Před 30 lety se na autosalonu v Chicagu uskutečnila premiéra malého sportovního roadsteru Mazda Mx-5, který se stal okamžitě hitem. Od té doby představila automobilka již čtyři generace, které se stále drží toho samého receptu a svým jízdním projevem dokáží vykouzlit úsměv na tváři každého řidiče. K 30. narozeninám proto automobilka nadělí populárnímu modelu výroční edici „30th Anniversary."
Mazda má s produkcí speciálních edicí bohaté zkušenosti a model Mx-5 je toho zářným příkladem. V minulosti už jsme se dočkali několika výročních edic i provedení se speciálními barvami, body-kity či různými výbavami. Co ale nabídne model k výročí 30. narozenin?
Automobilka je sice skoupá na slovo, vydala však alespoň rozmazanou fotografii, na které se dá něco málo zpozorovat. Výroční model by měl vycházet z modelu RF, tedy varianta Targa, a již na první pohled by měl být snadno identifikovatelný díky zářivě oranžové či červené barvě.
V podbězích zřejmě uvidíme stylová paprsková kola, za kterými svítí výrazné brzdiče v barvě karoserie. Očekávat se dají změny v interiéru a chybět nesmí ani stylová plaketka označující model Anniversary a sériové číslo z počtu celkem vyrobených modelů.
Navíc by se na autosalonu mohli objevit i zástupci minulých generací, zvláště té první. Automobilka je totiž na svůj model patřičně hrdá a nedávno dokonce spustila renovační program, v rámci kterého renovuje vozy z první generace a osazuje je nově vyrobenými díly i dobovými doplňky. Služba je však bohužel dostupná pouze na domácím trhu.
Dveře Chicago Auto Show 2019 se novinářům otevřou již 7. února, pro veřejnost pak bude autosalon přístupný o dva dny později. Kromě výročního modelu Mazdy Mx-5 pak očekáváme také vystavení novou Mazdu 3, poslední variantu Mazdy 6 a zástupce populárních crossoverů a SUV CX-3, CX-5 a CX-9.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?