Volkswagen Beetle kabriolet bývá často označován jako auto primárně pro ženy, jeden britský nadšenec z něj však dokázal postavit stroj, který připomíná jeho válečnické německé kořeny. Podobně jako před desítkami let se totiž Beetle stal základem pro moderní variaci na slavný druhoválečný Kübelwagen.
Německý Kübelwagen patří k nejslavnějším německým automobilům z období druhé světové války a jistě není potřeba ho příliš představovat. Ostatně jeho technickou sofistikovanost jsme probírali v nedávném článku, kde ho milovníci techniky srovnávali s jeho hlavním konkurentem, Jeepem Willys.
Vraťme se ale zpátky do přítomnosti a pojďme se společně podívat za Lamanšský průliv, kde se zrodila novodobá replika Kübelwagenu. Ta je stejně jako historický originál postavena na základech Volkswagenu Beetle a její autor se při její konstrukci evidentně dobře bavil.
Celý vůz dostal zelené lakování inspirované obdobím druhé světové války, dveře zdobí tzv. Balkenkreuz a nechybí ani klasické "zatemnění" klasických a přídavných světlometů, které dotváří iluzi původního Kübelwagenu.
Tím však úpravy ani zdaleka nekončí. Na předním nárazníku přibyl rám s maskovací sítí, na kapotě je umístěn krumpáč a lopata, čelní sklo nahradil rám s pletivem, na bocích jsou umístěna dvě rezervní kola a víko zavazadlového prostoru nahradila replika kulometu, ze kterou je uložený další náklad.
Je ale škoda, že autor nedotáhl svou myšlenku i během úprav interiéru. Ten totiž zůstal v prakticky sériovém stavu a pouze některým plochám se dostalo poněkud amatérského přebarvení na zeleno. Pod kapotou vozu, který je nabízen prostřednictvím eBay, se ukrývá benzínový 2.0 litrový čtyřválec o výkonu 85 kW (116 k), který už má najeto přes 273 kilometrů.
A na kolik tahle sranda vyjde? Prodejce požaduje 750 liber, což je cca 21 350 Kč. Vůz by měl být plně provozuschopný, ovšem jak už některé úpravy naznačují, oficiálně už na silnice nesmí. V podstatě se tak jedná spíše o hračku pro někoho, kdo si chce hrát na vojáky na svém vlastním pozemku.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.