Češi mají jasnou prioritu. Jaké dovážené vozy jsou v kurzu?

Ilustrační foto
Ilustrační foto, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 19. prosince 2018 08:00
Sdílej:

Podíl inzerovaných automobilů z dovozu na celkové nabídce vzrostl na 39 %, což má za následek zhoršení kvality složení nabídky mixu nabízených automobilů. Za poslední tři roky se podíl inzerovaných aut z dovozu zvýšil téměř o desetinu. Nejen s těmito daty přišlo AAA AUTO, které kontinuálně monitoruje trh ojetých automobilů po celé střední Evropě.

„Přestože počet inzerovaných vozů meziročně roste, významně se zvyšuje podíl dovážených automobilů, který dosáhl za letošní rok již 39 procent. S tím souvisí zvyšující se stáří ojetých vozů i počet najetých kilometrů, ale také podvodů s automobily, které se v případě dovozu často dějí. Proto se také specializujeme na vozy s tuzemským původem.

Čeští zákazníci mají totiž naopak spíše zájem o zánovní automobily s nižším počtem najetých kilometrů a s vyšší výbavou komfortních prvků,“ uvádí Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO.

Že Češi věří především domácí značce potvrdila i skutečnost, že nejčastěji inzerovaným modelem z dovozu se stala Škoda Octavia. Těch se za poslední tři roky do České republiky dovezlo na 222 931 kusů. Druhou v pořadí je Škoda Fabia s 163 853 dovezenými kusy, následovaná dvojicí Volkswagen Passat (72 079) a Volkswagen Golf (66 761). Pětici uzavírá značka Ford, a to s modelem Focus.

Fakt, že Češi jsou národem chatařů a dovolenkářů nám už zřejmě nikdo nevezme. Hlad po vozech kombi, kterých bylo za uplynulé 3 roky inzerováno z dovozu 563 198, znatelně převyšuje ostatní verze karoserií importovaných nabízených automobilů. Druhou nejoblíbenější konstrukcí vozů se stal hatchback (390 455).

Nezapomínejme ovšem, že za hatchback je považována například i klasická Škoda Octavia, která v mnohých domácnostech plní roli rodinného auta, aniž by se jednalo o combi. Rostoucí zájem lze pozorovat i u vozů SUV, kde počet inzerovaných dovezených kusů dosáhl na číslo 210 618 a značně tím převýšil například nabízené dovezené sedany (130 987).

Mezi palivy jasně dominoval diesel. Automobilů s tímto pohonem bylo v letech 2016–2018 dovezeno a nabídnuto 1 070 214, přičemž tak tvořily 58,4 % všech importovaných inzerovaných automobilů. Oproti tomu bylo dopraveno do nabídky v ČR pouze 38,1 % vozů (698 195) poháněných benzínovým agregátem. Zbylá 3,5 % tvořila auta jezdící prostřednictvím alternativních pohonů. Nejvyšší počet všech automobilů byl dovezen do Prahy. Z celkového inzerovaného importu zde skončilo za poslední tři roky 26,6 % vozů.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.