Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začne dnes po 21:00 odstraňovat dočasná betonová svodidla mezi 90. a 94. kilometrem dálnice D1 u Humpolce. Úpravy mají usnadnit zimní provoz ve zúženém úseku dálnice procházejícím modernizací, která začala loni v březnu. Práce jsou naplánované do 8. ledna. V případě nepříznivého počasí je ŘSD odloží, řekl jeho mluvčí Jan Rýdl. Po odstranění svodidel bude zúžený úsek na Vysočině desetikilometrový.
Umožní-li to počasí, začnou v pátek i práce na opravě vodou vymletých částí vozovky. Kaverny jsou přibližně pod 600 metry dálnice zhruba na 97. kilometru D1. Od 94. po 104. kilometr u Větrného Jeníkova zůstane dálnice zúžena na dva pruhy, které už ŘSD nechalo po prosincovém kolapsu dopravy rozšířit.
Dálnice bude při odstraňování svodidel průjezdná vždy v jednom jízdním pruhu v každém směru. Kaverny bude podle Rýdla možné upravit ze středové části, která je kvůli modernizaci nepřístupná.
Zakázku za 1,75 miliardy korun dostalo sdružení tvořené českou firmou Geosan Group, italskou Toto Costruzioni Generali a kazašskou SP Sine Midas Stroy. Práce se nepodařilo dokončit do zimy. Spolupráce mezi ŘSD a sdružením na konci loňského roku skončila.
Modernizaci dokončí jiná firma, kterou ŘSD vybere na jaře. Práce budou pokračovat v létě, řekl už dřív generální ředitel ŘSD Jan Kroupa. Původnímu zhotoviteli už bylo vyměřeno šest pokut v celkové výši 60 milionů korun.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.