Do uzávěrky čtrnáctého ročníku fotografické soutěže ZLATÉ OKO zbývají poslední tři týdny. Své nejpovedenější motoristické snímky mohou čeští fotografové posílat do 31. ledna. Vítěz soutěže získá mimo trofeje Zlatého oka také věcné ceny v hodnotě desítek tisíc korun od partnerů soutěže Centrum FotoŠkoda a Canon.
„Loňský zájem ze strany profesionálů i nadšenců do motorsportu nás mile překvapil. Porota vybírala z více než 200 snímků. Také letos rozhodně bude z čeho vybírat,“ říká výkonná ředitelka pořadatelské agentury Pozitif Jana Svobodová. Vítěz soutěže získá mimo trofeje Zlatého oka také věcné ceny v hodnotě desítek tisíc korun od partnerů soutěže Centrum FotoŠkoda a Canon.
Pravidla soutěže jsou jednoduchá. Jeden člověk smí na webu soutěže přihlásit jednu až tři fotografie z oblasti motorsportu nebo motorismu. Snímek musí pocházet z roku 2018 a jeho autor musí být občanem České republiky. Ihned po uzávěrce na konci ledna budou na webu www.zlatyvolant.cz a na facebookovém profilu soutěže zveřejněny všechny přihlášené fotografie. Z přihlášených snímků vybere odborná porota 10 finalistů, kteří budou zveřejněni během první poloviny. Celkový vítěz pak bude oceněn na slavnostním galavečeru 20. února v pražském Art Districtu Pragovka.
Vítězné fotografie předchozích ročníků jsou zveřejněny na webu Zlatého volantu. Jsou mezi nimi snímky z rallye, z okruhů, početnou skupinu tvoří také fotky motocyklů. V loňském roce historicky poprvé vyhrál portrét – fotografie Valentina Rossiho, jejímž autorem je mladý fotograf Jan Stárek. „Překvapilo mě, jak moc je anketa populární. Gratulovala mi spousta lidí a určitě mi vítězství profesně pomohlo. Byl bych moc rád, kdyby se podařilo motoristickou fotografii, která má v Česku bohatou historii, více popularizovat mezi širokou veřejností,“ uvedl Stárek.
V průběhu motoristické sezóny 2019 bude všech 10 finálových fotografií z letošního ročníku vystaveno na několika vybraných závodech. Veškeré podrobnosti o soutěži a rovněž všechny vítězné snímky předchozích ročníků najdete na www.zlateoko.cz.
O Zlatém oku:
Zlaté oko je česká anketa vyhlašující nejlepší fotografické snímky z oblasti motorsportu. Zlaté oko je vyhlašováno po boku tradiční motoristické ankety Zlatý volant. Tradice ankety sahá do roku 2005. Nyní startuje 13. ročník. Vítěz je právě jeden a z finalistů vybírá nejlepší snímek třicetičlenná odborná porota. Do ankety se může přihlásit libovolný český fotograf, a to hned se třemi fotografiemi. Podmínkou je datum pořízení fotky, která musí pocházet z roku 2017. Detailní popis pravidel a přihlašovací formulář najdete na zlatyvolant.cz/zlate-oko
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.