Rok 2019 bude pro mladoboleslavskou automobilku plný významných událostí. Kromě zahájení prodeje nového modelu Scala nás čeká i představení omlazeného Superbu s hybridním pohonem a čistě elektrická varianta městského modelu Citigo. Podle některých spekulací však Škoda ukrývá v rukávu ještě jedno eso - své nové nejvýkonnější SUV.
Škoda Auto má v současné nabídce pouze dva modely s označením RS. Prvním je již tradičně Škoda Octavia, zatímco druhým se v minulém roce stalo prostorné sedmimístné SUV Kodiaq s naftovým motorem. Podle spekulací německého motoristického magazínu Auto Bild nás však v současném roce čeká představení třetího modelu: Škody Karoq RS.
Ostrý Karoq by měl již ve standardní výbavě nabízet pohon všech kol, adaptivní podvozek a hlavně benzínový přeplňovaný motor 2.0 TSI, který už známe z jiných ostrých modelů koncernu Volkswagen. Ten by mohl být naladěn až na výkon okolo 300 koní, což je ve srovnání s Kodiaqem RS poměrně výrazný skok.
Pod kapotou Kodiaqu RS s motorem BiTDI se sice ukrývá "jen" 240 koní, přesto by měl stále nabídnout vyšší točivý moment s hodnotou rovných 500 Nm. U očekávaného Karoqu RS se počítá spíše s hodnotami pod 380 Nm, které nabízí například ostrý Seat Cupra Ateca.
Představení Karoqu RS je očekáváno zhruba na září tohoto roku, kdy se koná autosalon ve Frankfurtu. Podstatně významnější autosalon v Ženevě, který se bude konat již v březnu, zasvětí Škoda s největší pravděpodobností omlazenému Superbu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?