Volkswagen připravený dobýt Evropu? Beetle v kabátu Kübelwagen vás zaručeně pobaví

Volkswagen Beetle kabriolet se proměnil v moderní repliku Kübelwagenu
Volkswagen Beetle kabriolet se proměnil v moderní repliku Kübelwagenu, foto: eBay
Antonín Marek , AutoRoad.cz 3. ledna 2019 10:54
Sdílej:

Volkswagen Beetle kabriolet bývá často označován jako auto primárně pro ženy, jeden britský nadšenec z něj však dokázal postavit stroj, který připomíná jeho válečnické německé kořeny. Podobně jako před desítkami let se totiž Beetle stal základem pro moderní variaci na slavný druhoválečný Kübelwagen.

Německý Kübelwagen patří k nejslavnějším německým automobilům z období druhé světové války a jistě není potřeba ho příliš představovat. Ostatně jeho technickou sofistikovanost jsme probírali v nedávném článku, kde ho milovníci techniky srovnávali s jeho hlavním konkurentem, Jeepem Willys.

Vraťme se ale zpátky do přítomnosti a pojďme se společně podívat za Lamanšský průliv, kde se zrodila novodobá replika Kübelwagenu. Ta je stejně jako historický originál postavena na základech Volkswagenu Beetle a její autor se při její konstrukci evidentně dobře bavil.

Celý vůz dostal zelené lakování inspirované obdobím druhé světové války, dveře zdobí tzv. Balkenkreuz a nechybí ani klasické "zatemnění" klasických a přídavných světlometů, které dotváří iluzi původního Kübelwagenu.

Tím však úpravy ani zdaleka nekončí. Na předním nárazníku přibyl rám s maskovací sítí, na kapotě je umístěn krumpáč a lopata, čelní sklo nahradil rám s pletivem, na bocích jsou umístěna dvě rezervní kola a víko zavazadlového prostoru nahradila replika kulometu, ze kterou je uložený další náklad.

Je ale škoda, že autor nedotáhl svou myšlenku i během úprav interiéru. Ten totiž zůstal v prakticky sériovém stavu a pouze některým plochám se dostalo poněkud amatérského přebarvení na zeleno. Pod kapotou vozu, který je nabízen prostřednictvím eBay, se ukrývá benzínový 2.0 litrový čtyřválec o výkonu 85 kW (116 k), který už má najeto přes 273 kilometrů.

A na kolik tahle sranda vyjde? Prodejce požaduje 750 liber, což je cca 21 350 Kč. Vůz by měl být plně provozuschopný, ovšem jak už některé úpravy naznačují, oficiálně už na silnice nesmí. V podstatě se tak jedná spíše o hračku pro někoho, kdo si chce hrát na vojáky na svém vlastním pozemku.

Stalo se
Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.

Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.