Přestože od spuštění hlasování veřejnosti do motoristické ankety Zlatý volant uplynuly teprve tři týdny, počet udělených hlasů je již nyní několikanásobně vyšší než v celém předchozím ročníku. Pořadatel ankety se proto rozhodl dát veřejnosti do ruky tzv. Divokou kartu, tedy možnost nominovat do ankety někoho, kdo dosud nominovaný nebyl. Uzávěrka je 7. ledna. „Nominace sestavoval tým nezávislých odborníků. Chceme si však být jistí, že se na nikoho důležitého nezapomnělo,“ vysvětluje výkonná ředitelka pořadatelské agentury Pozitif Jana Svobodová.
Ve veřejných kategoriích bylo od začátku prosince rozděleno bezmála 30 tisíc hlasů a stále jich přibývá. Největší zájem je o tradiční kategorie jako jsou závody na okruzích nebo rally a maratony, vyčnívají ale také speciální cena Elišky Junkové pro ženy mezi závodníky nebo nově vypsaná kategorie Zlatý talent roku.
„Na našem webu může každý hlasovat jen jednou. Protože tam ale není žádná registrace, není to neprolomitelný systém. Jsme potěšení, že se nikdy neobjevují žádné nesmysly. Průběžní vítězové diváckého hlasování jsou přesně ti lidi, kteří si to zaslouží i podle nás. Vše tedy nasvědčuje tomu, že trofej Zlatého volantu bude mít větší váhu než kdy dříve,“ dodává Jana Svobodová.
Divoká karta funguje tak, že v sekci diváckého hlasování je v dolní části okna nepřehlédnutelný formulář, který může návštěvník vyplnit a odeslat. Samotné odeslání formuláře automaticky neznamená zařazení mezi nominanty. Podle pořadatele musí mít každá nominace dobré odůvodnění a ideálně by měla přijít od více lidí. Uzávěrka pro nominace na divokou kartu je 7. ledna.
Ve 42. ročníku Zlatého volantu má veřejnost větší význam než kdy dřív. Hlasuje totiž ve všech kategoriích jako třicetičlenná odborná porota. Přičemž porota má dvě třetiny hlasů a veřejnost jednu třetinu. Uzávěrka hlasování pro porotu i veřejnost je 21. ledna. Slavnostní vyhlášení pak proběhne na galavečeru Zlatého volantu 20. února v pražské Pragovce. Veškeré informace, hlasování i vstupenky jsou k nalezení na webu www.zlatyvolant.cz.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?