Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začne dnes po 21:00 odstraňovat dočasná betonová svodidla mezi 90. a 94. kilometrem dálnice D1 u Humpolce. Úpravy mají usnadnit zimní provoz ve zúženém úseku dálnice procházejícím modernizací, která začala loni v březnu. Práce jsou naplánované do 8. ledna. V případě nepříznivého počasí je ŘSD odloží, řekl jeho mluvčí Jan Rýdl. Po odstranění svodidel bude zúžený úsek na Vysočině desetikilometrový.
Umožní-li to počasí, začnou v pátek i práce na opravě vodou vymletých částí vozovky. Kaverny jsou přibližně pod 600 metry dálnice zhruba na 97. kilometru D1. Od 94. po 104. kilometr u Větrného Jeníkova zůstane dálnice zúžena na dva pruhy, které už ŘSD nechalo po prosincovém kolapsu dopravy rozšířit.
Dálnice bude při odstraňování svodidel průjezdná vždy v jednom jízdním pruhu v každém směru. Kaverny bude podle Rýdla možné upravit ze středové části, která je kvůli modernizaci nepřístupná.
Zakázku za 1,75 miliardy korun dostalo sdružení tvořené českou firmou Geosan Group, italskou Toto Costruzioni Generali a kazašskou SP Sine Midas Stroy. Práce se nepodařilo dokončit do zimy. Spolupráce mezi ŘSD a sdružením na konci loňského roku skončila.
Modernizaci dokončí jiná firma, kterou ŘSD vybere na jaře. Práce budou pokračovat v létě, řekl už dřív generální ředitel ŘSD Jan Kroupa. Původnímu zhotoviteli už bylo vyměřeno šest pokut v celkové výši 60 milionů korun.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?