Američané milují velká auta, což je dokonale vidět na jejich lásce k SUV a pick-upům. Někteří se však nesmíří s modely jako je Mercedes-Benz třídy G nebo oblíbeným pick-upem Ford F-150 a vydávají se cestou větších a zajímavějších strojů. A právě tím může být i Ford-650, ve většině případů užitkový pracovní stroj, který se však dá proměnit i v naprosto šílené a opulentní SUV.
Ford F-650 se vyrábí od roku 2000 a většina vyrobených kusů je osazena buď korbou ve stylu pick-up, nebo dostane speciální nástavbu, díky které může F-650 najít uplatnění v celé řadě pracovních odvětví. Některé kousky však dostaly i kabinu se třemi páry dveří a jejich interiér se proměnil v něco, co se jen těžko popisuje.
Skvělým příkladem je i tento kousek z roku 2005, který se objevil na inzertním webu eBay. Jedná se o první generaci F-650, která stále oplývá ohromným výkonem, její využití je však značně neobvyklé. Za jejími třemi páry dveří se totiž ukrývají tří řady sedadel, díky čemuž se tohle auto může proměnit v šílenou limuzínu, přerostlý minibus nebo provokativní hračku, ze které zaručeně všichni sousedé prasknou závistí. Tedy dokud vás s tím neuvidí parkovat.
Sériová F-650 může nalézt své uplatnění v terénu i jako menší tahač, v tomto případě se však jednalo nejspíš o jeden ze způsobů, jak ukázat, že na to máte. Původní majitel totiž vůz nechal nalakovat do bílo-červené kombinace a přidal spousty chromovaných doplňků, včetně masky, kol a nástupních schůdků. Pod nimi je navíc ukryt ještě jeden menší černý schůdek, který vyjíždí dle potřeby. K nastupování je navíc u sedadel vidět i madlo. Vyškrábat se do sedačky tak rozhodně není nic snadného.
Uvnitř pak hra na opulentnost pokračuje v podobě kožených sedadel v krémové barvě a obložení v kombinaci krémové kůže, dřeva a místy obyčejného černého plastu.
Zajímavostí je, že ačkoliv vůz vypadá spíše pozérsky, jeho majitel neváhal utratit nemalé jmění za vylepšený podvozek a údržbu motoru. Tím je přitom 7.2 litrový diesel, podle všeho řadový šestiválec Caterpillar, který může být naladěn na výkon od 353 do 362 koní. Zajímavý je i točivý moment, který sahá od 773 Nm po 1 166 Nm.
Jak upozornil web Carscoops, vůz je v současnosti na prodej a to na inzertním webu eBay, kde za něj současný majitel požaduje 109 950 dolarů. To jest necelých 2,5 milionu korun. Vůz má sice najeto pouze 17 702 kilometrů, nabízí se však otázka, kdo bude ochotný za tuhle stodolu na kolech nabídnout takové jmění.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.