Michael Schumacher, jeden z nejlepších jezdců v historii závodů Formule 1, oslavil 3. ledna své padesáté narozeniny. Jeho zdravotní stav sice zůstává od nehody při lyžování stále neznámý, svět na něj ale rozhodně nezapomněl. Například automobilka Ferrari, pro kterou Schumacher vybojoval nejvíce vítězství, mu uspořádala vlastní výstavu ve svém muzeu.
Automobilka Ferrari, které získal Schumacher mezi lety 2000 až 2004 pět po sobě jdoucích titulů šampiona Formule 1, upozorňovala na výstavu již od prosince minulého roku. Brány výstavy se však poprvé otevřely teprve včera a první návštěvníci tak konečně mohli spatřit, jak moc vlastně Schumacher pro Ferrari znamená.
Návštěvníci muzea, které sídlí v Maranellu, si budou moci prohlédnout nejrůznější věci pocházející z období let 1996 až 2006, kdy Schumacher za automobilku aktivně závodil. Za zmínku stojí například vůz F310, ve kterém Schumacher vyhrál hned tři velké ceny během své první sezony závodění za Ferrari.
Bez povšimnutí by však neměl zůstat třeba ani vůz F339, se kterým v roce 1999 vybojoval pohár konstruktérů. Nechybí ale ani závodní speciály z následujících let 2000, 2002, 2004 ani jeho poslední speciál F1 248 z roku 2006.
Pro italskou automobilka však Schumacher nebyl jen závodníkem, ale také testovacím jezdcem, který se podílel na vývoji několika silničních modelů. Na výstavě tak nechybí ani model 430 Scuderia z roku 2007 nebo California z roku 2008, na jejichž vývoji se aktivně podílel.
Závodní kariéra Michaela Schumachera ve Formuli 1 trvala 17 let, během kterých vyhrál celkem 91 závodů a to za týmy Jordan Grand Prix, Benetton a nebo Ferrari. Do závodnického důchodu se odebral v roce 2006. Mezi lety 2010-2012 ještě vyzkoušel návrat za stáj Mercedes GrandPrix, během kterého už ale nezaznamenal výrazné a tak v roce 2012 definitivně ukončil kariéru.
V roce 2013 utrpěl během lyžování vážný úraz hlavy, od té doby jsou zprávy o jeho současném zdravotním stavu velmi kusé a ve většině vycházejí jen ze spekulací. Jeho rodina odmítla jeho stav komentovat i během svého projevu k jeho 50. narozeninám. Pouze uvedla, že Michael může 50. narozeniny oslavit s hrdostí.
Kromě toho však také rodina zmínila, že ku příležitosti 50. narozenin spustí společně s organizací „Keep Fighting" virtuální muzeum, které má podobu aplikace „Schumacher. The Official App." Tu je možné stahovat pro chytrá zařízení s operačními systéme Android i Apple.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.