Přestože od spuštění hlasování veřejnosti do motoristické ankety Zlatý volant uplynuly teprve tři týdny, počet udělených hlasů je již nyní několikanásobně vyšší než v celém předchozím ročníku. Pořadatel ankety se proto rozhodl dát veřejnosti do ruky tzv. Divokou kartu, tedy možnost nominovat do ankety někoho, kdo dosud nominovaný nebyl. Uzávěrka je 7. ledna. „Nominace sestavoval tým nezávislých odborníků. Chceme si však být jistí, že se na nikoho důležitého nezapomnělo,“ vysvětluje výkonná ředitelka pořadatelské agentury Pozitif Jana Svobodová.
Ve veřejných kategoriích bylo od začátku prosince rozděleno bezmála 30 tisíc hlasů a stále jich přibývá. Největší zájem je o tradiční kategorie jako jsou závody na okruzích nebo rally a maratony, vyčnívají ale také speciální cena Elišky Junkové pro ženy mezi závodníky nebo nově vypsaná kategorie Zlatý talent roku.
„Na našem webu může každý hlasovat jen jednou. Protože tam ale není žádná registrace, není to neprolomitelný systém. Jsme potěšení, že se nikdy neobjevují žádné nesmysly. Průběžní vítězové diváckého hlasování jsou přesně ti lidi, kteří si to zaslouží i podle nás. Vše tedy nasvědčuje tomu, že trofej Zlatého volantu bude mít větší váhu než kdy dříve,“ dodává Jana Svobodová.
Divoká karta funguje tak, že v sekci diváckého hlasování je v dolní části okna nepřehlédnutelný formulář, který může návštěvník vyplnit a odeslat. Samotné odeslání formuláře automaticky neznamená zařazení mezi nominanty. Podle pořadatele musí mít každá nominace dobré odůvodnění a ideálně by měla přijít od více lidí. Uzávěrka pro nominace na divokou kartu je 7. ledna.
Ve 42. ročníku Zlatého volantu má veřejnost větší význam než kdy dřív. Hlasuje totiž ve všech kategoriích jako třicetičlenná odborná porota. Přičemž porota má dvě třetiny hlasů a veřejnost jednu třetinu. Uzávěrka hlasování pro porotu i veřejnost je 21. ledna. Slavnostní vyhlášení pak proběhne na galavečeru Zlatého volantu 20. února v pražské Pragovce. Veškeré informace, hlasování i vstupenky jsou k nalezení na webu www.zlatyvolant.cz.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?