Budoucnost automobilových interiérů? Tento futuristický koncept jde opravdu do výroby

-mdo / AutoRoad.cz, 7. ledna 2019, 10:44 Google+

Jakým směrem se ubírá provedení interiéru automobilů se přesvědčujeme s každým novým vozem, který se dostane na trh. Displeje nabírají na velikosti a postupně přebírají funkce, na které nám dříve stačila tlačítka. Nový čínský startup Byton ale vše dovedl do naprostého extrému.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Byton M-Byte

Byton M-Byte | foto: Byton

Sdílejte článek

Future Mobility Corporation je automobilka založená v roce 2016, mimo jiné také několika bývalými německými členy managementu Nissanu a BMW. Pod svojí značkou Byton již představila dva koncepty a patří mezi ty známější a nadějnější z desítek nově vzniklých čínských startupů se stejným zaměřením. Mezi zaměstnance patří lidé, kteří se dříve podíleli na vývoji v Tesle a v elektrické podznačce BMW i. Do ambiciozního startupu své peníze investovali mimo jiné i Tencent, Foxconn a jedna z největších čínských automobilek, FAW.

img-responsive

Byton M-Byte | foto: Byton

První model automobilky, SUV M-Byte se ukázalo v lednu 2018 jako koncept a jen o půl roku později se na CES Asia představil také sedan K-Byte. Oba vozy kromě moderního designu a působivých technologií zaujaly především provedením interiéru. Konstruktéři Bytonu totiž dotáhli moderní trend do dokonalosti a celou palubní desku tak zabírá jeden obrovský zaoblený displej. Ten měří 1.25 metru na délku a 25 cm na výšku a Byton jej nazývá Shared Experience Display (SED). K ovládání pak slouží další displej umístěný přímo na volantu. 

Vzhledem k tomu že šlo pouze o koncepty, se očekávalo, že sériový vůz přijde na trh s konzervativněji provedeným interiérem. Dnes si však můžeme ukázat interiér produkční verze Byton M-Byte a oproti konceptu se zde naopak na displejích ještě přidalo.

img-responsive

Byton M-Byte | foto: Byton

Největší z displejů zůstal na svém místě a stane se tak největším displejem, jaký se kdy objevil v sériovém voze. Displej na volantu oproti konceptu ještě vyrostl a má teď 7 palců. Kromě těch se nově mezi sedadly řidiče a spolujezdce nachází třetí displej, o velikosti 8 palců a umožňující ovládání SED také spolujezdci. O zábavu nepřijdou ani cestující na zadních sedadlech, kde se nacházejí další dva rozměrné displeje. Ovládání ve voze bude možné pomocí hlasových příkazů, gesty, dotykovými displeji a údajně se ve voze nacházejí i nějaká opravdová tlačítka.

Vysoká zářící zeď rozměrného displeje přímo před řidičem může působit jako poněkud nebezpečný prvek výbavy, Byton však slibuje, že celý koncept byl testován a nepředstavuje překážku pro řidičův výhled. Stejně tak jas se má automaticky přizpůsobit podmínkám okolí, aby zbytečně neunavoval oči soustředící se na cestu před vozem. 

img-responsive

Byton M-Byte | foto: Byton

Kromě záplavy displejů vůz samozřejmě disponuje všemi důležitými funkcemi, bez kterých se moderní elektrické SUV nemůže dostat na trh. Vůz je připojen ke cloudu 24/7 a nabízí rychlost připojení 1000 megabyte za sekundu. Sériový vůz zpočátku dostane funkci autonomního řízení třetího stupně, v roce 2020 by ale mělo být upgradováno na čtvrtý stupeň. Automobil identifikuje řidiče na základě biometrických údajů a palubní systém Byton Life bude schopen měřit životní funkce pasažérů. Systém také údajně porovná váhu, srdeční tep nebo krevní tlak a případně doporučí cestujícímu, ať si zajde zacvičit.

To asi pro běžného Evropana nezní jako funkce, které by vyžadoval od svého automobilu, v Číně však klienty více než výkon nebo velikost kufru zajímají právě takovéto moderní vymoženosti. Každý z nových startupů se tak předhání, kdo nabídne více, Byton je ale zatím nepřekonaným vůdcem v inovacích. 

img-responsive

Byton M-Byte | foto: Byton

Konstruktéři Bytonu se nezastavili jen u interiéru, M-Byte nabídne i konkurenceschopnou techniku. V prodeji budou dvě varianty, levnější s pohonem zadních kol a dražší s pohonem všech. Levnější dostane motor s výkonem 272 koní a 400 Nm a baterii s kapacitou 71 kWh. To by mělo stačit na dojezd asi 400 kilometrů. Dražší verze pak vyjede s výkonem 476 koní a 720 Nm a 95 kWh baterie nabídne dojezd asi 520 km. 

zdroj: Byton

Byton M-Byte by měl být v prodeji už koncem roku, s cenou startující kolem milionu korun. Sedan K-Byte se na trh dostane nejspíše až v roce 2021. V současné době už probíhá výroba předprodukční série v nově postavené továrně Bytonu u čínského Nanjingu. Kromě domovské Číny se s prodejem vozů počítá také v Evropské Unii a ve Spojených státech, Byton přitom udává že by se tak mělo dokonce stát hned po uvedení v Číně. 

Vytisknout

Diskuze: Budoucnost automobilových interiérů? Tento futuristický koncept jde opravdu do výroby

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Volkswagen Golf GTI TCR

Nový VW Golf se blíží, kolik koní dostane ostré GTI? Z Německa přichází…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud