Zatímco minulý rok jsme všichni věnovali pozornost představení nástupce Rapidu, nové Škody Scala, letos všichni s napětím očekáváme představení nové generace Škody Octavie. Poslední dobou se tak světem šíří nejrůznější spekulace, z nichž některé znějí slibně a uvěřitelně.
Nejnovější spekulace přinesl motoristický web AutoExpress, podle kterého by se nová generace Škody Octavia měla objevit již na letošním autosalonu ve Frankfurtu. Designově by měla nová generace nabídnout výrazně sportovnější design, což má podtrhovat i tradičně pětidveřová karoserie ve stylu kupé.
Rozměry vozu by se neměly nijak výrazně změnit, aby Octavia nezačala přesahovat do jiných segmentů - kde už má Škoda jiné zástupce. Přesto jsme si jisti, že vůz bude výrazně zaměřen na praktičnost. Tomu ostatně odpovídá i předpokládaná základní velikost kufru okolo 600 litrů.
Výrazný posun by se však mohl odehrát uvnitř vozu. Jak už ostatně naznačila Škoda před odhalením modelu Scala, nyní se chce více zaměřit na emoce. Kromě jiného bychom se ale také měli dočkat i nového infotainmentu, jehož displeje mají mít úhlopříčku od 6.5 palce u základních modelů až po 9.2 palce u nejvyšších modelů. Ty by také mohly nabídnout plně digitální přístrojový štít již v základní výbavě.
Co se techniky týče, nová Octavia pravděpodobně vznikne na modernizované platformě MQB a pod její kapotou se jistě objeví bohatá paleta benzínových i naftových motorů. Podle některých zdrojů bychom se však mohli dočkat Octavie i s mild-hybridní nebo plug-in hybridní pohonnou jednotkou. Zůstává však otázkou, kdy budou hybridní modely připravené. Mild-hybridní jednotka by totiž měla vycházet ze systému, se kterým se má letos představit model Superb.
Třešničkou na dortu by pak měla zůstat Octavia RS, jejíž výkon by měl opět o něco povyrůst. Koncern VW má v zásobě bohatou paletu motorů pro ostré modely a tak je stále záhadou, jaký se pod kapotou nového RS zabydlí. Podle spekulací by však novinka měla mít nejméně 191 kW, tedy cca 260 koní.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.