Titul Auto roku 2019 v ČR získal Ford Focus. V hlasování odborné poroty porazil Ford ve finále druhý Peugeot 508, třetí skončil model BMW X5, následují Kia Ceed a Subaru XV. Výsledky dnes vyhlásila porota na tiskové konferenci. Vítězem předchozích čtyř ročníků se stala značka Škoda. V loňském roce bodoval její model Karoq, o rok dříve Kodiaq.
O titul soupeřilo 23 automobilových novinek loňského roku. V hlasování veřejnosti na internetu získala titul v kategorii kompaktních vozů Kia Ceed, v kategorii malých SUV vyhrálo Volvo XC 40. Mezi velkými vozy bodovala Mazda 6 a v kategorii velkých SUV zvítězil Volkswagen Touareg.
Loni v srpnu do Česka dorazila už čtvrtá generace modelu Ford Focus. Nabízí výrazně zvětšený interiér i zavazadlový prostor, který je dokonce nejobjemnější v segmentu, přičemž vnější rozměry vozu narostly jen mírně.
Nový Focus má například vyspělý adaptivní tempomat, rozpoznávání cyklistů nebo samočinný parkovací systém, kde řidič při parkovacím manévru nemusí ovládat ani volant, ani pedály. Je vybaven také asistentem vyhýbacího manévru, který žádný podobný vůz zatím nemá.
Od uvedení modelu na trh uplynulo loni v říjnu 20 let. Poprvé byl vůz představen na ženevském autosalonu na jaře 1998. Díky tomuto modelu přibyl silný konkurent tradičním "bestsellerům", jako byly v té době Volkswagen Golf nebo Opel Astra, případně novinka Audi A3. Ford prodal přes 16 milionů focusů, což jej řadí k nejprodávanějším modelům vůbec. Z toho zhruba sedm milionů připadá na Evropu.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.