Přestože od spuštění hlasování veřejnosti do motoristické ankety Zlatý volant uplynuly teprve tři týdny, počet udělených hlasů je již nyní několikanásobně vyšší než v celém předchozím ročníku. Pořadatel ankety se proto rozhodl dát veřejnosti do ruky tzv. Divokou kartu, tedy možnost nominovat do ankety někoho, kdo dosud nominovaný nebyl. Uzávěrka je 7. ledna. „Nominace sestavoval tým nezávislých odborníků. Chceme si však být jistí, že se na nikoho důležitého nezapomnělo,“ vysvětluje výkonná ředitelka pořadatelské agentury Pozitif Jana Svobodová.
Ve veřejných kategoriích bylo od začátku prosince rozděleno bezmála 30 tisíc hlasů a stále jich přibývá. Největší zájem je o tradiční kategorie jako jsou závody na okruzích nebo rally a maratony, vyčnívají ale také speciální cena Elišky Junkové pro ženy mezi závodníky nebo nově vypsaná kategorie Zlatý talent roku.
„Na našem webu může každý hlasovat jen jednou. Protože tam ale není žádná registrace, není to neprolomitelný systém. Jsme potěšení, že se nikdy neobjevují žádné nesmysly. Průběžní vítězové diváckého hlasování jsou přesně ti lidi, kteří si to zaslouží i podle nás. Vše tedy nasvědčuje tomu, že trofej Zlatého volantu bude mít větší váhu než kdy dříve,“ dodává Jana Svobodová.
Divoká karta funguje tak, že v sekci diváckého hlasování je v dolní části okna nepřehlédnutelný formulář, který může návštěvník vyplnit a odeslat. Samotné odeslání formuláře automaticky neznamená zařazení mezi nominanty. Podle pořadatele musí mít každá nominace dobré odůvodnění a ideálně by měla přijít od více lidí. Uzávěrka pro nominace na divokou kartu je 7. ledna.
Ve 42. ročníku Zlatého volantu má veřejnost větší význam než kdy dřív. Hlasuje totiž ve všech kategoriích jako třicetičlenná odborná porota. Přičemž porota má dvě třetiny hlasů a veřejnost jednu třetinu. Uzávěrka hlasování pro porotu i veřejnost je 21. ledna. Slavnostní vyhlášení pak proběhne na galavečeru Zlatého volantu 20. února v pražské Pragovce. Veškeré informace, hlasování i vstupenky jsou k nalezení na webu www.zlatyvolant.cz.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?