Nejstarší čínská automobilová značka Hongqi, neboli Rudá vlajka, se na západě proslavila hlavně opulentními retro limuzínami, ve kterých se prohání nejvyšší představitelé komunistické strany Číny. Tento měsíc však začala výroba vozu, který značku posuvá do současnosti.
Značka, založená v roce 1958 se od počátků věnovala pouze produkci honosných limuzín určených jen pro členy vlády. S tím si automobilka, vlastněná čínským státním kolosem FAW, vystačila až donedávna. Teprve v novém tisíciletí dostala Rudá vlajka povolení prodávat své vozy i soukromým klientům, což umožnilo rozšířit portfolio i o další modely. Kromě základních sedanů, založených na postarších platformách od Toyoty a Mazdy, se na autosalonech začaly objevovat také koncepty SUV.
Před pár dny tedy konečně začalo výroba dlouho očekávaného prvního SUV jediné čínské luxusní značky. Hongqi E-HS3 je menším z chystané dvojice SUV, které se mají začít prodávat příští rok. Narozdíl od většího HS7 se menší vlajka dostane na trh zřejmě pouze v elektrické verzi, ačkoliv se původně počítalo i s výrobou spalovací varianty pod jménem Hongqi HS5.
Kompaktní E-HS3 se designem jasně hlásí k rodokmenu Rudé vlajky, rozměrná přední maska, poněkud zbytečná na elektrickém voze, má připomínat čínský vějíř a je poznávacím znamením většiny vlajek už od roku 1958. Stejně tak nemůže chybět poněkud bizarní rudý plastový díl na kapotě, odkazující na rudou zástavu komunistické strany. Komunistické téma vozu podtrhuje nápis Hongqi na zádi, vyvedený v rukopisu samotného Mao Ce-tunga. I přes tyto anachronismy je ale E-HS3 typické moderní čínské SUV. V minimalisticky vyvedeném interiéru se řidič setká hned se třemi rozměrnými displeji.
Základní verzi E-HS3 pohání jeden elektrický motor s výkonem 114 kW, který dokáže 1860 kg těžké vozidlo dostat z nuly na sto za asi 6 sekund. O velikosti baterie se FAW nezmiňuje, dojezd ale má být kolem 350 km. Do prodeje by se měla dostat také dražší verze se dvěma elektrickými motory, o kombinovaném výkonu 228 kW, o této verzi však zatím není známo více informací.
S novými SUV si značka, dlouho bojující se slabými prodeji, slibuje značný nárust registrací. V Číně jsou SUV už dlouho žhavým zbožím a Hongqi bylo snad poslední větší značkou, která na trhu žádné neměla. Vzhledem k mohutné podpoře elektrických vozidel také dává smysl uvedení elektrické varianty, Čína už delší dobu tvoří zdaleka největší market pro elektrická vozidla na světě.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.