Období Vánoc je výjimečné pro všechny, včetně automobilek. Sváteční atmosféru se snaží navodit různými způsoby, včetně humorných klipů, které se nebojí bořit zavedené tradice. Santa Claus, který je symbolem Vánoc v zámoří, tak nemusí být jen obtloustlý vousáč, který vodí sobí spřežení po obloze.
Pojďme si hned na začátek ujasnit, že v českých domácnostech nosí dárky pochopitelně Ježíšek. Ze svých jesliček by však stěží dosáhl na volant či pedály a tak se pojďme smířit s tím, že ve vánočních spotech automobilek zkrátka vystupuje Santa Claus.
A jinak tomu není ani v čtyřminutovém klipu Audi, ve kterém Santa Claus výrazně promění svůj vzhled. Obtloustlý bělovousý muž se rozhodně razantně změnit svůj život a životosprávu. Cukroví nahradí zdravá strava a sedavý způsob života pravidelné běhání a další sportovní aktivity.
A výsledek? Z ikonické vánoční postavy se během roku stane někdo zcela jiný. Proměnu završí výrazný zkrácení vousů i vlasů, které doplní klasické brýle. Od pohledu zkrátka proměna v klasického hipstera. Odměna je však v tomto případě skutečně působivá.
Motivací k výrazné proměně se totiž stala rudá Audi RS5 Sportback 2015, pod jejíž kapotou se ukrývá 450 koní. A to je evidentně víc, než spřežení sobů. Jak totiž můžeme vidět na konci videa, pracovití elfové naloží kufr Audi dárky a Santa se tradičně vydává na svou cestu kolem světa.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?