Budoucnost automobilových interiérů? Tento futuristický koncept jde opravdu do výroby

-mdo / AutoRoad.cz, 7. ledna 2019, 10:44 Google+

Jakým směrem se ubírá provedení interiéru automobilů se přesvědčujeme s každým novým vozem, který se dostane na trh. Displeje nabírají na velikosti a postupně přebírají funkce, na které nám dříve stačila tlačítka. Nový čínský startup Byton ale vše dovedl do naprostého extrému.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 07.01. 18:36) Napište svůj názor
Byton M-Byte

Byton M-Byte | foto: Byton

Sdílejte článek

Future Mobility Corporation je automobilka založená v roce 2016, mimo jiné také několika bývalými německými členy managementu Nissanu a BMW. Pod svojí značkou Byton již představila dva koncepty a patří mezi ty známější a nadějnější z desítek nově vzniklých čínských startupů se stejným zaměřením. Mezi zaměstnance patří lidé, kteří se dříve podíleli na vývoji v Tesle a v elektrické podznačce BMW i. Do ambiciozního startupu své peníze investovali mimo jiné i Tencent, Foxconn a jedna z největších čínských automobilek, FAW.

img-responsive

Byton M-Byte | foto: Byton

První model automobilky, SUV M-Byte se ukázalo v lednu 2018 jako koncept a jen o půl roku později se na CES Asia představil také sedan K-Byte. Oba vozy kromě moderního designu a působivých technologií zaujaly především provedením interiéru. Konstruktéři Bytonu totiž dotáhli moderní trend do dokonalosti a celou palubní desku tak zabírá jeden obrovský zaoblený displej. Ten měří 1.25 metru na délku a 25 cm na výšku a Byton jej nazývá Shared Experience Display (SED). K ovládání pak slouží další displej umístěný přímo na volantu. 

Vzhledem k tomu že šlo pouze o koncepty, se očekávalo, že sériový vůz přijde na trh s konzervativněji provedeným interiérem. Dnes si však můžeme ukázat interiér produkční verze Byton M-Byte a oproti konceptu se zde naopak na displejích ještě přidalo.

img-responsive

Byton M-Byte | foto: Byton

Největší z displejů zůstal na svém místě a stane se tak největším displejem, jaký se kdy objevil v sériovém voze. Displej na volantu oproti konceptu ještě vyrostl a má teď 7 palců. Kromě těch se nově mezi sedadly řidiče a spolujezdce nachází třetí displej, o velikosti 8 palců a umožňující ovládání SED také spolujezdci. O zábavu nepřijdou ani cestující na zadních sedadlech, kde se nacházejí další dva rozměrné displeje. Ovládání ve voze bude možné pomocí hlasových příkazů, gesty, dotykovými displeji a údajně se ve voze nacházejí i nějaká opravdová tlačítka.

Vysoká zářící zeď rozměrného displeje přímo před řidičem může působit jako poněkud nebezpečný prvek výbavy, Byton však slibuje, že celý koncept byl testován a nepředstavuje překážku pro řidičův výhled. Stejně tak jas se má automaticky přizpůsobit podmínkám okolí, aby zbytečně neunavoval oči soustředící se na cestu před vozem. 

img-responsive

Byton M-Byte | foto: Byton

Kromě záplavy displejů vůz samozřejmě disponuje všemi důležitými funkcemi, bez kterých se moderní elektrické SUV nemůže dostat na trh. Vůz je připojen ke cloudu 24/7 a nabízí rychlost připojení 1000 megabyte za sekundu. Sériový vůz zpočátku dostane funkci autonomního řízení třetího stupně, v roce 2020 by ale mělo být upgradováno na čtvrtý stupeň. Automobil identifikuje řidiče na základě biometrických údajů a palubní systém Byton Life bude schopen měřit životní funkce pasažérů. Systém také údajně porovná váhu, srdeční tep nebo krevní tlak a případně doporučí cestujícímu, ať si zajde zacvičit.

