Koupě ojetého vozu je vždy rizikem a talentovaný ruský mechanik Arthur Tussik nám s každým svým videem připomíná proč. Díky svým nezpochybnitelným schopnostem totiž dokáže přeměnit aspiranta na sešrotování v zánovní vůz, na kterém by poznal výrazné renovační zásahy jen zkušený odborník.
Na YouTube kanálu talentovaného ruského automechanika Arthura Tussika už jsme viděli celou řadu oprav, přičemž tato podle jeho slov patří k těm snazším. Pod ruce se mu totiž dostala třetí generace mnichovského BMW X5, které dostalo poměrně silnou ránu na předek.
Majitel vozidla už se postaral o opravy podvozku a tak na Arthura zbyla jen tradiční karosařina. Ta však v tomto případě zahrnovala výměnu poškozených panelů karoserie, výměně poškozeného A-sloupku, slícování dílů a samozřejmě přípravu pro lak. Zkrátka nic těžkého, jak poznamenává sám Tussik.
Největší výzvou byla oprava poškozeného A-sloupku, po které následovala oprava / výměna poškozených panelů karoserie. Například kapota BMW X5 je však vyrobena z hliníku a její oprava tak není zrovna lehká, jak poznamenal web Motor1, který na video upozornil. Přesto si s tím mechanik po nahřívání a přesné práci s kladivem až překvapivě úspěšně poradil. Dokonce i slícování dílů a spár vypadá až neuvěřitelně dobře.
Následovala příprava na lakování a poté vůz putoval na chvíli do specializované lakovny. Posledními kroky pak bylo dosazení světel, masky, detailů nárazníku, dekorativních lemů blatníků a samozřejmě emblému automobilky.
Podle Tussika vyšla oprava vozu na sedm dnů, přičemž tři dny strávil vůz na dílně a další čtyři dny v lakovně. Rozhodně se nejednalo o nejlehčí opravu, pokud se ale podíváte do historie Tussikových oprav, snadno zjistíte, že tato práce patřila k těm nejsnazším.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.