V dnešní hektické době, plné rychlého přemisťování na dlouhé vzdálenosti je běžné, že někteří z nás stráví v automobilu velkou část dne. Z tohoto důvodu jsme pak nuceni dělat za volantem věci, které bychom dělat neměli. O tom, že nesmíme telefonovat nebo řídit pod vlivem alkoholu řidiči ví, jídlo však považují za povolené a myslí si, že přeci o nic nejde. My si teď však povíme hned několik důvodů, které nám toto myšlení vyvrátí.
Ano, rychlých občerstvení a benzínových stanic s bagetami a sendviči je všude kolem nás nepřeberné množství. Je smutné, že si člověk v pracovním zápřahu nenajde ani čas normálně se najíst, a tak si koupí své oblíbené jídlo s sebou s tím, že si ho sní po cestě a nějaký čas tím přeci ušetří, nebo ne?
1. Jídlo rozptyluje
Není pochyb o tom, že jídlo, které se chystáte sníst vás bude za jízdy rozptylovat stejně, jako cokoliv jiného. Rozbalení hamburgru nebo bagety, podívání se na obsah a také to, že vám sem tam něco spadne a třeba vás i ušpiní - i když si myslíte, že to zvládnete s pomocí periferního vidění a bez ztráty soustředění, opak je pravdou. Jídlo rozptyluje a konzumuje vaši pozornost stejně jako psaní na telefonu. Jídlo si pak díky řízení vlastně ani nevychutnáte. Víte, že jste něco snědli a že už nemáte hlad, ale co to bylo a jestli to bylo vlastně dobré, to už ne. Ani nemluvíme o tom, že celou tu dobu si jídlem blokujete jednu ruku, která vám sice nemusí chybět při udržování rychlosti a směru, pokud by však došlo k jakékoliv nenadálé situaci či vyhýbacímu manévru, máte problém.
2. Řízení je odpovědnost
Ano, pokud přepravujeme cestující z jednoho místa na druhé, pak je naše povinnost udržet je v bezpečí a dovézt je v pořádku. Nehraje roli, jestli se jedná o rodinu, partu známých a nebo kolegy z práce - každý chce v pořádku dojet do svého cíle. To, že jsme hladoví přeci neznamená, že můžeme ohrozit bezpečnost ostatních ve vozidle. Vyjma extra situací vám nikdo hlavu neutrhne, když přiznáte barvu a oznámíte posádce, že si chcete udělat pauzu a v klidu se najíst. Vy jste řidič a vy se musíte cítit dobře. Jídlo však jezte v klidu, vyplatí se to.
3. Multitasking lidé neumí
Multitasking neboli schopnost provádět více procesů současně je proces, který zvládají jen počítače. Tedy, někdy se to říká i o ženách, pravdou však zůstává, že člověk není schopen dělat několik procesů zároveň, ne na 100%. Multitasking je však pouze iluze, nebezpečná iluze. Lidské tělo není schopno zpracovávat několik úloh současně. Takže tento vzkaz patří i ženám řidičkám, které se za volantem malují - nejezte, ani se nemalujte. Nepozornost je hlavní příčinou dopravních nehod.
4. Rozptylujete ostatní
Tím nemáme na mysli, že by vám snad ostatní řidiči záviděli kus "žvance". Člověk, který se však za volantem věnuje něčemu jinému, má zvláštní, nepředvídatelný a neplynulý styl jízdy. Nedrží směr tak jako ostatní, ale spíše se pohybuje mezi čárami stejně, jako to dělají některé nevyspělé autonomní systémy. Takovou jízdou samozřejmě rozptylujete i ostatní řidiče, kteří pak netuší, jestli jste v pořádku nebo jestli usínáte, udělalo se vám zle či řídíte pod vlivem nějakých látek.
Tak co říkáte, stále si myslíte, že to máte plně pod kontrolou? Posledním bodem, proč opravdu nejíst během řízení je, že to prostě a jednoduše není zdravé. Na jídlo byste měli mít klid, pokud se však snažíte stihnout a soustředit se na více věcí zároveň, zaděláváte si tím akorát na zažívací problémy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.