Pokud patříte k milovníkům přírody a dobrodružství, kteří se svým offroadem čas od času sjedou z asfaltových silnic a vydají se blátivými stezkami poznávat nová místa, pak už jste nejspíš někdy narazili na brod. Překonávat s autem vodní tok může být sranda, současně se ale jedná o kratochvíli, během které je potřeba pamatovat na několik důležitých bodů. Jaké to jsou?
Jak správně s automobilem překonávat brody a jiné vodní překážky nám ukáže Jessi Combs, která si k tomu vzala jedno z nejvhodnějších vozidel na trhu: nový Mercedes-Benz třídy G. Jeho poslední generace sice nabrala na komfortu a luxusu, přesto si automobilka dala záležet na tom, aby se stále jednalo o jeden z nejschopnějších offroadů na trhu.
Jessi Combs, kterou sama automobilka popisuje v komentáři pod videem jako „nejrychlejší ženu na čtyřech kolech," má s automobily bohaté zkušenosti a nejedná se ani o její první jízdu v nové třídě G. V minulosti už se totiž podílela na několika videích z produkce automobilky Mercedes-Benz, které na jednu stranu prezentují schopnosti nové třídy G v terénu, ale současně poskytují rady i pro majitele jiných schopných offroadů.
Jak ale překonávat brody? Podle Jessi je potřeba držet se tří jednoduchých bodů. Tím prvním by měla být znalost maximální brodivosti automobilu, v případě nového Gčka 70 centimetrů, a kontrola hloubky samotného brodu. K tomu poslouží například klacek. Samozřejmě se můžete spolehnout pouze na svůj odhad, to by však mohlo být zrádné.
Pokud jste připraveni na brodění, je potřeba najet do vody pomalu a plynule. Maximální rychlost automobilu by se měla pohybovat nanejvýš okolo 10 km/h a jízda brodem by měla být maximálně plynulá. Pamatujte si však, že byste za žádnou cenu neměli zastavit.
Posledním bodem je výjezd na břeh, během kterého je potřeba pamatovat na to, že vaše brzdy jsou mokré a tím pádem i méně účinné. Během následující jízdy na ně proto několikrát lehce šlápněte, aby se jejich funkce rychle plně obnovila.
Jak je vidět, brodění může být i legrace, vždy je však důležité dobře znát svůj vůz a jeho možnosti. V případě Mercedesu třídy G se však evidentně jednalo o brnkačku. Navzdory nové generaci si totiž stále udržel klíčové prvky své DNA. Vzhledem k jeho luxusnosti a ceně jsme si však téměř jistí, že většina jeho majitelů mu podobnou srandu nejspíš nedopřeje.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?