Rok 2019 bude pro mladoboleslavskou automobilku plný významných událostí. Kromě zahájení prodeje nového modelu Scala nás čeká i představení omlazeného Superbu s hybridním pohonem a čistě elektrická varianta městského modelu Citigo. Podle některých spekulací však Škoda ukrývá v rukávu ještě jedno eso - své nové nejvýkonnější SUV.
Škoda Auto má v současné nabídce pouze dva modely s označením RS. Prvním je již tradičně Škoda Octavia, zatímco druhým se v minulém roce stalo prostorné sedmimístné SUV Kodiaq s naftovým motorem. Podle spekulací německého motoristického magazínu Auto Bild nás však v současném roce čeká představení třetího modelu: Škody Karoq RS.
Ostrý Karoq by měl již ve standardní výbavě nabízet pohon všech kol, adaptivní podvozek a hlavně benzínový přeplňovaný motor 2.0 TSI, který už známe z jiných ostrých modelů koncernu Volkswagen. Ten by mohl být naladěn až na výkon okolo 300 koní, což je ve srovnání s Kodiaqem RS poměrně výrazný skok.
Pod kapotou Kodiaqu RS s motorem BiTDI se sice ukrývá "jen" 240 koní, přesto by měl stále nabídnout vyšší točivý moment s hodnotou rovných 500 Nm. U očekávaného Karoqu RS se počítá spíše s hodnotami pod 380 Nm, které nabízí například ostrý Seat Cupra Ateca.
Představení Karoqu RS je očekáváno zhruba na září tohoto roku, kdy se koná autosalon ve Frankfurtu. Podstatně významnější autosalon v Ženevě, který se bude konat již v březnu, zasvětí Škoda s největší pravděpodobností omlazenému Superbu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?