NEVS 9-3EV - Čínský pohrobek Saabu začal s dodávkami elektrického 9-3

-mdo / AutoRoad.cz, 31. prosince 2018, 08:08 Google+

Ani šest let po krachu Saabu nekončí sága o jeho znovuzrození. Automobilka, která se za tu dobu přestěhovala do Číny a ztratila práva na použití jména i loga Saabu, minulý týden dodala své první elektrické vozy, postavené na 16 let starém základě.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
NEVS 9-3EV

NEVS 9-3EV | foto: 汽车之家

Sdílejte článek

NEVS, neboli New Electric Vehicle Sweden se dostal ke zbytkům po Saabu v roce 2014 a dokonce na krátkou dobu restartoval ve Švédsku výrobu původní spalovací 9-3. Tehdy ještě pod jménem Saab, o to však v následujících letech přišel, když majitel názvu, švédská zbrojovka Saab neprodloužila NEVS licenční smlouvu z důvodu finanční nestability. Stejně tak firma přišla o právo používat logo, které Saab sdílel se Scanií. 

img-responsive

NEVS 9-3EV | foto: 汽车之家

Ani to však Číňany nezastavilo, výrobní linku na 9-3 druhé generace přesunuli do Číny, a začali pracovat na elektrifikaci tehdy už poněkud zastaralého modelu. Zprávy z následujících let byly alespoň trochu pozitivní, firmě se totiž podařilo získat zakázky na dodávky tisícovek elektrických vozidel pro státní správu. 

Po dlouhých letech, kdy o NEVS nebylo moc slyšet, se před pár dny konečně podařilo dodat prvních pár kusů elektrické 9-3 blíže nespecifikované vládní organizaci v Tianjinu. Během následujících týdnů se první várka 500 vozů dostane i k několika autopůjčovnám. V březnu 2019 pak NEVS začne s prodejem 9-3EV také privátním zákazníkům. 

img-responsive

NEVS 9-3EV koncept | foto: 汽车之家

Pro NEVS však léta ztracená vývojem mohou znamenat značný problém. Jediný produkční model automobilky, NEVS 9-3EV, je z dnešního pohledu neskutečně zastaralý. Obzvláště na čínské poměry, kde se během posledních pár let vynořily desítky startupů jako NIO, Xiaopeng nebo SF Motors, které na trh velmi rychle dostaly moderní a zároveň levné elektromobily. Stejně tak tradiční výrobci příliš nezaspali a vpodstatě každá čínská automobilka už má na trhu minimálně jeden elektrický vůz, mnohé dokonce založily nové pod značky jen pro elektromobily.

img-responsive

NEVS 9-3EV | foto: 汽车之家

Při srovnání současné nabídky na čínském trhu tak NEVS 9-3EV nevypadá moc lákavě. Jde ostatně o vůz, který se začal vyrábět už v roce 2002. Zatímco linky exteriéru mohou ještě některé konzervativnější klienty zaujmout, interiér nemá co nabídnout. A to ani přes násilné vměstnání dvou lacině působících displejů na palubní desku. Produkční verze navíc působí o mnoho zastaraleji než koncept 9-3EV představený v roce 2017, který s kompletně předělaným předkem vypadal o poznání moderněji. Čínský trh se vyvíjí světelnou rychlostí a tak zatímco ještě před šesti lety se daly koupit vozy vyráběné od 80. let, současní čínští klienti si velmi potrpí na moderní technologie a vzhled interiéru. 

O použité technice toho není moc známo, 2.2 tuny vážící produkční verze ale dostala 130 kW elektrický motor. Dojezd byl v roce 2017 udáván dle tehdejšího cyklu jako 301 km. Cena za NEVS 9-3EV má být po započtení všech vládních dotací kolem 560 tisíc kč, což je velmi blízko nejprodávanějším čínským elektromobilům, SUV BYD Yuan EV a JAC iEV.

Vytisknout

Diskuze: NEVS 9-3EV - Čínský pohrobek Saabu začal s dodávkami elektrického 9-3

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

UAZ 452

Buchanka je nesmrtelná, legendární UAZ-452 se udrží ve výrobě minimálně do roku…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud