Kvalitní zimní pneumatiky na všech kolech jsou základním předpokladem pro komfortní a hlavně bezpečné cestování v zimních měsících. Někteří řidiči však nechtějí investovat do zimních pneumatik příliš mnoho peněz a proto zkouší různé nápady, které však většinou nemusí mít zrovna dobré konce. A skvělým příkladem může být třeba obutí zimních pneumatik pouze na jednu nápravu.
Co si budeme nalhávat, kupovat dvě sady nových a pokud možno kvalitních zimních pneumatik může být celkem výrazný zásah do rozpočtu, přesto je to jediná možnost, jak si na sněhem a ledem pokrytých silnicích zajistit co možná nejlepší trakci a díky tomu i bezpečnější a jistější jízdu, ať už jste na cestě kamkoliv.
O nutnosti přezouvat už jsme mluvili mnohokrát, přesto se stále objevují lidé, kteří si chtějí usnadnit život přezutím pouze jedné nápravy. Jak ostatně dodává Jonathan Benson z YouTube kanálu Tyre Reviews - velice často mu chodí dotazy, co se může v takové situaci stát. A odpověď není potřeba dlouho vysvětlovat.
Benson se tomuto tématu věnoval na zasněžené testovací trati, kde již dříve zkoušel rozdíl v trakci letních a zimních pneumatik. Tentokrát však usedl do BMW s pohonem pouze předních kol, na které obul pneumatiky zimní. Zadní kola však zůstala na pneumatikách letních. A brzy se začaly dít zajímavé věci.
Pokud obujete na zimní pneumatiky pouze kola hnané nápravy, což byla v tomto případě ta přední, vytvoříte mezi nápravami obrovský rozdíl v přilnavosti. Na první pohled sice vůz lépe akceleruje a možná i brzdí, ovšem již při malé změně směru v nízkých rychlostech se projeví rozdíl v přilnavosti a zadní náprava začne doslova tančit.
to se ostatně ukázalo hned na začátku videa, kdy Benson pouze konstatuje, že už by nemusel nic dalšího říkat. I při nízké rychlosti zkrátka stačí pohnout volantem a zadní náprava se vydá do smyku, který není vůbec lehké zkrotit.
Na zasněžené testovací trati Goodyear, kde je dost místa na všechny strany, může výsledná situace vypadat docela vtipně. Problém však přichází, pokud se vám něco podobného stane na normální veřejné silnici, kde není místa nazbyt a navíc se zde pohybují i ostatní řidiči, kteří mají jen omezené reakční a manévrovací možnosti.
Investice do kvalitních zimních pneumatik se zkrátka vyplatí, neboť vám umožní získat na povrchu s nízkou trakcí až o 70 % více přilnavosti, což může být zásadní při kterékoliv cestě po zasněžených nebo namrzlých silnicích. Zimní pneumatiky navíc často vydrží několik let, což byste měli při jejich nákupu také zohlednit. A pokud pneumatika nepodává příliš dobré výsledky jako nová, jak bude asi fungovat po pár letech.
A nezapomínejte, že na sněhu a ledu vám bez zimních pneumatik nepomůže ani nejlepší pohon všech kol. Cílem pohonu 4x4 je totiž dostat maximum trakce z vašich pneumatik, pokud ale žádnou nemají, zůstává systém 4x4 bezmocný. To ostatně Benson demonstroval v jednom ze svých předešlých videí.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.