Zatímco minulý rok jsme všichni věnovali pozornost představení nástupce Rapidu, nové Škody Scala, letos všichni s napětím očekáváme představení nové generace Škody Octavie. Poslední dobou se tak světem šíří nejrůznější spekulace, z nichž některé znějí slibně a uvěřitelně.
Nejnovější spekulace přinesl motoristický web AutoExpress, podle kterého by se nová generace Škody Octavia měla objevit již na letošním autosalonu ve Frankfurtu. Designově by měla nová generace nabídnout výrazně sportovnější design, což má podtrhovat i tradičně pětidveřová karoserie ve stylu kupé.
Rozměry vozu by se neměly nijak výrazně změnit, aby Octavia nezačala přesahovat do jiných segmentů - kde už má Škoda jiné zástupce. Přesto jsme si jisti, že vůz bude výrazně zaměřen na praktičnost. Tomu ostatně odpovídá i předpokládaná základní velikost kufru okolo 600 litrů.
Výrazný posun by se však mohl odehrát uvnitř vozu. Jak už ostatně naznačila Škoda před odhalením modelu Scala, nyní se chce více zaměřit na emoce. Kromě jiného bychom se ale také měli dočkat i nového infotainmentu, jehož displeje mají mít úhlopříčku od 6.5 palce u základních modelů až po 9.2 palce u nejvyšších modelů. Ty by také mohly nabídnout plně digitální přístrojový štít již v základní výbavě.
Co se techniky týče, nová Octavia pravděpodobně vznikne na modernizované platformě MQB a pod její kapotou se jistě objeví bohatá paleta benzínových i naftových motorů. Podle některých zdrojů bychom se však mohli dočkat Octavie i s mild-hybridní nebo plug-in hybridní pohonnou jednotkou. Zůstává však otázkou, kdy budou hybridní modely připravené. Mild-hybridní jednotka by totiž měla vycházet ze systému, se kterým se má letos představit model Superb.
Třešničkou na dortu by pak měla zůstat Octavia RS, jejíž výkon by měl opět o něco povyrůst. Koncern VW má v zásobě bohatou paletu motorů pro ostré modely a tak je stále záhadou, jaký se pod kapotou nového RS zabydlí. Podle spekulací by však novinka měla mít nejméně 191 kW, tedy cca 260 koní.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?