To asi pro běžného Evropana nezní jako funkce, které by vyžadoval od svého automobilu, v Číně však klienty více než výkon nebo velikost kufru zajímají právě takovéto moderní vymoženosti. Každý z nových startupů se tak předhání, kdo nabídne více, Byton je ale zatím nepřekonaným vůdcem v inovacích. 

img-responsive

Byton M-Byte | foto: Byton

Konstruktéři Bytonu se nezastavili jen u interiéru, M-Byte nabídne i konkurenceschopnou techniku. V prodeji budou dvě varianty, levnější s pohonem zadních kol a dražší s pohonem všech. Levnější dostane motor s výkonem 272 koní a 400 Nm a baterii s kapacitou 71 kWh. To by mělo stačit na dojezd asi 400 kilometrů. Dražší verze pak vyjede s výkonem 476 koní a 720 Nm a 95 kWh baterie nabídne dojezd asi 520 km. 

zdroj: Byton

Byton M-Byte by měl být v prodeji už koncem roku, s cenou startující kolem milionu korun. Sedan K-Byte se na trh dostane nejspíše až v roce 2021. V současné době už probíhá výroba předprodukční série v nově postavené továrně Bytonu u čínského Nanjingu. Kromě domovské Číny se s prodejem vozů počítá také v Evropské Unii a ve Spojených státech, Byton přitom udává že by se tak mělo dokonce stát hned po uvedení v Číně. 

Google+ Vytisknout

Diskuze: Budoucnost automobilových interiérů? Tento futuristický koncept jde opravdu do výroby

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 07.01.2019 18:36 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Toyota představila modernizovaný Prius Plug-in hybrid

Potřebujete odvézt i tchýni? Levně? Toyota Prius Plug-in Hybrid prošla inovací

BMW ukázalo, čím plánuje ohromit zákazníky u připravovaného revolučního modelu iNEXT

BMW připravuje unikátní volant. Jeho nasazení ale schválně oddaluje

elektrická Cupra

Cupra poodhaluje něco tajemného... První exkluzivní elektrické SUV kupé

Audi SQ7

Nové Audi SQ7 po faceliftu: BYL VŮBEC NUTNÝ?

NEJKRÁSNĚJŠÍ CABRIO? Nové BMW M3 šokuje krásou!

NEJKRÁSNĚJŠÍ CABRIO? Nové BMW M8 šokuje krásou!

Ilustrační foto

Autem do Itálie? Víme za kolik, jak nepanikařit u pumpy a jak nepřijít o 200 tisíc za absurdní pokutu

Lexus intenzívně pracuje na systému aktivní bezpečnosti Safety System+

Lexus a aktivní bezpečnost. Jak je na tom s vývojem?

Chevrolet Corvette C8 2020

Chevrolet Corvette C8 JE TADY! "Americké ferrari" má po premiéře...

Toyota představila elektrický osobní přepravník APM pro olympijské a paralympijské hry v Tokiu 2020

Pro nejlepší sportovce planety větší golfový vozík. Toyota ukázala přepravník APM

ceny pohonných hmot

Kolik litrů paliva si můžete koupit za průměrnou mzdu v Evropě a v Česku?

reklama

Doporučujeme

Volkswagen Golf GTI TCR

Nový VW Golf se blíží, kolik koní dostane ostré GTI? Z Německa přichází…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. NOVÝ Volkswagen Passat facelift 2019: Cena, výbava, motory, fotky

  2. Autem do Itálie? Víme za kolik, jak nepanikařit u pumpy a jak nepřijít o 200 tisíc za absurdní pokutu

  3. Chevrolet Corvette C8 JE TADY! "Americké ferrari" má po premiéře...

  4. PSA se pochlubilo pokrokem. Je však otázkou, kolik řidičů tím potěší

  5. Kolik litrů paliva si můžete koupit za průměrnou mzdu v Evropě a v Česku?

  6. Děsivá zpráva pro Čechy: Evropská města se „zavírají“!

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud