Zimní pneumatiky pouze na hnané nápravě? Podívejte se, jaké nebezpečí tím vzniká

mao / AutoRoad.cz, 10. prosince 2018, 15:43 Google+

Kvalitní zimní pneumatiky na všech kolech jsou základním předpokladem pro komfortní a hlavně bezpečné cestování v zimních měsících. Někteří řidiči však nechtějí investovat do zimních pneumatik příliš mnoho peněz a proto zkouší různé nápady, které však většinou nemusí mít zrovna dobré konce. A skvělým příkladem může být třeba obutí zimních pneumatik pouze na jednu nápravu.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 12.12. 16:54) Napište svůj názor
Obutím zimních pneumatik pouze na hnanou nápravu se vůz stane velice nestabilním

Obutím zimních pneumatik pouze na hnanou nápravu se vůz stane velice nestabilním | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Co si budeme nalhávat, kupovat dvě sady nových a pokud možno kvalitních zimních pneumatik může být celkem výrazný zásah do rozpočtu, přesto je to jediná možnost, jak si na sněhem a ledem pokrytých silnicích zajistit co možná nejlepší trakci a díky tomu i bezpečnější a jistější jízdu, ať už jste na cestě kamkoliv.

O nutnosti přezouvat už jsme mluvili mnohokrát, přesto se stále objevují lidé, kteří si chtějí usnadnit život přezutím pouze jedné nápravy. Jak ostatně dodává Jonathan Benson z YouTube kanálu Tyre Reviews - velice často mu chodí dotazy, co se může v takové situaci stát. A odpověď není potřeba dlouho vysvětlovat.

Benson se tomuto tématu věnoval na zasněžené testovací trati, kde již dříve zkoušel rozdíl v trakci letních a zimních pneumatik. Tentokrát však usedl do BMW s pohonem pouze předních kol, na které obul pneumatiky zimní. Zadní kola však zůstala na pneumatikách letních. A brzy se začaly dít zajímavé věci.

Pokud obujete na zimní pneumatiky pouze kola hnané nápravy, což byla v tomto případě ta přední, vytvoříte mezi nápravami obrovský rozdíl v přilnavosti. Na první pohled sice vůz lépe akceleruje a možná i brzdí, ovšem již při malé změně směru v nízkých rychlostech se projeví rozdíl v přilnavosti a zadní náprava začne doslova tančit.

to se ostatně ukázalo hned na začátku videa, kdy Benson pouze konstatuje, že už by nemusel nic dalšího říkat. I při nízké rychlosti zkrátka stačí pohnout volantem a zadní náprava se vydá do smyku, který není vůbec lehké zkrotit.

Na zasněžené testovací trati Goodyear, kde je dost místa na všechny strany, může výsledná situace vypadat docela vtipně. Problém však přichází, pokud se vám něco podobného stane na normální veřejné silnici, kde není místa nazbyt a navíc se zde pohybují i ostatní řidiči, kteří mají jen omezené reakční a manévrovací možnosti.

zdroj: youtube.com

Investice do kvalitních zimních pneumatik se zkrátka vyplatí, neboť vám umožní získat na povrchu s nízkou trakcí až o 70 % více přilnavosti, což může být zásadní při kterékoliv cestě po zasněžených nebo namrzlých silnicích. Zimní pneumatiky navíc často vydrží několik let, což byste měli při jejich nákupu také zohlednit. A pokud pneumatika nepodává příliš dobré výsledky jako nová, jak bude asi fungovat po pár letech.

A nezapomínejte, že na sněhu a ledu vám bez zimních pneumatik nepomůže ani nejlepší pohon všech kol. Cílem pohonu 4x4 je totiž dostat maximum trakce z vašich pneumatik, pokud ale žádnou nemají, zůstává systém 4x4 bezmocný. To ostatně Benson demonstroval v jednom ze svých předešlých videí.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Zimní pneumatiky pouze na hnané nápravě? Podívejte se, jaké nebezpečí tím vzniká

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 12.12.2018 16:54 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Alkohol

Nadejcháš - neřídíš! Auto-lock systém by mohl zachránit až 5000 životů ročně

Avia A30 valník

Česká auta, to není jen Škoda a Tatra. Kde skončila legendární Avia?

Elektrokolo

Elektrokola mohou být i nebezpečná. Na co je potřeba dávat si pozor?

Roewe Vision R

Žasnete nad absurdními názvy čínských automobilek? Překvapivě dávají smysl

Peugeot Rifter GT Line 1.5 BlueHDi 130

TEST: Peugeot Rifter GT Line 1.5 BlueHDi 130 - Mistr v praktičnosti, který se neztratí ani na dálnici

Fotografie z loňského ročníku ankety Zlatý volant

Chcete ovlivnit výsledky ankety Zlatý volant? Máte poslední šanci!

reklama
reklama

Doporučujeme

Mitsubishi Outlander PHEV MY19

Mitsubishi se chlubí úspěchy Outlanderu PHEV. Některé jsou skutečně působivé

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kritici elektromobilů přišli o další argument, na zdroji energie totiž tolik nezáleží

  2. Elektrokola mohou být i nebezpečná. Na co je potřeba dávat si pozor?

  3. Česká auta, to není jen Škoda a Tatra. Kde skončila legendární Avia?

  4. Největší bojové vozidlo historie? Ruskou 60-tunovou tříkolku poháněly motory ze vzducholodě

  5. Škoda Scala startuje na částce 369 900. Na kolik vyjde v plné výbavě?

  6. Pioneer přišel s elegantním způsobem, jak proměnit mobil v nadupaný infotainment systém

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud