Future Mobility Corporation je automobilka založená v roce 2016, mimo jiné také několika bývalými německými členy managementu Nissanu a BMW. Pod svojí značkou Byton již představila dva koncepty a patří mezi ty známější a nadějnější z desítek nově vzniklých čínských startupů se stejným zaměřením. Mezi zaměstnance patří lidé, kteří se dříve podíleli na vývoji v Tesle a v elektrické podznačce BMW i. Do ambiciozního startupu své peníze investovali mimo jiné i Tencent, Foxconn a jedna z největších čínských automobilek, FAW.
První model automobilky, SUV M-Byte se ukázalo v lednu 2018 jako koncept a jen o půl roku později se na CES Asia představil také sedan K-Byte. Oba vozy kromě moderního designu a působivých technologií zaujaly především provedením interiéru. Konstruktéři Bytonu totiž dotáhli moderní trend do dokonalosti a celou palubní desku tak zabírá jeden obrovský zaoblený displej. Ten měří 1.25 metru na délku a 25 cm na výšku a Byton jej nazývá Shared Experience Display (SED). K ovládání pak slouží další displej umístěný přímo na volantu.
Vzhledem k tomu že šlo pouze o koncepty, se očekávalo, že sériový vůz přijde na trh s konzervativněji provedeným interiérem. Dnes si však můžeme ukázat interiér produkční verze Byton M-Byte a oproti konceptu se zde naopak na displejích ještě přidalo.
Největší z displejů zůstal na svém místě a stane se tak největším displejem, jaký se kdy objevil v sériovém voze. Displej na volantu oproti konceptu ještě vyrostl a má teď 7 palců. Kromě těch se nově mezi sedadly řidiče a spolujezdce nachází třetí displej, o velikosti 8 palců a umožňující ovládání SED také spolujezdci. O zábavu nepřijdou ani cestující na zadních sedadlech, kde se nacházejí další dva rozměrné displeje. Ovládání ve voze bude možné pomocí hlasových příkazů, gesty, dotykovými displeji a údajně se ve voze nacházejí i nějaká opravdová tlačítka.
Vysoká zářící zeď rozměrného displeje přímo před řidičem může působit jako poněkud nebezpečný prvek výbavy, Byton však slibuje, že celý koncept byl testován a nepředstavuje překážku pro řidičův výhled. Stejně tak jas se má automaticky přizpůsobit podmínkám okolí, aby zbytečně neunavoval oči soustředící se na cestu před vozem.
Kromě záplavy displejů vůz samozřejmě disponuje všemi důležitými funkcemi, bez kterých se moderní elektrické SUV nemůže dostat na trh. Vůz je připojen ke cloudu 24/7 a nabízí rychlost připojení 1000 megabyte za sekundu. Sériový vůz zpočátku dostane funkci autonomního řízení třetího stupně, v roce 2020 by ale mělo být upgradováno na čtvrtý stupeň. Automobil identifikuje řidiče na základě biometrických údajů a palubní systém Byton Life bude schopen měřit životní funkce pasažérů. Systém také údajně porovná váhu, srdeční tep nebo krevní tlak a případně doporučí cestujícímu, ať si zajde zacvičit.
To asi pro běžného Evropana nezní jako funkce, které by vyžadoval od svého automobilu, v Číně však klienty více než výkon nebo velikost kufru zajímají právě takovéto moderní vymoženosti. Každý z nových startupů se tak předhání, kdo nabídne více, Byton je ale zatím nepřekonaným vůdcem v inovacích.
Konstruktéři Bytonu se nezastavili jen u interiéru, M-Byte nabídne i konkurenceschopnou techniku. V prodeji budou dvě varianty, levnější s pohonem zadních kol a dražší s pohonem všech. Levnější dostane motor s výkonem 272 koní a 400 Nm a baterii s kapacitou 71 kWh. To by mělo stačit na dojezd asi 400 kilometrů. Dražší verze pak vyjede s výkonem 476 koní a 720 Nm a 95 kWh baterie nabídne dojezd asi 520 km.
Byton M-Byte by měl být v prodeji už koncem roku, s cenou startující kolem milionu korun. Sedan K-Byte se na trh dostane nejspíše až v roce 2021. V současné době už probíhá výroba předprodukční série v nově postavené továrně Bytonu u čínského Nanjingu. Kromě domovské Číny se s prodejem vozů počítá také v Evropské Unii a ve Spojených státech, Byton přitom udává že by se tak mělo dokonce stát hned po uvedení v Číně.