Zatímco minulý rok jsme všichni věnovali pozornost představení nástupce Rapidu, nové Škody Scala, letos všichni s napětím očekáváme představení nové generace Škody Octavie. Poslední dobou se tak světem šíří nejrůznější spekulace, z nichž některé znějí slibně a uvěřitelně.
Nejnovější spekulace přinesl motoristický web AutoExpress, podle kterého by se nová generace Škody Octavia měla objevit již na letošním autosalonu ve Frankfurtu. Designově by měla nová generace nabídnout výrazně sportovnější design, což má podtrhovat i tradičně pětidveřová karoserie ve stylu kupé.
Rozměry vozu by se neměly nijak výrazně změnit, aby Octavia nezačala přesahovat do jiných segmentů - kde už má Škoda jiné zástupce. Přesto jsme si jisti, že vůz bude výrazně zaměřen na praktičnost. Tomu ostatně odpovídá i předpokládaná základní velikost kufru okolo 600 litrů.
Výrazný posun by se však mohl odehrát uvnitř vozu. Jak už ostatně naznačila Škoda před odhalením modelu Scala, nyní se chce více zaměřit na emoce. Kromě jiného bychom se ale také měli dočkat i nového infotainmentu, jehož displeje mají mít úhlopříčku od 6.5 palce u základních modelů až po 9.2 palce u nejvyšších modelů. Ty by také mohly nabídnout plně digitální přístrojový štít již v základní výbavě.
Co se techniky týče, nová Octavia pravděpodobně vznikne na modernizované platformě MQB a pod její kapotou se jistě objeví bohatá paleta benzínových i naftových motorů. Podle některých zdrojů bychom se však mohli dočkat Octavie i s mild-hybridní nebo plug-in hybridní pohonnou jednotkou. Zůstává však otázkou, kdy budou hybridní modely připravené. Mild-hybridní jednotka by totiž měla vycházet ze systému, se kterým se má letos představit model Superb.
Třešničkou na dortu by pak měla zůstat Octavia RS, jejíž výkon by měl opět o něco povyrůst. Koncern VW má v zásobě bohatou paletu motorů pro ostré modely a tak je stále záhadou, jaký se pod kapotou nového RS zabydlí. Podle spekulací by však novinka měla mít nejméně 191 kW, tedy cca 260 koní.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?