Michael Schumacher, jeden z nejlepších jezdců v historii závodů Formule 1, oslavil 3. ledna své padesáté narozeniny. Jeho zdravotní stav sice zůstává od nehody při lyžování stále neznámý, svět na něj ale rozhodně nezapomněl. Například automobilka Ferrari, pro kterou Schumacher vybojoval nejvíce vítězství, mu uspořádala vlastní výstavu ve svém muzeu.
Automobilka Ferrari, které získal Schumacher mezi lety 2000 až 2004 pět po sobě jdoucích titulů šampiona Formule 1, upozorňovala na výstavu již od prosince minulého roku. Brány výstavy se však poprvé otevřely teprve včera a první návštěvníci tak konečně mohli spatřit, jak moc vlastně Schumacher pro Ferrari znamená.
Návštěvníci muzea, které sídlí v Maranellu, si budou moci prohlédnout nejrůznější věci pocházející z období let 1996 až 2006, kdy Schumacher za automobilku aktivně závodil. Za zmínku stojí například vůz F310, ve kterém Schumacher vyhrál hned tři velké ceny během své první sezony závodění za Ferrari.
Bez povšimnutí by však neměl zůstat třeba ani vůz F339, se kterým v roce 1999 vybojoval pohár konstruktérů. Nechybí ale ani závodní speciály z následujících let 2000, 2002, 2004 ani jeho poslední speciál F1 248 z roku 2006.
Pro italskou automobilka však Schumacher nebyl jen závodníkem, ale také testovacím jezdcem, který se podílel na vývoji několika silničních modelů. Na výstavě tak nechybí ani model 430 Scuderia z roku 2007 nebo California z roku 2008, na jejichž vývoji se aktivně podílel.
Závodní kariéra Michaela Schumachera ve Formuli 1 trvala 17 let, během kterých vyhrál celkem 91 závodů a to za týmy Jordan Grand Prix, Benetton a nebo Ferrari. Do závodnického důchodu se odebral v roce 2006. Mezi lety 2010-2012 ještě vyzkoušel návrat za stáj Mercedes GrandPrix, během kterého už ale nezaznamenal výrazné a tak v roce 2012 definitivně ukončil kariéru.
V roce 2013 utrpěl během lyžování vážný úraz hlavy, od té doby jsou zprávy o jeho současném zdravotním stavu velmi kusé a ve většině vycházejí jen ze spekulací. Jeho rodina odmítla jeho stav komentovat i během svého projevu k jeho 50. narozeninám. Pouze uvedla, že Michael může 50. narozeniny oslavit s hrdostí.
Kromě toho však také rodina zmínila, že ku příležitosti 50. narozenin spustí společně s organizací „Keep Fighting" virtuální muzeum, které má podobu aplikace „Schumacher. The Official App." Tu je možné stahovat pro chytrá zařízení s operačními systéme Android i Apple.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.