Je smutné a paradoxní, jak svět fascinují velké kilometrové nájezdy naftových motorů TDI, a to po několikaleté kauze "dieselgate", která tyto motory (a naftové motory obecně) staví do špatného světla a odpírá jim jakoukoliv budoucnost. Svět se však aktuálně rozplývá nad nájezdem naftové Octavie z roku 2007, která již třiadvacetkrát objela svět.
Automobilové kolegy z CarsIreland překvapilo, kolik kilometrů dokázala Škoda Octavia druhé generace za svých 11 let života ujet. K vysokému kilometrovému nájezdu jistě přispěl i fakt, že automobil fungoval jednu dobu jako vozidlo taxi služby. Smutné je, že podobná čísla na tachometru by nejspíše ukazovalo více vozidel, kdyby se tachometry nestáčely. Teď ale vážně, tachometr této Octavie ukazuje rovných 940 000 kilometrů a řekněme si upřímně, že průměrných 85 000 kilometrů ročně, to je slušná porce.
Ještě více však kolegy z Irska překvapila návštěva autorizovaného servisu nebo spíše to, co jim technik řekl. Téměř milionový nájezd ho totiž ani nepřekvapil a automobilovým novinářům pověděl, že při správném dodržování servisních intervalů může takového čísla dosáhnout každá další Octavia. Vozidlo je navíc v dobrém technickém stavu a nic nenasvědčuje tomu, že by měl být jeho provoz v brzké době ukončen.
Na vozidle se však zub času, resp. počet natočených motohodin, projevil. Pokud se podíváme dovnitř interiéru, spatříme nejspíše velmi osahaný volant, který je nyní zakrytý nějakým neoriginálním potahem. Co se však téměř nevidí, jsou popraskané plasty dveří ve své horní části. Těžko říci, co způsobilo takové opotřebení. Další ťukance a promáčkliny jsou pak vidět téměř kolem celého auta, kapotou počínaje.
Stručně řečeno, není to žádný "fešák na prodej". Automobil nedisponuje bohatou výbavou a ani jej nezdobí žádná pěkná hliníková kola. Obuté plechové disky jsou opatřeny poklicemi, z nichž jedna dokonce chybí. Krásné však je, že nic z toho na úctyhodném čísle tomuto vozu na kráse neubírá. Veškerá výbava vozu je totiž funkční - klimatizace stále chladí a elektrická okénka fungují tak, jako by vůz právě sjel z výrobní linky.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.