Svět fascinuje Octavia TDI. Její nájezd a spolehlivost jsou neuvěřitelné

Škoda Octavia TDI druhé generace
Škoda Octavia TDI druhé generace, foto: youtube.com
-jka , AutoRoad.cz 25. prosince 2018 13:13 | akt. 25. prosince 2018 20:49
Sdílej:

Je smutné a paradoxní, jak svět fascinují velké kilometrové nájezdy naftových motorů TDI, a to po několikaleté kauze "dieselgate", která tyto motory (a naftové motory obecně) staví do špatného světla a odpírá jim jakoukoliv budoucnost. Svět se však aktuálně rozplývá nad nájezdem naftové Octavie z roku 2007, která již třiadvacetkrát objela svět.

Automobilové kolegy z CarsIreland překvapilo, kolik kilometrů dokázala Škoda Octavia druhé generace za svých 11 let života ujet. K vysokému kilometrovému nájezdu jistě přispěl i fakt, že automobil fungoval jednu dobu jako vozidlo taxi služby. Smutné je, že podobná čísla na tachometru by nejspíše ukazovalo více vozidel, kdyby se tachometry nestáčely. Teď ale vážně, tachometr této Octavie ukazuje rovných 940 000 kilometrů a řekněme si upřímně, že průměrných 85 000 kilometrů ročně, to je slušná porce.

Ještě více však kolegy z Irska překvapila návštěva autorizovaného servisu nebo spíše to, co jim technik řekl. Téměř milionový nájezd ho totiž ani nepřekvapil a automobilovým novinářům pověděl, že při správném dodržování servisních intervalů může takového čísla dosáhnout každá další Octavia. Vozidlo je navíc v dobrém technickém stavu a nic nenasvědčuje tomu, že by měl být jeho provoz v brzké době ukončen. 

Na vozidle se však zub času, resp. počet natočených motohodin, projevil. Pokud se podíváme dovnitř interiéru, spatříme nejspíše velmi osahaný volant, který je nyní zakrytý nějakým neoriginálním potahem. Co se však téměř nevidí, jsou popraskané plasty dveří ve své horní části. Těžko říci, co způsobilo takové opotřebení. Další ťukance a promáčkliny jsou pak vidět téměř kolem celého auta, kapotou počínaje. 

Stručně řečeno, není to žádný "fešák na prodej". Automobil nedisponuje bohatou výbavou a ani jej nezdobí žádná pěkná hliníková kola. Obuté plechové disky jsou opatřeny poklicemi, z nichž jedna dokonce chybí. Krásné však je, že nic z toho na úctyhodném čísle tomuto vozu na kráse neubírá. Veškerá výbava vozu je totiž funkční - klimatizace stále chladí a elektrická okénka fungují tak, jako by vůz právě sjel z výrobní linky. 

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.