Titul Auto roku 2019 v ČR získal Ford Focus. V hlasování odborné poroty porazil Ford ve finále druhý Peugeot 508, třetí skončil model BMW X5, následují Kia Ceed a Subaru XV. Výsledky dnes vyhlásila porota na tiskové konferenci. Vítězem předchozích čtyř ročníků se stala značka Škoda. V loňském roce bodoval její model Karoq, o rok dříve Kodiaq.
O titul soupeřilo 23 automobilových novinek loňského roku. V hlasování veřejnosti na internetu získala titul v kategorii kompaktních vozů Kia Ceed, v kategorii malých SUV vyhrálo Volvo XC 40. Mezi velkými vozy bodovala Mazda 6 a v kategorii velkých SUV zvítězil Volkswagen Touareg.
Loni v srpnu do Česka dorazila už čtvrtá generace modelu Ford Focus. Nabízí výrazně zvětšený interiér i zavazadlový prostor, který je dokonce nejobjemnější v segmentu, přičemž vnější rozměry vozu narostly jen mírně.
Nový Focus má například vyspělý adaptivní tempomat, rozpoznávání cyklistů nebo samočinný parkovací systém, kde řidič při parkovacím manévru nemusí ovládat ani volant, ani pedály. Je vybaven také asistentem vyhýbacího manévru, který žádný podobný vůz zatím nemá.
Od uvedení modelu na trh uplynulo loni v říjnu 20 let. Poprvé byl vůz představen na ženevském autosalonu na jaře 1998. Díky tomuto modelu přibyl silný konkurent tradičním "bestsellerům", jako byly v té době Volkswagen Golf nebo Opel Astra, případně novinka Audi A3. Ford prodal přes 16 milionů focusů, což jej řadí k nejprodávanějším modelům vůbec. Z toho zhruba sedm milionů připadá na Evropu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?