Pokud patříte k milovníkům přírody a dobrodružství, kteří se svým offroadem čas od času sjedou z asfaltových silnic a vydají se blátivými stezkami poznávat nová místa, pak už jste nejspíš někdy narazili na brod. Překonávat s autem vodní tok může být sranda, současně se ale jedná o kratochvíli, během které je potřeba pamatovat na několik důležitých bodů. Jaké to jsou?
Jak správně s automobilem překonávat brody a jiné vodní překážky nám ukáže Jessi Combs, která si k tomu vzala jedno z nejvhodnějších vozidel na trhu: nový Mercedes-Benz třídy G. Jeho poslední generace sice nabrala na komfortu a luxusu, přesto si automobilka dala záležet na tom, aby se stále jednalo o jeden z nejschopnějších offroadů na trhu.
Jessi Combs, kterou sama automobilka popisuje v komentáři pod videem jako „nejrychlejší ženu na čtyřech kolech," má s automobily bohaté zkušenosti a nejedná se ani o její první jízdu v nové třídě G. V minulosti už se totiž podílela na několika videích z produkce automobilky Mercedes-Benz, které na jednu stranu prezentují schopnosti nové třídy G v terénu, ale současně poskytují rady i pro majitele jiných schopných offroadů.
Jak ale překonávat brody? Podle Jessi je potřeba držet se tří jednoduchých bodů. Tím prvním by měla být znalost maximální brodivosti automobilu, v případě nového Gčka 70 centimetrů, a kontrola hloubky samotného brodu. K tomu poslouží například klacek. Samozřejmě se můžete spolehnout pouze na svůj odhad, to by však mohlo být zrádné.
Pokud jste připraveni na brodění, je potřeba najet do vody pomalu a plynule. Maximální rychlost automobilu by se měla pohybovat nanejvýš okolo 10 km/h a jízda brodem by měla být maximálně plynulá. Pamatujte si však, že byste za žádnou cenu neměli zastavit.
Posledním bodem je výjezd na břeh, během kterého je potřeba pamatovat na to, že vaše brzdy jsou mokré a tím pádem i méně účinné. Během následující jízdy na ně proto několikrát lehce šlápněte, aby se jejich funkce rychle plně obnovila.
Jak je vidět, brodění může být i legrace, vždy je však důležité dobře znát svůj vůz a jeho možnosti. V případě Mercedesu třídy G se však evidentně jednalo o brnkačku. Navzdory nové generaci si totiž stále udržel klíčové prvky své DNA. Vzhledem k jeho luxusnosti a ceně jsme si však téměř jistí, že většina jeho majitelů mu podobnou srandu nejspíš nedopřeje.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.