Rudá vlajka jde s dobou, po bizarních monstrech pro vládu přichází s elektrickým SUV

Hongqi E-HS3
Hongqi E-HS3, foto: wheelsage.org
-mdo , AutoRoad.cz 30. prosince 2018 14:07
Sdílej:

Nejstarší čínská automobilová značka Hongqi, neboli Rudá vlajka, se na západě proslavila hlavně opulentními retro limuzínami, ve kterých se prohání nejvyšší představitelé komunistické strany Číny. Tento měsíc však začala výroba vozu, který značku posuvá do současnosti.

Značka, založená v roce 1958 se od počátků věnovala pouze produkci honosných limuzín určených jen pro členy vlády. S tím si automobilka, vlastněná čínským státním kolosem FAW, vystačila až donedávna. Teprve v novém tisíciletí dostala Rudá vlajka povolení prodávat své vozy i soukromým klientům, což umožnilo rozšířit portfolio i o další modely. Kromě základních sedanů, založených na postarších platformách od Toyoty a Mazdy, se na autosalonech začaly objevovat také koncepty SUV. 

Před pár dny tedy konečně začalo výroba dlouho očekávaného prvního SUV jediné čínské luxusní značky. Hongqi E-HS3 je menším z chystané dvojice SUV, které se mají začít prodávat příští rok. Narozdíl od většího HS7 se menší vlajka dostane na trh zřejmě pouze v elektrické verzi, ačkoliv se původně počítalo i s výrobou spalovací varianty pod jménem Hongqi HS5. 

Kompaktní E-HS3 se designem jasně hlásí k rodokmenu Rudé vlajky, rozměrná přední maska, poněkud zbytečná na elektrickém voze, má připomínat čínský vějíř a je poznávacím znamením většiny vlajek už od roku 1958. Stejně tak nemůže chybět poněkud bizarní rudý plastový díl na kapotě, odkazující na rudou zástavu komunistické strany. Komunistické téma vozu podtrhuje nápis Hongqi na zádi, vyvedený v rukopisu samotného Mao Ce-tunga. I přes tyto anachronismy je ale E-HS3 typické moderní čínské SUV. V minimalisticky vyvedeném interiéru se řidič setká hned se třemi rozměrnými displeji.

Základní verzi E-HS3 pohání jeden elektrický motor s výkonem 114 kW, který dokáže 1860 kg těžké vozidlo dostat z nuly na sto za asi 6 sekund. O velikosti baterie se FAW nezmiňuje, dojezd ale má být kolem 350 km. Do prodeje by se měla dostat také dražší verze se dvěma elektrickými motory, o kombinovaném výkonu 228 kW, o této verzi však zatím není známo více informací. 

S novými SUV si značka, dlouho bojující se slabými prodeji, slibuje značný nárust registrací. V Číně jsou SUV už dlouho žhavým zbožím a Hongqi bylo snad poslední větší značkou, která na trhu žádné neměla. Vzhledem k mohutné podpoře elektrických vozidel také dává smysl uvedení elektrické varianty, Čína už delší dobu tvoří zdaleka největší market pro elektrická vozidla na světě. 

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.