Američané milují velká auta, což je dokonale vidět na jejich lásce k SUV a pick-upům. Někteří se však nesmíří s modely jako je Mercedes-Benz třídy G nebo oblíbeným pick-upem Ford F-150 a vydávají se cestou větších a zajímavějších strojů. A právě tím může být i Ford-650, ve většině případů užitkový pracovní stroj, který se však dá proměnit i v naprosto šílené a opulentní SUV.
Ford F-650 se vyrábí od roku 2000 a většina vyrobených kusů je osazena buď korbou ve stylu pick-up, nebo dostane speciální nástavbu, díky které může F-650 najít uplatnění v celé řadě pracovních odvětví. Některé kousky však dostaly i kabinu se třemi páry dveří a jejich interiér se proměnil v něco, co se jen těžko popisuje.
Skvělým příkladem je i tento kousek z roku 2005, který se objevil na inzertním webu eBay. Jedná se o první generaci F-650, která stále oplývá ohromným výkonem, její využití je však značně neobvyklé. Za jejími třemi páry dveří se totiž ukrývají tří řady sedadel, díky čemuž se tohle auto může proměnit v šílenou limuzínu, přerostlý minibus nebo provokativní hračku, ze které zaručeně všichni sousedé prasknou závistí. Tedy dokud vás s tím neuvidí parkovat.
Sériová F-650 může nalézt své uplatnění v terénu i jako menší tahač, v tomto případě se však jednalo nejspíš o jeden ze způsobů, jak ukázat, že na to máte. Původní majitel totiž vůz nechal nalakovat do bílo-červené kombinace a přidal spousty chromovaných doplňků, včetně masky, kol a nástupních schůdků. Pod nimi je navíc ukryt ještě jeden menší černý schůdek, který vyjíždí dle potřeby. K nastupování je navíc u sedadel vidět i madlo. Vyškrábat se do sedačky tak rozhodně není nic snadného.
Uvnitř pak hra na opulentnost pokračuje v podobě kožených sedadel v krémové barvě a obložení v kombinaci krémové kůže, dřeva a místy obyčejného černého plastu.
Zajímavostí je, že ačkoliv vůz vypadá spíše pozérsky, jeho majitel neváhal utratit nemalé jmění za vylepšený podvozek a údržbu motoru. Tím je přitom 7.2 litrový diesel, podle všeho řadový šestiválec Caterpillar, který může být naladěn na výkon od 353 do 362 koní. Zajímavý je i točivý moment, který sahá od 773 Nm po 1 166 Nm.
Jak upozornil web Carscoops, vůz je v současnosti na prodej a to na inzertním webu eBay, kde za něj současný majitel požaduje 109 950 dolarů. To jest necelých 2,5 milionu korun. Vůz má sice najeto pouze 17 702 kilometrů, nabízí se však otázka, kdo bude ochotný za tuhle stodolu na kolech nabídnout takové jmění.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.