Během představení nové Toyoty Supra se rozebíral především její design a šestiválcový motor o výkonu 340 koní, který zamíří na většinu trhů. V Japonsku se však zákazníci dočkají i dvou čtyřválcových motorů, z nichž ten slabší má dokonce méně koní, než Toyota GT86. Nabízí se však otázka, zda Supra GT86 postupem času nenahradí.
Nabídku Toyoty Supra na domácím trhu startuje model s označením SZ, který je poháněn 2.0 litrovým přeplňovaným čtyřválcem. Ten by měl řidiči poskytovat výkon cca 197 koní a točivý moment 320 Nm, což podle automobilky stačí k akceleraci z 0 na 100 km/h během 6.5 sekundy. Jak ovšem sama automobilka dodává, základní model SZ je stvořen k tomu, aby „řidiči dopřál jasný pocit rychlé jízdy z města na dálnici."
O něco lépe je na tom model s označením SZ-R, který pod kapotou opět ukrývá přeplňovaný čtyřválec. Tentokrát už však o výkonu 258 koní a s točivým momentem 400 Nm, což stačí ke zrychlení z 0 na 100 km/h během 5.2 sekundy. Střední provedení je tak podle automobilky vhodné pro „ideální, lehké sportovní řízení."
Sluší by se také dodat, že zatímco základní varianta SZ váží 1 410 kg, výkonnější SZ-R je o 40 kilogramů těžší. Oba modely jsou navíc osazeny pouze automatickou převodovkou, tedy stejně jako model nejvýkonnější, což je bohužel jen dalším potvrzením spekulací, že minimálně v prvních letech se Supry s manuálem nejspíš nedočkáme.
Na vrcholu japonské nabídky bude stát stejný model, jaký bude k dostání i ve světě. Tedy vůz s 3.0 litrovým řadovým šestiválcem o výkonu 340 koní a s točivým momentem 500 Nm, který akceleruje z 0 na 100 km/h během 4.3 sekundy.
Pro nás je však nyní nejzajímavější srovnání s jiným vozem, kterým je Toyota GT86. Oba vozy si totiž nejspíš budou konkurovat, ačkoliv jejich filozofie je poněkud odlišná. GT86 se totiž již od svého vzniku snaží působit staromilsky a jednoduše, což podtrhuje i její atmosferický motor o výkonu 200 koní s točivým momentem 205 Nm a nízká pohotovostní hmotnost 1312 kg.
Supa je tedy těžší a slabší, je však modernější a turbo-motory nevyžadují takové schopnosti řidiče. Nabízí se tedy otázka, zda minimálně v Japonsku nepohřbí Supra GT86. A pokud by se tak stalo, zda se nebude tento trend šířit i dál po světě.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.