Nový Hyundai Kona získal ocenění ABC „Nejlepší vůz roku 2019“ ve Španělsku. Titul, považovaný za nejprestižnější ocenění v automobilovém průmyslu ve Španělsku, uděluje španělský deník ABC na základě hlasování poroty tvořené 36 novináři z různých médií, novin, časopisů, televizních a rozhlasových stanic i agentur. Svou roli hraje také veřejné hlasování na webových stránkách deníku ABC.
Mezi hodnoticí kritéria v rámci ankety patří vnější a vnitřní design, technika, spolehlivost, provozní vlastnosti a bezpečnost s ohledem na příslušný segment trhu. Model Kona přesvědčil ve všech oblastech, včetně celkové kvality vozidla a pětileté záruky. Všichni dosavadní vítězové v této anketě přinesli svým značkám velké úspěchy na trhu, a stejný vývoj se očekává také od modelu Hyundai Kona. Hyundai Kona je první malé SUV, které je nabízeno nejen se spalovacími motory, ale také ve verzi se 100% elektrickým pohonem.
„Získání tohoto prestižního ocenění je pro Hyundai dalším velkým povzbuzením. Tento titul oceňuje vývoj naší značky v oblastech techniky, designu i kvality. Skutečnost, že toto ocenění získalo SUV, jako je model Kona, který uspokojuje veškeré požadavky současné společnosti v oblasti mobility, je zdrojem hrdosti pro každého z nás. Toto ocenění rovněž potvrzuje správnost naší orientace na nové tržní trendy, směřující k vozidlům pro rekreační účely a volný čas. Kona je navíc vozidlem, které splňuje očekávání i z hlediska ochrany životního prostředí, hospodárnosti a dalších kritérií,“ řekl Leopoldo Satrustegui, generální ředitel společnosti Hyundai Motor España.
Model Kona získal ve finálovém kole 312 bodů, a umístil se tak před modely Peugeot 508 s 264 body a Seat Arona se 182 body. Slavnostní vyhlášení výsledků a předávání ocenění se uskuteční na začátku roku 2019.
Hyundai získal titul v uplynulých letech již počtvrté. V roce 2008 se stal Hyundai i30 prvním vítězem značky v této anketě. Brzy následovala další ocenění, pro Hyundai ix35 v roce 2011 a Hyundai Tucson v roce 2016.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?