Je smutné a paradoxní, jak svět fascinují velké kilometrové nájezdy naftových motorů TDI, a to po několikaleté kauze "dieselgate", která tyto motory (a naftové motory obecně) staví do špatného světla a odpírá jim jakoukoliv budoucnost. Svět se však aktuálně rozplývá nad nájezdem naftové Octavie z roku 2007, která již třiadvacetkrát objela svět.
Automobilové kolegy z CarsIreland překvapilo, kolik kilometrů dokázala Škoda Octavia druhé generace za svých 11 let života ujet. K vysokému kilometrovému nájezdu jistě přispěl i fakt, že automobil fungoval jednu dobu jako vozidlo taxi služby. Smutné je, že podobná čísla na tachometru by nejspíše ukazovalo více vozidel, kdyby se tachometry nestáčely. Teď ale vážně, tachometr této Octavie ukazuje rovných 940 000 kilometrů a řekněme si upřímně, že průměrných 85 000 kilometrů ročně, to je slušná porce.
Ještě více však kolegy z Irska překvapila návštěva autorizovaného servisu nebo spíše to, co jim technik řekl. Téměř milionový nájezd ho totiž ani nepřekvapil a automobilovým novinářům pověděl, že při správném dodržování servisních intervalů může takového čísla dosáhnout každá další Octavia. Vozidlo je navíc v dobrém technickém stavu a nic nenasvědčuje tomu, že by měl být jeho provoz v brzké době ukončen.
Na vozidle se však zub času, resp. počet natočených motohodin, projevil. Pokud se podíváme dovnitř interiéru, spatříme nejspíše velmi osahaný volant, který je nyní zakrytý nějakým neoriginálním potahem. Co se však téměř nevidí, jsou popraskané plasty dveří ve své horní části. Těžko říci, co způsobilo takové opotřebení. Další ťukance a promáčkliny jsou pak vidět téměř kolem celého auta, kapotou počínaje.
Stručně řečeno, není to žádný "fešák na prodej". Automobil nedisponuje bohatou výbavou a ani jej nezdobí žádná pěkná hliníková kola. Obuté plechové disky jsou opatřeny poklicemi, z nichž jedna dokonce chybí. Krásné však je, že nic z toho na úctyhodném čísle tomuto vozu na kráse neubírá. Veškerá výbava vozu je totiž funkční - klimatizace stále chladí a elektrická okénka fungují tak, jako by vůz právě sjel z výrobní linky.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.