Rok 2019 bude pro mladoboleslavskou automobilku plný významných událostí. Kromě zahájení prodeje nového modelu Scala nás čeká i představení omlazeného Superbu s hybridním pohonem a čistě elektrická varianta městského modelu Citigo. Podle některých spekulací však Škoda ukrývá v rukávu ještě jedno eso - své nové nejvýkonnější SUV.
Škoda Auto má v současné nabídce pouze dva modely s označením RS. Prvním je již tradičně Škoda Octavia, zatímco druhým se v minulém roce stalo prostorné sedmimístné SUV Kodiaq s naftovým motorem. Podle spekulací německého motoristického magazínu Auto Bild nás však v současném roce čeká představení třetího modelu: Škody Karoq RS.
Ostrý Karoq by měl již ve standardní výbavě nabízet pohon všech kol, adaptivní podvozek a hlavně benzínový přeplňovaný motor 2.0 TSI, který už známe z jiných ostrých modelů koncernu Volkswagen. Ten by mohl být naladěn až na výkon okolo 300 koní, což je ve srovnání s Kodiaqem RS poměrně výrazný skok.
Pod kapotou Kodiaqu RS s motorem BiTDI se sice ukrývá "jen" 240 koní, přesto by měl stále nabídnout vyšší točivý moment s hodnotou rovných 500 Nm. U očekávaného Karoqu RS se počítá spíše s hodnotami pod 380 Nm, které nabízí například ostrý Seat Cupra Ateca.
Představení Karoqu RS je očekáváno zhruba na září tohoto roku, kdy se koná autosalon ve Frankfurtu. Podstatně významnější autosalon v Ženevě, který se bude konat již v březnu, zasvětí Škoda s největší pravděpodobností omlazenému Superbu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.