Britská televizní stanice BBC včera vypustila do světa trailer k již 26. řadě populárního motoristického pořadu Top Gear, která však bude opět zlomová. Jedná se totiž o poslední řadu, ve které uvidíme trojici moderátorů Matt LeBlanc, Chris Harris a Rory Reid. Je to tedy loučení ve velkém stylu?
Když Top Gear opustila „Svatá trojice" Clarkson, Hammond a May, řada diváků považovala pořad za odepsaný. Očekávání se bohužel potvrdila hned v následující řadě pod vedením Chrise Evanse, kterému k dobré sledovanosti nepomohla ani řada dalších moderátorů, včetně známého herce Matta LeBlanca nebo známých tváří ze světa motorismu a motorsportu, jako byl Chris Harris nebo Sabine Schmitz.
Do další sezóny se tak tým Top Gearu osekal, až se něj vytvořilo nové moderátorské trio LeBlanc, Harris a Reid. A pojďme si upřímně říct, že rozhodně nejsou vůbec špatní. Ba naopak. Mezi LeBlancem a Harrisem panuje skvělá Anglo-americká rivalita a všemu zdatně sekunduje Reid, který zas přináší zcela jiný úhel pohledu i přístupu.
Celkem nás tak mrzí, že 26. řada, na kterou před pár hodinami vyšel trailer, je vlastně loučením s dalším dobře sladěným triem moderátorů. Z nich se bude v hlavním programu nadále objevovat již pouze Chris Harris, kterému bude sekundovat bývalý slavný sportovec a televizní moderátor.
Netřeba říkat, jaké reakce oznámení nových tváří vyvolalo. Rory Ried se pak přesouvá do jiného pořadu, který následuje po Top Gearu. A Matt LeBlanc? Ten skončil kvůli náročnému cestování a odloučení od rodiny a přátel, což jsou zcela legitimní důvody. Trochu ale doufáme, že by mu podobný pořad mohli ušít na míru u některé americké televizní stanice. V Británii se totiž rozhodně osvědčil
Nicméně pryč od nostalgie a vzhůru k samotnému traileru. Ten napovídá, že v příští sérii se dočkáme závodů ve vozítkách Tuk Tuk na souši i po vodě, uvidíme driftování, offroadové výpravy, ostré jízdy po okruzích, bourání a další věci, na které jsme u Top Gearu zvyklí již od dob „Svaté trojice." Zkrátka loučení ve velkém stylu
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.