Pěkná blondýnka ukáže, jak správně brodit s offroadem

Pro bezpečné brodění je potřeba držet se tří základních kroků
Pro bezpečné brodění je potřeba držet se tří základních kroků, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 7. ledna 2019 11:49
Sdílej:

Pokud patříte k milovníkům přírody a dobrodružství, kteří se svým offroadem čas od času sjedou z asfaltových silnic a vydají se blátivými stezkami poznávat nová místa, pak už jste nejspíš někdy narazili na brod. Překonávat s autem vodní tok může být sranda, současně se ale jedná o kratochvíli, během které je potřeba pamatovat na několik důležitých bodů. Jaké to jsou?

Jak správně s automobilem překonávat brody a jiné vodní překážky nám ukáže Jessi Combs, která si k tomu vzala jedno z nejvhodnějších vozidel na trhu: nový Mercedes-Benz třídy G. Jeho poslední generace sice nabrala na komfortu a luxusu, přesto si automobilka dala záležet na tom, aby se stále jednalo o jeden z nejschopnějších offroadů na trhu.

Jessi Combs, kterou sama automobilka popisuje v komentáři pod videem jako „nejrychlejší ženu na čtyřech kolech," má s automobily bohaté zkušenosti a nejedná se ani o její první jízdu v nové třídě G. V minulosti už se totiž podílela na několika videích z produkce automobilky Mercedes-Benz, které na jednu stranu prezentují schopnosti nové třídy G v terénu, ale současně poskytují rady i pro majitele jiných schopných offroadů. 

Jak ale překonávat brody? Podle Jessi je potřeba držet se tří jednoduchých bodů. Tím prvním by měla být znalost maximální brodivosti automobilu, v případě nového Gčka 70 centimetrů, a kontrola hloubky samotného brodu. K tomu poslouží například klacek. Samozřejmě se můžete spolehnout pouze na svůj odhad, to by však mohlo být zrádné.

Pokud jste připraveni na brodění, je potřeba najet do vody pomalu a plynule. Maximální rychlost automobilu by se měla pohybovat nanejvýš okolo 10 km/h a jízda brodem by měla být maximálně plynulá. Pamatujte si však, že byste za žádnou cenu neměli zastavit.

Posledním bodem je výjezd na břeh, během kterého je potřeba pamatovat na to, že vaše brzdy jsou mokré a tím pádem i méně účinné. Během následující jízdy na ně proto několikrát lehce šlápněte, aby se jejich funkce rychle plně obnovila.

Jak je vidět, brodění může být i legrace, vždy je však důležité dobře znát svůj vůz a jeho možnosti. V případě Mercedesu třídy G se však evidentně jednalo o brnkačku. Navzdory nové generaci si totiž stále udržel klíčové prvky své DNA. Vzhledem k jeho luxusnosti a ceně jsme si však téměř jistí, že většina jeho majitelů mu podobnou srandu nejspíš nedopřeje.

Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.