pocit rychlé jízdy z města na dálnici."
O něco lépe je na tom model s označením SZ-R, který pod kapotou opět ukrývá přeplňovaný čtyřválec. Tentokrát už však o výkonu 258 koní a s točivým momentem 400 Nm, což stačí ke zrychlení z 0 na 100 km/h během 5.2 sekundy. Střední provedení je tak podle automobilky vhodné pro „ideální, lehké sportovní řízení."
Sluší by se také dodat, že zatímco základní varianta SZ váží 1 410 kg, výkonnější SZ-R je o 40 kilogramů těžší. Oba modely jsou navíc osazeny pouze automatickou převodovkou, tedy stejně jako model nejvýkonnější, což je bohužel jen dalším potvrzením spekulací, že minimálně v prvních letech se Supry s manuálem nejspíš nedočkáme.
Na vrcholu japonské nabídky bude stát stejný model, jaký bude k dostání i ve světě. Tedy vůz s 3.0 litrovým řadovým šestiválcem o výkonu 340 koní a s točivým momentem 500 Nm, který akceleruje z 0 na 100 km/h během 4.3 sekundy.
Pro nás je však nyní nejzajímavější srovnání s jiným vozem, kterým je Toyota GT86. Oba vozy si totiž nejspíš budou konkurovat, ačkoliv jejich filozofie je poněkud odlišná. GT86 se totiž již od svého vzniku snaží působit staromilsky a jednoduše, což podtrhuje i její atmosferický motor o výkonu 200 koní s točivým momentem 205 Nm a nízká pohotovostní hmotnost 1312 kg.
Supa je tedy těžší a slabší, je však modernější a turbo-motory nevyžadují takové schopnosti řidiče. Nabízí se tedy otázka, zda minimálně v Japonsku nepohřbí Supra GT86. A pokud by se tak stalo, zda se nebude tento trend šířit i dál po světě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.