Zimní pneumatiky pouze na hnané nápravě? Podívejte se, jaké nebezpečí tím vzniká

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 10. prosince 2018, 15:43 Google+

Kvalitní zimní pneumatiky na všech kolech jsou základním předpokladem pro komfortní a hlavně bezpečné cestování v zimních měsících. Někteří řidiči však nechtějí investovat do zimních pneumatik příliš mnoho peněz a proto zkouší různé nápady, které však většinou nemusí mít zrovna dobré konce. A skvělým příkladem může být třeba obutí zimních pneumatik pouze na jednu nápravu.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 12.12. 16:54) Napište svůj názor
Obutím zimních pneumatik pouze na hnanou nápravu se vůz stane velice nestabilním

Obutím zimních pneumatik pouze na hnanou nápravu se vůz stane velice nestabilním | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Co si budeme nalhávat, kupovat dvě sady nových a pokud možno kvalitních zimních pneumatik může být celkem výrazný zásah do rozpočtu, přesto je to jediná možnost, jak si na sněhem a ledem pokrytých silnicích zajistit co možná nejlepší trakci a díky tomu i bezpečnější a jistější jízdu, ať už jste na cestě kamkoliv.

O nutnosti přezouvat už jsme mluvili mnohokrát, přesto se stále objevují lidé, kteří si chtějí usnadnit život přezutím pouze jedné nápravy. Jak ostatně dodává Jonathan Benson z YouTube kanálu Tyre Reviews - velice často mu chodí dotazy, co se může v takové situaci stát. A odpověď není potřeba dlouho vysvětlovat.

Benson se tomuto tématu věnoval na zasněžené testovací trati, kde již dříve zkoušel rozdíl v trakci letních a zimních pneumatik. Tentokrát však usedl do BMW s pohonem pouze předních kol, na které obul pneumatiky zimní. Zadní kola však zůstala na pneumatikách letních. A brzy se začaly dít zajímavé věci.

Pokud obujete na zimní pneumatiky pouze kola hnané nápravy, což byla v tomto případě ta přední, vytvoříte mezi nápravami obrovský rozdíl v přilnavosti. Na první pohled sice vůz lépe akceleruje a možná i brzdí, ovšem již při malé změně směru v nízkých rychlostech se projeví rozdíl v přilnavosti a zadní náprava začne doslova tančit.

to se ostatně ukázalo hned na začátku videa, kdy Benson pouze konstatuje, že už by nemusel nic dalšího říkat. I při nízké rychlosti zkrátka stačí pohnout volantem a zadní náprava se vydá do smyku, který není vůbec lehké zkrotit.

Na zasněžené testovací trati Goodyear, kde je dost místa na všechny strany, může výsledná situace vypadat docela vtipně. Problém však přichází, pokud se vám něco podobného stane na normální veřejné silnici, kde není místa nazbyt a navíc se zde pohybují i ostatní řidiči, kteří mají jen omezené reakční a manévrovací možnosti.

zdroj: youtube.com

Investice do kvalitních zimních pneumatik se zkrátka vyplatí, neboť vám umožní získat na povrchu s nízkou trakcí až o 70 % více přilnavosti, což může být zásadní při kterékoliv cestě po zasněžených nebo namrzlých silnicích. Zimní pneumatiky navíc často vydrží několik let, což byste měli při jejich nákupu také zohlednit. A pokud pneumatika nepodává příliš dobré výsledky jako nová, jak bude asi fungovat po pár letech.

A nezapomínejte, že na sněhu a ledu vám bez zimních pneumatik nepomůže ani nejlepší pohon všech kol. Cílem pohonu 4x4 je totiž dostat maximum trakce z vašich pneumatik, pokud ale žádnou nemají, zůstává systém 4x4 bezmocný. To ostatně Benson demonstroval v jednom ze svých předešlých videí.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Zimní pneumatiky pouze na hnané nápravě? Podívejte se, jaké nebezpečí tím vzniká

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 12.12.2018 16:54 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

NENECHTE SE OŠKUBAT! Na odškodnění mají právo zranění i pozůstalí. Jak na to?

3/4 žen se vidí koncentrovanými a odpovědnými řidičkami

Ženy za volantem. Co na sebe samy PRÁSKLY?

Toyota Mirai

Vodíková auta mají ve světě podporu. A situace u nás?

Honda e

Honda e, digitální retro za pořádný balík peněz

Volkswagen Passat GTE

Nový Volkswagen Passat je v prodeji. Cena začíná na 750 000 Kč

Ferrari Purosangue tak, jak si jej představuje britský magazín Autocar

Ferrari pracuje na SUV! Technický ředitel Leiters prozradil něco ze zákulisí

Nové Mitsubishi L200 2020

Nové Mitsubishi L200: FARMÁŘI BEDLIVĚ ČTĚTE!

BMW i3 je na trhu už 6 let, nejnovější iterace ujede na jedno nabití přes 300 km

BMW i3 skončí bez nástupce, navzdory jeho stále rostoucím prodejům

Alfa Romeo 33 Stradale

Výběr toho nejlepšího od Alfa Romeo

Volkswagen ID.3

Výkonná R-verze Volkswagenu ID.3 by měla přijít do pěti let

reklama

Doporučujeme

Mitsubishi Outlander PHEV MY19

Mitsubishi se chlubí úspěchy Outlanderu PHEV. Některé jsou skutečně působivé

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Lamborghini Sian? Nejsilnější LAMBO všech dob!

  2. Nové Porsche 911 prozrazuje, proč je nejvýdělečnějším autem na světě. Překonalo i Ferrari

  3. Ferrari pracuje na SUV! Technický ředitel Leiters prozradil něco ze zákulisí

  4. Honda e, digitální retro za pořádný balík peněz

  5. Nové Mitsubishi L200: FARMÁŘI BEDLIVĚ ČTĚTE!

  6. Modernizovaný Hyundai Ioniq míří na trh. Ekologie startuje na 600 tisících a stoupá...

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud