Majitelé elektromobilů jsou závislí na nabíječkách stejně, jako majitelé tradičních automobilů na čerpacích stanicích. Ovšem zatímco síť čerpacích stanic je poměrně hustá a natankování auta trvá jen chvíli, s nabíječkami bývají občas problémy. Zvlášť když si určitá část lidí usmyslela, že majitelům elektromobil zkomplikuje život.
Za oceánem se rozmohl nový trend, který se nazývá ICEing. V podstatě se jedná o situaci, kdy lidé ve vozech se spalovacími motory (označení ICE) zaparkují na parkovacích místech u nabíjecích stojanů pro elektromobily. Dříve se to stávalo jen náhodou či v mezních situacích, dnes to však lidé dělají úmyslně.
Angry Truck Owners Are Blocking #Tesla Supercharger Spots. The EV vs. ICE wars have begun. #electriccar #truck Read: https://t.co/ZqjZT536Kg pic.twitter.com/8x76EQE6Sn
— CarBuzz (@CarBuzzcom) 25. prosince 2018
Těžko říci, co je k takové zášti vede, ale majitelé elektromobilů, zvláště značky Tesla, si v poslední době stěžují zejména na různá SUV a pick-upy, které jim blokují přístup k Superchargerům. V případě nízkého napětí baterie tak mají zaděláno na problém.
YouTuber z kanálu Tesla Trip však vyzkoušel experiment, který by se dal nazvat „de-ICEing." Se svou Teslou Model X zajel k masivnímu Chevroletu Silverado, který mu blokoval přístup k nabíječce, připevnil na Chevrolet tažné lano a zkusil ho odtáhnout stranou. A jak experiment dopadl?
Naprosto bez problému. Tesla a další elektromobily jsou dobře známé svou ohromnou silou a vysokým točivým momentem. Pick-up, který měl pouze zablokovaná zadní kola, nepředstavoval pro Model X prakticky žádnou překážku. Ostatně o schopnostech tohoto elektrického SUV už nás dříve přesvědčilo i video, na kterém Tesla s klidem táhne letadlo.
Lidé z webu InsideEVs, který na video upozornil, však připomínají, že takové chování není správné ani z jedné strany. Trucování řidičů aut se spalovacími motory je naprosto zbytečné, zatímco jejich odtahování je nebezpečné z pohledu bezpečnosti i zákonů.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.