V dnešní hektické době, plné rychlého přemisťování na dlouhé vzdálenosti je běžné, že někteří z nás stráví v automobilu velkou část dne. Z tohoto důvodu jsme pak nuceni dělat za volantem věci, které bychom dělat neměli. O tom, že nesmíme telefonovat nebo řídit pod vlivem alkoholu řidiči ví, jídlo však považují za povolené a myslí si, že přeci o nic nejde. My si teď však povíme hned několik důvodů, které nám toto myšlení vyvrátí.
Ano, rychlých občerstvení a benzínových stanic s bagetami a sendviči je všude kolem nás nepřeberné množství. Je smutné, že si člověk v pracovním zápřahu nenajde ani čas normálně se najíst, a tak si koupí své oblíbené jídlo s sebou s tím, že si ho sní po cestě a nějaký čas tím přeci ušetří, nebo ne?
1. Jídlo rozptyluje
Není pochyb o tom, že jídlo, které se chystáte sníst vás bude za jízdy rozptylovat stejně, jako cokoliv jiného. Rozbalení hamburgru nebo bagety, podívání se na obsah a také to, že vám sem tam něco spadne a třeba vás i ušpiní - i když si myslíte, že to zvládnete s pomocí periferního vidění a bez ztráty soustředění, opak je pravdou. Jídlo rozptyluje a konzumuje vaši pozornost stejně jako psaní na telefonu. Jídlo si pak díky řízení vlastně ani nevychutnáte. Víte, že jste něco snědli a že už nemáte hlad, ale co to bylo a jestli to bylo vlastně dobré, to už ne. Ani nemluvíme o tom, že celou tu dobu si jídlem blokujete jednu ruku, která vám sice nemusí chybět při udržování rychlosti a směru, pokud by však došlo k jakékoliv nenadálé situaci či vyhýbacímu manévru, máte problém.
2. Řízení je odpovědnost
Ano, pokud přepravujeme cestující z jednoho místa na druhé, pak je naše povinnost udržet je v bezpečí a dovézt je v pořádku. Nehraje roli, jestli se jedná o rodinu, partu známých a nebo kolegy z práce - každý chce v pořádku dojet do svého cíle. To, že jsme hladoví přeci neznamená, že můžeme ohrozit bezpečnost ostatních ve vozidle. Vyjma extra situací vám nikdo hlavu neutrhne, když přiznáte barvu a oznámíte posádce, že si chcete udělat pauzu a v klidu se najíst. Vy jste řidič a vy se musíte cítit dobře. Jídlo však jezte v klidu, vyplatí se to.
3. Multitasking lidé neumí
Multitasking neboli schopnost provádět více procesů současně je proces, který zvládají jen počítače. Tedy, někdy se to říká i o ženách, pravdou však zůstává, že člověk není schopen dělat několik procesů zároveň, ne na 100%. Multitasking je však pouze iluze, nebezpečná iluze. Lidské tělo není schopno zpracovávat několik úloh současně. Takže tento vzkaz patří i ženám řidičkám, které se za volantem malují - nejezte, ani se nemalujte. Nepozornost je hlavní příčinou dopravních nehod.
4. Rozptylujete ostatní
Tím nemáme na mysli, že by vám snad ostatní řidiči záviděli kus "žvance". Člověk, který se však za volantem věnuje něčemu jinému, má zvláštní, nepředvídatelný a neplynulý styl jízdy. Nedrží směr tak jako ostatní, ale spíše se pohybuje mezi čárami stejně, jako to dělají některé nevyspělé autonomní systémy. Takovou jízdou samozřejmě rozptylujete i ostatní řidiče, kteří pak netuší, jestli jste v pořádku nebo jestli usínáte, udělalo se vám zle či řídíte pod vlivem nějakých látek.
Tak co říkáte, stále si myslíte, že to máte plně pod kontrolou? Posledním bodem, proč opravdu nejíst během řízení je, že to prostě a jednoduše není zdravé. Na jídlo byste měli mít klid, pokud se však snažíte stihnout a soustředit se na více věcí zároveň, zaděláváte si tím akorát na zažívací problémy.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?