Zatímco minulý rok jsme všichni věnovali pozornost představení nástupce Rapidu, nové Škody Scala, letos všichni s napětím očekáváme představení nové generace Škody Octavie. Poslední dobou se tak světem šíří nejrůznější spekulace, z nichž některé znějí slibně a uvěřitelně.
Nejnovější spekulace přinesl motoristický web AutoExpress, podle kterého by se nová generace Škody Octavia měla objevit již na letošním autosalonu ve Frankfurtu. Designově by měla nová generace nabídnout výrazně sportovnější design, což má podtrhovat i tradičně pětidveřová karoserie ve stylu kupé.
Rozměry vozu by se neměly nijak výrazně změnit, aby Octavia nezačala přesahovat do jiných segmentů - kde už má Škoda jiné zástupce. Přesto jsme si jisti, že vůz bude výrazně zaměřen na praktičnost. Tomu ostatně odpovídá i předpokládaná základní velikost kufru okolo 600 litrů.
Výrazný posun by se však mohl odehrát uvnitř vozu. Jak už ostatně naznačila Škoda před odhalením modelu Scala, nyní se chce více zaměřit na emoce. Kromě jiného bychom se ale také měli dočkat i nového infotainmentu, jehož displeje mají mít úhlopříčku od 6.5 palce u základních modelů až po 9.2 palce u nejvyšších modelů. Ty by také mohly nabídnout plně digitální přístrojový štít již v základní výbavě.
Co se techniky týče, nová Octavia pravděpodobně vznikne na modernizované platformě MQB a pod její kapotou se jistě objeví bohatá paleta benzínových i naftových motorů. Podle některých zdrojů bychom se však mohli dočkat Octavie i s mild-hybridní nebo plug-in hybridní pohonnou jednotkou. Zůstává však otázkou, kdy budou hybridní modely připravené. Mild-hybridní jednotka by totiž měla vycházet ze systému, se kterým se má letos představit model Superb.
Třešničkou na dortu by pak měla zůstat Octavia RS, jejíž výkon by měl opět o něco povyrůst. Koncern VW má v zásobě bohatou paletu motorů pro ostré modely a tak je stále záhadou, jaký se pod kapotou nového RS zabydlí. Podle spekulací by však novinka měla mít nejméně 191 kW, tedy cca 260 koní.
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.