Období Vánoc je výjimečné pro všechny, včetně automobilek. Sváteční atmosféru se snaží navodit různými způsoby, včetně humorných klipů, které se nebojí bořit zavedené tradice. Santa Claus, který je symbolem Vánoc v zámoří, tak nemusí být jen obtloustlý vousáč, který vodí sobí spřežení po obloze.
Pojďme si hned na začátek ujasnit, že v českých domácnostech nosí dárky pochopitelně Ježíšek. Ze svých jesliček by však stěží dosáhl na volant či pedály a tak se pojďme smířit s tím, že ve vánočních spotech automobilek zkrátka vystupuje Santa Claus.
A jinak tomu není ani v čtyřminutovém klipu Audi, ve kterém Santa Claus výrazně promění svůj vzhled. Obtloustlý bělovousý muž se rozhodně razantně změnit svůj život a životosprávu. Cukroví nahradí zdravá strava a sedavý způsob života pravidelné běhání a další sportovní aktivity.
A výsledek? Z ikonické vánoční postavy se během roku stane někdo zcela jiný. Proměnu završí výrazný zkrácení vousů i vlasů, které doplní klasické brýle. Od pohledu zkrátka proměna v klasického hipstera. Odměna je však v tomto případě skutečně působivá.
Motivací k výrazné proměně se totiž stala rudá Audi RS5 Sportback 2015, pod jejíž kapotou se ukrývá 450 koní. A to je evidentně víc, než spřežení sobů. Jak totiž můžeme vidět na konci videa, pracovití elfové naloží kufr Audi dárky a Santa se tradičně vydává na svou cestu kolem světa.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.