Volkswagen Beetle kabriolet bývá často označován jako auto primárně pro ženy, jeden britský nadšenec z něj však dokázal postavit stroj, který připomíná jeho válečnické německé kořeny. Podobně jako před desítkami let se totiž Beetle stal základem pro moderní variaci na slavný druhoválečný Kübelwagen.
Německý Kübelwagen patří k nejslavnějším německým automobilům z období druhé světové války a jistě není potřeba ho příliš představovat. Ostatně jeho technickou sofistikovanost jsme probírali v nedávném článku, kde ho milovníci techniky srovnávali s jeho hlavním konkurentem, Jeepem Willys.
Vraťme se ale zpátky do přítomnosti a pojďme se společně podívat za Lamanšský průliv, kde se zrodila novodobá replika Kübelwagenu. Ta je stejně jako historický originál postavena na základech Volkswagenu Beetle a její autor se při její konstrukci evidentně dobře bavil.
Celý vůz dostal zelené lakování inspirované obdobím druhé světové války, dveře zdobí tzv. Balkenkreuz a nechybí ani klasické "zatemnění" klasických a přídavných světlometů, které dotváří iluzi původního Kübelwagenu.
Tím však úpravy ani zdaleka nekončí. Na předním nárazníku přibyl rám s maskovací sítí, na kapotě je umístěn krumpáč a lopata, čelní sklo nahradil rám s pletivem, na bocích jsou umístěna dvě rezervní kola a víko zavazadlového prostoru nahradila replika kulometu, ze kterou je uložený další náklad.
Je ale škoda, že autor nedotáhl svou myšlenku i během úprav interiéru. Ten totiž zůstal v prakticky sériovém stavu a pouze některým plochám se dostalo poněkud amatérského přebarvení na zeleno. Pod kapotou vozu, který je nabízen prostřednictvím eBay, se ukrývá benzínový 2.0 litrový čtyřválec o výkonu 85 kW (116 k), který už má najeto přes 273 kilometrů.
A na kolik tahle sranda vyjde? Prodejce požaduje 750 liber, což je cca 21 350 Kč. Vůz by měl být plně provozuschopný, ovšem jak už některé úpravy naznačují, oficiálně už na silnice nesmí. V podstatě se tak jedná spíše o hračku pro někoho, kdo si chce hrát na vojáky na svém vlastním pozemku.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?