Svět fascinuje Octavia TDI. Její nájezd a spolehlivost jsou neuvěřitelné

Škoda Octavia TDI druhé generace
Škoda Octavia TDI druhé generace, foto: youtube.com
-jka , AutoRoad.cz 25. prosince 2018 13:13 | akt. 25. prosince 2018 20:49
Sdílej:

Je smutné a paradoxní, jak svět fascinují velké kilometrové nájezdy naftových motorů TDI, a to po několikaleté kauze "dieselgate", která tyto motory (a naftové motory obecně) staví do špatného světla a odpírá jim jakoukoliv budoucnost. Svět se však aktuálně rozplývá nad nájezdem naftové Octavie z roku 2007, která již třiadvacetkrát objela svět.

Automobilové kolegy z CarsIreland překvapilo, kolik kilometrů dokázala Škoda Octavia druhé generace za svých 11 let života ujet. K vysokému kilometrovému nájezdu jistě přispěl i fakt, že automobil fungoval jednu dobu jako vozidlo taxi služby. Smutné je, že podobná čísla na tachometru by nejspíše ukazovalo více vozidel, kdyby se tachometry nestáčely. Teď ale vážně, tachometr této Octavie ukazuje rovných 940 000 kilometrů a řekněme si upřímně, že průměrných 85 000 kilometrů ročně, to je slušná porce.

Ještě více však kolegy z Irska překvapila návštěva autorizovaného servisu nebo spíše to, co jim technik řekl. Téměř milionový nájezd ho totiž ani nepřekvapil a automobilovým novinářům pověděl, že při správném dodržování servisních intervalů může takového čísla dosáhnout každá další Octavia. Vozidlo je navíc v dobrém technickém stavu a nic nenasvědčuje tomu, že by měl být jeho provoz v brzké době ukončen. 

Na vozidle se však zub času, resp. počet natočených motohodin, projevil. Pokud se podíváme dovnitř interiéru, spatříme nejspíše velmi osahaný volant, který je nyní zakrytý nějakým neoriginálním potahem. Co se však téměř nevidí, jsou popraskané plasty dveří ve své horní části. Těžko říci, co způsobilo takové opotřebení. Další ťukance a promáčkliny jsou pak vidět téměř kolem celého auta, kapotou počínaje. 

Stručně řečeno, není to žádný "fešák na prodej". Automobil nedisponuje bohatou výbavou a ani jej nezdobí žádná pěkná hliníková kola. Obuté plechové disky jsou opatřeny poklicemi, z nichž jedna dokonce chybí. Krásné však je, že nic z toho na úctyhodném čísle tomuto vozu na kráse neubírá. Veškerá výbava vozu je totiž funkční - klimatizace stále chladí a elektrická okénka fungují tak, jako by vůz právě sjel z výrobní linky. 

Stalo se
Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.

Testy aut
Škoda Scala

Škoda Scala 1.0 TSI Drive – nejlepší hatchback s TOP poměrem cena/výkon ?

Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Evropský autoprůmysl v krizi: Škoda Auto propustí 6000 lidí, Audi zavírá továrnu

Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.

Novinky ze světa EV
Elon Musk

Politika Elona Muska táhne Teslu do pekel? Prodej V Evropě dramaticky klesá

Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.