Michael Schumacher, jeden z nejlepších jezdců v historii závodů Formule 1, oslavil 3. ledna své padesáté narozeniny. Jeho zdravotní stav sice zůstává od nehody při lyžování stále neznámý, svět na něj ale rozhodně nezapomněl. Například automobilka Ferrari, pro kterou Schumacher vybojoval nejvíce vítězství, mu uspořádala vlastní výstavu ve svém muzeu.
Automobilka Ferrari, které získal Schumacher mezi lety 2000 až 2004 pět po sobě jdoucích titulů šampiona Formule 1, upozorňovala na výstavu již od prosince minulého roku. Brány výstavy se však poprvé otevřely teprve včera a první návštěvníci tak konečně mohli spatřit, jak moc vlastně Schumacher pro Ferrari znamená.
Návštěvníci muzea, které sídlí v Maranellu, si budou moci prohlédnout nejrůznější věci pocházející z období let 1996 až 2006, kdy Schumacher za automobilku aktivně závodil. Za zmínku stojí například vůz F310, ve kterém Schumacher vyhrál hned tři velké ceny během své první sezony závodění za Ferrari.
Bez povšimnutí by však neměl zůstat třeba ani vůz F339, se kterým v roce 1999 vybojoval pohár konstruktérů. Nechybí ale ani závodní speciály z následujících let 2000, 2002, 2004 ani jeho poslední speciál F1 248 z roku 2006.
Pro italskou automobilka však Schumacher nebyl jen závodníkem, ale také testovacím jezdcem, který se podílel na vývoji několika silničních modelů. Na výstavě tak nechybí ani model 430 Scuderia z roku 2007 nebo California z roku 2008, na jejichž vývoji se aktivně podílel.
Závodní kariéra Michaela Schumachera ve Formuli 1 trvala 17 let, během kterých vyhrál celkem 91 závodů a to za týmy Jordan Grand Prix, Benetton a nebo Ferrari. Do závodnického důchodu se odebral v roce 2006. Mezi lety 2010-2012 ještě vyzkoušel návrat za stáj Mercedes GrandPrix, během kterého už ale nezaznamenal výrazné a tak v roce 2012 definitivně ukončil kariéru.
V roce 2013 utrpěl během lyžování vážný úraz hlavy, od té doby jsou zprávy o jeho současném zdravotním stavu velmi kusé a ve většině vycházejí jen ze spekulací. Jeho rodina odmítla jeho stav komentovat i během svého projevu k jeho 50. narozeninám. Pouze uvedla, že Michael může 50. narozeniny oslavit s hrdostí.
Kromě toho však také rodina zmínila, že ku příležitosti 50. narozenin spustí společně s organizací „Keep Fighting" virtuální muzeum, které má podobu aplikace „Schumacher. The Official App." Tu je možné stahovat pro chytrá zařízení s operačními systéme Android i Apple.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.