Je hodně možností, jak přijít k malým i větším škrábancům na autě. Špatně odhadnutá vzdálenost od krajnice či patníku, odřeniny způsobené jinými vozy na parkovištích supermarketů a v zimě k tomu z velké části ještě přispějí odlétávající kamínky. Připočtěme k tomu ještě posypovou sůl, která urychluje koroze a máme po pár měsících pěkně „kvetoucí“ auto. Musíme ale hned s každou oděrkou do lakovny?
Záleží hlavně na tom, kdo je jak zručný a na co si troufne. V dnešní době je několik způsobů, jak si s malými škrábanci poradit. A když už se někdo rozhodne opravit si je sám, měl by znát pár základních pravidel a udělat si jasno v tom, co na opravu laku použít.
Jako první je třeba umět rozlišit, o jaké škrábance jde. Zda jsou to jen povrchové oděrky bez poškození barevné vrstvy a základové barvy, nebo zda už je barevná vrstva poškozená. Nejhorší je, když jsou škrábance tak hluboké, že je potřeba nejprve vyrovnat deformaci do hladké plochy.
Druhým krokem je zhodnocení, zda stačí oprava laku lokální nebo komplexní. U lokální opravy laku se dá v některých případech předejít samotnému lakování. Celkové poškození laku vozu by však mělo být menší než 10 % z celkové plochy. Využít se dají při těchto malých opravách např. retušovací fixy/pera, které opraví drobné oděrky a škrábance na povrchové vrstvě laku, ale ty hlubší už bohužel ne.
K těm slouží hotové lakýrnické brusné pasty, při jejichž výběru je hlavně důležité ověřit kód laku. Ten se uvádí v dokladech vozidla nebo na typovém štítku, který je přímo na autě. Tyhle malé pomocníky zakoupíte téměř v každém hypermarketu, obchodech pro kutily a specializovaných prodejnách.
„S komplexní opravou laku už je třeba vyhledat odborníka, který disponuje nejen kvalitním vybavením, ale má i zkušenosti a ví, jak opravu provést. Ve většině případů je potřeba udělat nejen lakýrnické, ale i karosářské práce,“ říká ředitel značky ProfiAuto pro ČR a SR Jindřich Krejčí. K tomu už je potřeba mít brusné kotouče, karosářský tmel, lak v potřebném odstínu, lakovací pistoli a ten správný lakýrnický um.
Když už se totiž majitel auta rozhodne tuto opravu podstoupit, nechce mít na laku zaschlé kapky. Tato komplexní oprava je náročnější nejen na vybavení a zkušenosti, ale i cenově. Odborníky lze najít i v síti servisů ProfiAuto, které můžete kontaktovat přes bezplatnou mobilní aplikaci nebo internet.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.