V dnešní hektické době, plné rychlého přemisťování na dlouhé vzdálenosti je běžné, že někteří z nás stráví v automobilu velkou část dne. Z tohoto důvodu jsme pak nuceni dělat za volantem věci, které bychom dělat neměli. O tom, že nesmíme telefonovat nebo řídit pod vlivem alkoholu řidiči ví, jídlo však považují za povolené a myslí si, že přeci o nic nejde. My si teď však povíme hned několik důvodů, které nám toto myšlení vyvrátí.
Ano, rychlých občerstvení a benzínových stanic s bagetami a sendviči je všude kolem nás nepřeberné množství. Je smutné, že si člověk v pracovním zápřahu nenajde ani čas normálně se najíst, a tak si koupí své oblíbené jídlo s sebou s tím, že si ho sní po cestě a nějaký čas tím přeci ušetří, nebo ne?
1. Jídlo rozptyluje
Není pochyb o tom, že jídlo, které se chystáte sníst vás bude za jízdy rozptylovat stejně, jako cokoliv jiného. Rozbalení hamburgru nebo bagety, podívání se na obsah a také to, že vám sem tam něco spadne a třeba vás i ušpiní - i když si myslíte, že to zvládnete s pomocí periferního vidění a bez ztráty soustředění, opak je pravdou. Jídlo rozptyluje a konzumuje vaši pozornost stejně jako psaní na telefonu. Jídlo si pak díky řízení vlastně ani nevychutnáte. Víte, že jste něco snědli a že už nemáte hlad, ale co to bylo a jestli to bylo vlastně dobré, to už ne. Ani nemluvíme o tom, že celou tu dobu si jídlem blokujete jednu ruku, která vám sice nemusí chybět při udržování rychlosti a směru, pokud by však došlo k jakékoliv nenadálé situaci či vyhýbacímu manévru, máte problém.
2. Řízení je odpovědnost
Ano, pokud přepravujeme cestující z jednoho místa na druhé, pak je naše povinnost udržet je v bezpečí a dovézt je v pořádku. Nehraje roli, jestli se jedná o rodinu, partu známých a nebo kolegy z práce - každý chce v pořádku dojet do svého cíle. To, že jsme hladoví přeci neznamená, že můžeme ohrozit bezpečnost ostatních ve vozidle. Vyjma extra situací vám nikdo hlavu neutrhne, když přiznáte barvu a oznámíte posádce, že si chcete udělat pauzu a v klidu se najíst. Vy jste řidič a vy se musíte cítit dobře. Jídlo však jezte v klidu, vyplatí se to.
3. Multitasking lidé neumí
Multitasking neboli schopnost provádět více procesů současně je proces, který zvládají jen počítače. Tedy, někdy se to říká i o ženách, pravdou však zůstává, že člověk není schopen dělat několik procesů zároveň, ne na 100%. Multitasking je však pouze iluze, nebezpečná iluze. Lidské tělo není schopno zpracovávat několik úloh současně. Takže tento vzkaz patří i ženám řidičkám, které se za volantem malují - nejezte, ani se nemalujte. Nepozornost je hlavní příčinou dopravních nehod.
4. Rozptylujete ostatní
Tím nemáme na mysli, že by vám snad ostatní řidiči záviděli kus "žvance". Člověk, který se však za volantem věnuje něčemu jinému, má zvláštní, nepředvídatelný a neplynulý styl jízdy. Nedrží směr tak jako ostatní, ale spíše se pohybuje mezi čárami stejně, jako to dělají některé nevyspělé autonomní systémy. Takovou jízdou samozřejmě rozptylujete i ostatní řidiče, kteří pak netuší, jestli jste v pořádku nebo jestli usínáte, udělalo se vám zle či řídíte pod vlivem nějakých látek.
Tak co říkáte, stále si myslíte, že to máte plně pod kontrolou? Posledním bodem, proč opravdu nejíst během řízení je, že to prostě a jednoduše není zdravé. Na jídlo byste měli mít klid, pokud se však snažíte stihnout a soustředit se na více věcí zároveň, zaděláváte si tím akorát na zažívací problémy.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.