Pěkná blondýnka ukáže, jak správně brodit s offroadem

Pro bezpečné brodění je potřeba držet se tří základních kroků
Pro bezpečné brodění je potřeba držet se tří základních kroků, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 7. ledna 2019 11:49
Sdílej:

Pokud patříte k milovníkům přírody a dobrodružství, kteří se svým offroadem čas od času sjedou z asfaltových silnic a vydají se blátivými stezkami poznávat nová místa, pak už jste nejspíš někdy narazili na brod. Překonávat s autem vodní tok může být sranda, současně se ale jedná o kratochvíli, během které je potřeba pamatovat na několik důležitých bodů. Jaké to jsou?

Jak správně s automobilem překonávat brody a jiné vodní překážky nám ukáže Jessi Combs, která si k tomu vzala jedno z nejvhodnějších vozidel na trhu: nový Mercedes-Benz třídy G. Jeho poslední generace sice nabrala na komfortu a luxusu, přesto si automobilka dala záležet na tom, aby se stále jednalo o jeden z nejschopnějších offroadů na trhu.

Jessi Combs, kterou sama automobilka popisuje v komentáři pod videem jako „nejrychlejší ženu na čtyřech kolech," má s automobily bohaté zkušenosti a nejedná se ani o její první jízdu v nové třídě G. V minulosti už se totiž podílela na několika videích z produkce automobilky Mercedes-Benz, které na jednu stranu prezentují schopnosti nové třídy G v terénu, ale současně poskytují rady i pro majitele jiných schopných offroadů. 

Jak ale překonávat brody? Podle Jessi je potřeba držet se tří jednoduchých bodů. Tím prvním by měla být znalost maximální brodivosti automobilu, v případě nového Gčka 70 centimetrů, a kontrola hloubky samotného brodu. K tomu poslouží například klacek. Samozřejmě se můžete spolehnout pouze na svůj odhad, to by však mohlo být zrádné.

Pokud jste připraveni na brodění, je potřeba najet do vody pomalu a plynule. Maximální rychlost automobilu by se měla pohybovat nanejvýš okolo 10 km/h a jízda brodem by měla být maximálně plynulá. Pamatujte si však, že byste za žádnou cenu neměli zastavit.

Posledním bodem je výjezd na břeh, během kterého je potřeba pamatovat na to, že vaše brzdy jsou mokré a tím pádem i méně účinné. Během následující jízdy na ně proto několikrát lehce šlápněte, aby se jejich funkce rychle plně obnovila.

Jak je vidět, brodění může být i legrace, vždy je však důležité dobře znát svůj vůz a jeho možnosti. V případě Mercedesu třídy G se však evidentně jednalo o brnkačku. Navzdory nové generaci si totiž stále udržel klíčové prvky své DNA. Vzhledem k jeho luxusnosti a ceně jsme si však téměř jistí, že většina jeho majitelů mu podobnou srandu nejspíš nedopřeje.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.