Koupě ojetého vozu je vždy rizikem a talentovaný ruský mechanik Arthur Tussik nám s každým svým videem připomíná proč. Díky svým nezpochybnitelným schopnostem totiž dokáže přeměnit aspiranta na sešrotování v zánovní vůz, na kterém by poznal výrazné renovační zásahy jen zkušený odborník.
Na YouTube kanálu talentovaného ruského automechanika Arthura Tussika už jsme viděli celou řadu oprav, přičemž tato podle jeho slov patří k těm snazším. Pod ruce se mu totiž dostala třetí generace mnichovského BMW X5, které dostalo poměrně silnou ránu na předek.
Majitel vozidla už se postaral o opravy podvozku a tak na Arthura zbyla jen tradiční karosařina. Ta však v tomto případě zahrnovala výměnu poškozených panelů karoserie, výměně poškozeného A-sloupku, slícování dílů a samozřejmě přípravu pro lak. Zkrátka nic těžkého, jak poznamenává sám Tussik.
Největší výzvou byla oprava poškozeného A-sloupku, po které následovala oprava / výměna poškozených panelů karoserie. Například kapota BMW X5 je však vyrobena z hliníku a její oprava tak není zrovna lehká, jak poznamenal web Motor1, který na video upozornil. Přesto si s tím mechanik po nahřívání a přesné práci s kladivem až překvapivě úspěšně poradil. Dokonce i slícování dílů a spár vypadá až neuvěřitelně dobře.
Následovala příprava na lakování a poté vůz putoval na chvíli do specializované lakovny. Posledními kroky pak bylo dosazení světel, masky, detailů nárazníku, dekorativních lemů blatníků a samozřejmě emblému automobilky.
Podle Tussika vyšla oprava vozu na sedm dnů, přičemž tři dny strávil vůz na dílně a další čtyři dny v lakovně. Rozhodně se nejednalo o nejlehčí opravu, pokud se ale podíváte do historie Tussikových oprav, snadno zjistíte, že tato práce patřila k těm nejsnazším.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.