Budoucnost automobilových interiérů? Tento futuristický koncept jde opravdu do výroby

-mdo / AutoRoad.cz, 7. ledna 2019, 10:44 Google+

Jakým směrem se ubírá provedení interiéru automobilů se přesvědčujeme s každým novým vozem, který se dostane na trh. Displeje nabírají na velikosti a postupně přebírají funkce, na které nám dříve stačila tlačítka. Nový čínský startup Byton ale vše dovedl do naprostého extrému.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 07.01. 18:36) Napište svůj názor
Byton M-Byte

Byton M-Byte | foto: Byton

Sdílejte článek

Future Mobility Corporation je automobilka založená v roce 2016, mimo jiné také několika bývalými německými členy managementu Nissanu a BMW. Pod svojí značkou Byton již představila dva koncepty a patří mezi ty známější a nadějnější z desítek nově vzniklých čínských startupů se stejným zaměřením. Mezi zaměstnance patří lidé, kteří se dříve podíleli na vývoji v Tesle a v elektrické podznačce BMW i. Do ambiciozního startupu své peníze investovali mimo jiné i Tencent, Foxconn a jedna z největších čínských automobilek, FAW.

img-responsive

Byton M-Byte | foto: Byton

První model automobilky, SUV M-Byte se ukázalo v lednu 2018 jako koncept a jen o půl roku později se na CES Asia představil také sedan K-Byte. Oba vozy kromě moderního designu a působivých technologií zaujaly především provedením interiéru. Konstruktéři Bytonu totiž dotáhli moderní trend do dokonalosti a celou palubní desku tak zabírá jeden obrovský zaoblený displej. Ten měří 1.25 metru na délku a 25 cm na výšku a Byton jej nazývá Shared Experience Display (SED). K ovládání pak slouží další displej umístěný přímo na volantu. 

Vzhledem k tomu že šlo pouze o koncepty, se očekávalo, že sériový vůz přijde na trh s konzervativněji provedeným interiérem. Dnes si však můžeme ukázat interiér produkční verze Byton M-Byte a oproti konceptu se zde naopak na displejích ještě přidalo.

img-responsive

Byton M-Byte | foto: Byton

Největší z displejů zůstal na svém místě a stane se tak největším displejem, jaký se kdy objevil v sériovém voze. Displej na volantu oproti konceptu ještě vyrostl a má teď 7 palců. Kromě těch se nově mezi sedadly řidiče a spolujezdce nachází třetí displej, o velikosti 8 palců a umožňující ovládání SED také spolujezdci. O zábavu nepřijdou ani cestující na zadních sedadlech, kde se nacházejí další dva rozměrné displeje. Ovládání ve voze bude možné pomocí hlasových příkazů, gesty, dotykovými displeji a údajně se ve voze nacházejí i nějaká opravdová tlačítka.

Vysoká zářící zeď rozměrného displeje přímo před řidičem může působit jako poněkud nebezpečný prvek výbavy, Byton však slibuje, že celý koncept byl testován a nepředstavuje překážku pro řidičův výhled. Stejně tak jas se má automaticky přizpůsobit podmínkám okolí, aby zbytečně neunavoval oči soustředící se na cestu před vozem. 

img-responsive

Byton M-Byte | foto: Byton

Kromě záplavy displejů vůz samozřejmě disponuje všemi důležitými funkcemi, bez kterých se moderní elektrické SUV nemůže dostat na trh. Vůz je připojen ke cloudu 24/7 a nabízí rychlost připojení 1000 megabyte za sekundu. Sériový vůz zpočátku dostane funkci autonomního řízení třetího stupně, v roce 2020 by ale mělo být upgradováno na čtvrtý stupeň. Automobil identifikuje řidiče na základě biometrických údajů a palubní systém Byton Life bude schopen měřit životní funkce pasažérů. Systém také údajně porovná váhu, srdeční tep nebo krevní tlak a případně doporučí cestujícímu, ať si zajde zacvičit.

To asi pro běžného Evropana nezní jako funkce, které by vyžadoval od svého automobilu, v Číně však klienty více než výkon nebo velikost kufru zajímají právě takovéto moderní vymoženosti. Každý z nových startupů se tak předhání, kdo nabídne více, Byton je ale zatím nepřekonaným vůdcem v inovacích. 

img-responsive

Byton M-Byte | foto: Byton

Konstruktéři Bytonu se nezastavili jen u interiéru, M-Byte nabídne i konkurenceschopnou techniku. V prodeji budou dvě varianty, levnější s pohonem zadních kol a dražší s pohonem všech. Levnější dostane motor s výkonem 272 koní a 400 Nm a baterii s kapacitou 71 kWh. To by mělo stačit na dojezd asi 400 kilometrů. Dražší verze pak vyjede s výkonem 476 koní a 720 Nm a 95 kWh baterie nabídne dojezd asi 520 km. 

zdroj: Byton

Byton M-Byte by měl být v prodeji už koncem roku, s cenou startující kolem milionu korun. Sedan K-Byte se na trh dostane nejspíše až v roce 2021. V současné době už probíhá výroba předprodukční série v nově postavené továrně Bytonu u čínského Nanjingu. Kromě domovské Číny se s prodejem vozů počítá také v Evropské Unii a ve Spojených státech, Byton přitom udává že by se tak mělo dokonce stát hned po uvedení v Číně. 

Google+ Vytisknout

Diskuze: Budoucnost automobilových interiérů? Tento futuristický koncept jde opravdu do výroby

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 07.01.2019 18:36 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari P80/C

Ferrari P80/C: Unikátní okruhový speciál je extrémní v každém detailu

Mercedes-Benz eSprinter během testování za polárním kruhem

Elektromobil za polárním kruhem? Mercedes-Benz eSprinter absolvoval zkoušku „ohněm"

Brutálně upravený Ford GT dokázal dosáhnout rychlosti 300.4 MPH (Facebook/M2K Motorsports)

Rychlost 483 km/h byla překonána! Upravený Ford GT se zapsal do historie

Žákovský vůz pro rok 2019: Škoda Kodiaq ve verzi pick-up

Škoda poodhalila Kodiaq ve verzi pick-up, dočkáme se nástupce Felicie Fun?

Unikátní Suzuki Vitara, v USA prodávaná jako Geo Metro, s motorem V8

Stařičká Suzuki Vitara dostala motor V8, za zlomek ceny se vyrovná i Bugatti Chiron

Ford F-150 Raptor 2019 se dočkal několika vylepšení, tím nejzásadnějším jsou nové aktivní tlumiče FOX

Pick-up s výkonem supersportu? Ford Super Raptor může dostat až 700 koní

reklama
reklama

Doporučujeme

Volkswagen Golf GTI TCR

Nový VW Golf se blíží, kolik koní dostane ostré GTI? Z Německa přichází…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nejdražší auto světa byla jen replika? Úchvatné Bugatti usvědčilo video z konce výstavy

  2. Nejbizarnější sovětský stroj? Auto z proudového bombardéru vzniklo v garáži

  3. Motorka křížená s Lamborghini? Tahle výstřední hračka ukrývá V8 a 445 koní

  4. Jetta, levný Volkswagen, ukázala naživo všechny modely, dali byste jim šanci?

  5. Nová Škoda Octavia dorazí ještě letos, oslaví tak 60. výročí modelu

  6. Český supersport s výkonem 600 koní? Mosquito míří mezi světovou elitu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud