Majitelé elektromobilů jsou závislí na nabíječkách stejně, jako majitelé tradičních automobilů na čerpacích stanicích. Ovšem zatímco síť čerpacích stanic je poměrně hustá a natankování auta trvá jen chvíli, s nabíječkami bývají občas problémy. Zvlášť když si určitá část lidí usmyslela, že majitelům elektromobil zkomplikuje život.
Za oceánem se rozmohl nový trend, který se nazývá ICEing. V podstatě se jedná o situaci, kdy lidé ve vozech se spalovacími motory (označení ICE) zaparkují na parkovacích místech u nabíjecích stojanů pro elektromobily. Dříve se to stávalo jen náhodou či v mezních situacích, dnes to však lidé dělají úmyslně.
Angry Truck Owners Are Blocking #Tesla Supercharger Spots. The EV vs. ICE wars have begun. #electriccar #truck Read: https://t.co/ZqjZT536Kg pic.twitter.com/8x76EQE6Sn
— CarBuzz (@CarBuzzcom) 25. prosince 2018
Těžko říci, co je k takové zášti vede, ale majitelé elektromobilů, zvláště značky Tesla, si v poslední době stěžují zejména na různá SUV a pick-upy, které jim blokují přístup k Superchargerům. V případě nízkého napětí baterie tak mají zaděláno na problém.
YouTuber z kanálu Tesla Trip však vyzkoušel experiment, který by se dal nazvat „de-ICEing." Se svou Teslou Model X zajel k masivnímu Chevroletu Silverado, který mu blokoval přístup k nabíječce, připevnil na Chevrolet tažné lano a zkusil ho odtáhnout stranou. A jak experiment dopadl?
Naprosto bez problému. Tesla a další elektromobily jsou dobře známé svou ohromnou silou a vysokým točivým momentem. Pick-up, který měl pouze zablokovaná zadní kola, nepředstavoval pro Model X prakticky žádnou překážku. Ostatně o schopnostech tohoto elektrického SUV už nás dříve přesvědčilo i video, na kterém Tesla s klidem táhne letadlo.
Lidé z webu InsideEVs, který na video upozornil, však připomínají, že takové chování není správné ani z jedné strany. Trucování řidičů aut se spalovacími motory je naprosto zbytečné, zatímco jejich odtahování je nebezpečné z pohledu bezpečnosti i zákonů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?