Američané milují velká auta, což je dokonale vidět na jejich lásce k SUV a pick-upům. Někteří se však nesmíří s modely jako je Mercedes-Benz třídy G nebo oblíbeným pick-upem Ford F-150 a vydávají se cestou větších a zajímavějších strojů. A právě tím může být i Ford-650, ve většině případů užitkový pracovní stroj, který se však dá proměnit i v naprosto šílené a opulentní SUV.
Ford F-650 se vyrábí od roku 2000 a většina vyrobených kusů je osazena buď korbou ve stylu pick-up, nebo dostane speciální nástavbu, díky které může F-650 najít uplatnění v celé řadě pracovních odvětví. Některé kousky však dostaly i kabinu se třemi páry dveří a jejich interiér se proměnil v něco, co se jen těžko popisuje.
Skvělým příkladem je i tento kousek z roku 2005, který se objevil na inzertním webu eBay. Jedná se o první generaci F-650, která stále oplývá ohromným výkonem, její využití je však značně neobvyklé. Za jejími třemi páry dveří se totiž ukrývají tří řady sedadel, díky čemuž se tohle auto může proměnit v šílenou limuzínu, přerostlý minibus nebo provokativní hračku, ze které zaručeně všichni sousedé prasknou závistí. Tedy dokud vás s tím neuvidí parkovat.
Sériová F-650 může nalézt své uplatnění v terénu i jako menší tahač, v tomto případě se však jednalo nejspíš o jeden ze způsobů, jak ukázat, že na to máte. Původní majitel totiž vůz nechal nalakovat do bílo-červené kombinace a přidal spousty chromovaných doplňků, včetně masky, kol a nástupních schůdků. Pod nimi je navíc ukryt ještě jeden menší černý schůdek, který vyjíždí dle potřeby. K nastupování je navíc u sedadel vidět i madlo. Vyškrábat se do sedačky tak rozhodně není nic snadného.
Uvnitř pak hra na opulentnost pokračuje v podobě kožených sedadel v krémové barvě a obložení v kombinaci krémové kůže, dřeva a místy obyčejného černého plastu.
Zajímavostí je, že ačkoliv vůz vypadá spíše pozérsky, jeho majitel neváhal utratit nemalé jmění za vylepšený podvozek a údržbu motoru. Tím je přitom 7.2 litrový diesel, podle všeho řadový šestiválec Caterpillar, který může být naladěn na výkon od 353 do 362 koní. Zajímavý je i točivý moment, který sahá od 773 Nm po 1 166 Nm.
Jak upozornil web Carscoops, vůz je v současnosti na prodej a to na inzertním webu eBay, kde za něj současný majitel požaduje 109 950 dolarů. To jest necelých 2,5 milionu korun. Vůz má sice najeto pouze 17 702 kilometrů, nabízí se však otázka, kdo bude ochotný za tuhle stodolu na kolech nabídnout takové jmění.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?