V dnešní hektické době, plné rychlého přemisťování na dlouhé vzdálenosti je běžné, že někteří z nás stráví v automobilu velkou část dne. Z tohoto důvodu jsme pak nuceni dělat za volantem věci, které bychom dělat neměli. O tom, že nesmíme telefonovat nebo řídit pod vlivem alkoholu řidiči ví, jídlo však považují za povolené a myslí si, že přeci o nic nejde. My si teď však povíme hned několik důvodů, které nám toto myšlení vyvrátí.
Ano, rychlých občerstvení a benzínových stanic s bagetami a sendviči je všude kolem nás nepřeberné množství. Je smutné, že si člověk v pracovním zápřahu nenajde ani čas normálně se najíst, a tak si koupí své oblíbené jídlo s sebou s tím, že si ho sní po cestě a nějaký čas tím přeci ušetří, nebo ne?
1. Jídlo rozptyluje
Není pochyb o tom, že jídlo, které se chystáte sníst vás bude za jízdy rozptylovat stejně, jako cokoliv jiného. Rozbalení hamburgru nebo bagety, podívání se na obsah a také to, že vám sem tam něco spadne a třeba vás i ušpiní - i když si myslíte, že to zvládnete s pomocí periferního vidění a bez ztráty soustředění, opak je pravdou. Jídlo rozptyluje a konzumuje vaši pozornost stejně jako psaní na telefonu. Jídlo si pak díky řízení vlastně ani nevychutnáte. Víte, že jste něco snědli a že už nemáte hlad, ale co to bylo a jestli to bylo vlastně dobré, to už ne. Ani nemluvíme o tom, že celou tu dobu si jídlem blokujete jednu ruku, která vám sice nemusí chybět při udržování rychlosti a směru, pokud by však došlo k jakékoliv nenadálé situaci či vyhýbacímu manévru, máte problém.
2. Řízení je odpovědnost
Ano, pokud přepravujeme cestující z jednoho místa na druhé, pak je naše povinnost udržet je v bezpečí a dovézt je v pořádku. Nehraje roli, jestli se jedná o rodinu, partu známých a nebo kolegy z práce - každý chce v pořádku dojet do svého cíle. To, že jsme hladoví přeci neznamená, že můžeme ohrozit bezpečnost ostatních ve vozidle. Vyjma extra situací vám nikdo hlavu neutrhne, když přiznáte barvu a oznámíte posádce, že si chcete udělat pauzu a v klidu se najíst. Vy jste řidič a vy se musíte cítit dobře. Jídlo však jezte v klidu, vyplatí se to.
3. Multitasking lidé neumí
Multitasking neboli schopnost provádět více procesů současně je proces, který zvládají jen počítače. Tedy, někdy se to říká i o ženách, pravdou však zůstává, že člověk není schopen dělat několik procesů zároveň, ne na 100%. Multitasking je však pouze iluze, nebezpečná iluze. Lidské tělo není schopno zpracovávat několik úloh současně. Takže tento vzkaz patří i ženám řidičkám, které se za volantem malují - nejezte, ani se nemalujte. Nepozornost je hlavní příčinou dopravních nehod.
4. Rozptylujete ostatní
Tím nemáme na mysli, že by vám snad ostatní řidiči záviděli kus "žvance". Člověk, který se však za volantem věnuje něčemu jinému, má zvláštní, nepředvídatelný a neplynulý styl jízdy. Nedrží směr tak jako ostatní, ale spíše se pohybuje mezi čárami stejně, jako to dělají některé nevyspělé autonomní systémy. Takovou jízdou samozřejmě rozptylujete i ostatní řidiče, kteří pak netuší, jestli jste v pořádku nebo jestli usínáte, udělalo se vám zle či řídíte pod vlivem nějakých látek.
Tak co říkáte, stále si myslíte, že to máte plně pod kontrolou? Posledním bodem, proč opravdu nejíst během řízení je, že to prostě a jednoduše není zdravé. Na jídlo byste měli mít klid, pokud se však snažíte stihnout a soustředit se na více věcí zároveň, zaděláváte si tím akorát na zažívací problémy.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?