Volkswagen Beetle kabriolet bývá často označován jako auto primárně pro ženy, jeden britský nadšenec z něj však dokázal postavit stroj, který připomíná jeho válečnické německé kořeny. Podobně jako před desítkami let se totiž Beetle stal základem pro moderní variaci na slavný druhoválečný Kübelwagen.
Německý Kübelwagen patří k nejslavnějším německým automobilům z období druhé světové války a jistě není potřeba ho příliš představovat. Ostatně jeho technickou sofistikovanost jsme probírali v nedávném článku, kde ho milovníci techniky srovnávali s jeho hlavním konkurentem, Jeepem Willys.
Vraťme se ale zpátky do přítomnosti a pojďme se společně podívat za Lamanšský průliv, kde se zrodila novodobá replika Kübelwagenu. Ta je stejně jako historický originál postavena na základech Volkswagenu Beetle a její autor se při její konstrukci evidentně dobře bavil.
Celý vůz dostal zelené lakování inspirované obdobím druhé světové války, dveře zdobí tzv. Balkenkreuz a nechybí ani klasické "zatemnění" klasických a přídavných světlometů, které dotváří iluzi původního Kübelwagenu.
Tím však úpravy ani zdaleka nekončí. Na předním nárazníku přibyl rám s maskovací sítí, na kapotě je umístěn krumpáč a lopata, čelní sklo nahradil rám s pletivem, na bocích jsou umístěna dvě rezervní kola a víko zavazadlového prostoru nahradila replika kulometu, ze kterou je uložený další náklad.
Je ale škoda, že autor nedotáhl svou myšlenku i během úprav interiéru. Ten totiž zůstal v prakticky sériovém stavu a pouze některým plochám se dostalo poněkud amatérského přebarvení na zeleno. Pod kapotou vozu, který je nabízen prostřednictvím eBay, se ukrývá benzínový 2.0 litrový čtyřválec o výkonu 85 kW (116 k), který už má najeto přes 273 kilometrů.
A na kolik tahle sranda vyjde? Prodejce požaduje 750 liber, což je cca 21 350 Kč. Vůz by měl být plně provozuschopný, ovšem jak už některé úpravy naznačují, oficiálně už na silnice nesmí. V podstatě se tak jedná spíše o hračku pro někoho, kdo si chce hrát na vojáky na svém vlastním pozemku.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.