Nejstarší čínská automobilová značka Hongqi, neboli Rudá vlajka, se na západě proslavila hlavně opulentními retro limuzínami, ve kterých se prohání nejvyšší představitelé komunistické strany Číny. Tento měsíc však začala výroba vozu, který značku posuvá do současnosti.
Značka, založená v roce 1958 se od počátků věnovala pouze produkci honosných limuzín určených jen pro členy vlády. S tím si automobilka, vlastněná čínským státním kolosem FAW, vystačila až donedávna. Teprve v novém tisíciletí dostala Rudá vlajka povolení prodávat své vozy i soukromým klientům, což umožnilo rozšířit portfolio i o další modely. Kromě základních sedanů, založených na postarších platformách od Toyoty a Mazdy, se na autosalonech začaly objevovat také koncepty SUV.
Před pár dny tedy konečně začalo výroba dlouho očekávaného prvního SUV jediné čínské luxusní značky. Hongqi E-HS3 je menším z chystané dvojice SUV, které se mají začít prodávat příští rok. Narozdíl od většího HS7 se menší vlajka dostane na trh zřejmě pouze v elektrické verzi, ačkoliv se původně počítalo i s výrobou spalovací varianty pod jménem Hongqi HS5.
Kompaktní E-HS3 se designem jasně hlásí k rodokmenu Rudé vlajky, rozměrná přední maska, poněkud zbytečná na elektrickém voze, má připomínat čínský vějíř a je poznávacím znamením většiny vlajek už od roku 1958. Stejně tak nemůže chybět poněkud bizarní rudý plastový díl na kapotě, odkazující na rudou zástavu komunistické strany. Komunistické téma vozu podtrhuje nápis Hongqi na zádi, vyvedený v rukopisu samotného Mao Ce-tunga. I přes tyto anachronismy je ale E-HS3 typické moderní čínské SUV. V minimalisticky vyvedeném interiéru se řidič setká hned se třemi rozměrnými displeji.
Základní verzi E-HS3 pohání jeden elektrický motor s výkonem 114 kW, který dokáže 1860 kg těžké vozidlo dostat z nuly na sto za asi 6 sekund. O velikosti baterie se FAW nezmiňuje, dojezd ale má být kolem 350 km. Do prodeje by se měla dostat také dražší verze se dvěma elektrickými motory, o kombinovaném výkonu 228 kW, o této verzi však zatím není známo více informací.
S novými SUV si značka, dlouho bojující se slabými prodeji, slibuje značný nárust registrací. V Číně jsou SUV už dlouho žhavým zbožím a Hongqi bylo snad poslední větší značkou, která na trhu žádné neměla. Vzhledem k mohutné podpoře elektrických vozidel také dává smysl uvedení elektrické varianty, Čína už delší dobu tvoří zdaleka největší market pro elektrická vozidla na světě.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?