Frank, vlastním jménem Francis Albert Sinatra, byl slavný a úspěšný americký zpěvák, stejně jako herec, patřící k největším hvězdám populární hudby. O přílišnou pozornost však nestál, a tak se vozil raději v běžných vozech (alespoň na první pohled). Výbava i motor však prozrazují, na jaké úrovni vůz byl.
O tom, že měl Frank dostatek financí, aby nemusel cokoliv řešit, není pochyb. Své o tom vypovídá i finanční dar, který v roce 1980 poskytl Ronaldovi Reganovi na jeho prezidentskou kampaň - byly to přesně 4 miliony dolarů. V běžném životě však Frank nestál o přílišnou pozornost a nechoval se nějak výstředně tak, jak to dnes slavní dělají.
I přesto, že Frankovo garáž skýtala takové skvosty jako Lamborghini Miura či Jaguar XJ-S, pro běžné ježdění si Frank v roce 1985 pořídil Chrysler LeBaron, který je tak typický svým dřevěným obložením. Ve skutečnosti se však nejedná o opravdové dřevo, ale pouze o věrnou plastovou kopii. Pod rouškou běžného automobilu se ukrýval 2,2 litrový čtyřválec s vůbec prvním turbodmychadlem Garrett T03, který vozu propůjčoval výkon 142 k.
Vůz byl samozřejmě skvěle vybaven, i když prvky jako klimatizace, tempomat či elektrická okna nebyly v 80. letech v Americe ničím výjimečným. Jedinou opravdu "příplatkovou" výbavou tak byly ztmavená okna. V každém případě, pokud byste po Chrysleru LeBaron s právě takovou historií zatoužili, pak vězte, že již brzy bude k prodeji.
Frankovo LeBaron je považován za poslední vozidlo, které vlastnil. I když bylo provozováno v Las Vegas, po Frankovo smrti v roce 1998 se neznámým způsobem dostalo do Velké Británie, kde bylo provozováno až dodnes. A právě zde se odehraje internetová aukce, která proběhne 2. února příštího roku. Podle webu H&H Classics, který aukci zabezpečuje není dokonce stanovena žádná vyvolávací ani minimální cena. Jelikož má však vozidlo opravdu zajímavou a prokazatelnou historii, profesionálové odhadují cenu kolem 100 000 dolarů.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.