Kvalitní zimní pneumatiky na všech kolech jsou základním předpokladem pro komfortní a hlavně bezpečné cestování v zimních měsících. Někteří řidiči však nechtějí investovat do zimních pneumatik příliš mnoho peněz a proto zkouší různé nápady, které však většinou nemusí mít zrovna dobré konce. A skvělým příkladem může být třeba obutí zimních pneumatik pouze na jednu nápravu.
Co si budeme nalhávat, kupovat dvě sady nových a pokud možno kvalitních zimních pneumatik může být celkem výrazný zásah do rozpočtu, přesto je to jediná možnost, jak si na sněhem a ledem pokrytých silnicích zajistit co možná nejlepší trakci a díky tomu i bezpečnější a jistější jízdu, ať už jste na cestě kamkoliv.
O nutnosti přezouvat už jsme mluvili mnohokrát, přesto se stále objevují lidé, kteří si chtějí usnadnit život přezutím pouze jedné nápravy. Jak ostatně dodává Jonathan Benson z YouTube kanálu Tyre Reviews - velice často mu chodí dotazy, co se může v takové situaci stát. A odpověď není potřeba dlouho vysvětlovat.
Benson se tomuto tématu věnoval na zasněžené testovací trati, kde již dříve zkoušel rozdíl v trakci letních a zimních pneumatik. Tentokrát však usedl do BMW s pohonem pouze předních kol, na které obul pneumatiky zimní. Zadní kola však zůstala na pneumatikách letních. A brzy se začaly dít zajímavé věci.
Pokud obujete na zimní pneumatiky pouze kola hnané nápravy, což byla v tomto případě ta přední, vytvoříte mezi nápravami obrovský rozdíl v přilnavosti. Na první pohled sice vůz lépe akceleruje a možná i brzdí, ovšem již při malé změně směru v nízkých rychlostech se projeví rozdíl v přilnavosti a zadní náprava začne doslova tančit.
to se ostatně ukázalo hned na začátku videa, kdy Benson pouze konstatuje, že už by nemusel nic dalšího říkat. I při nízké rychlosti zkrátka stačí pohnout volantem a zadní náprava se vydá do smyku, který není vůbec lehké zkrotit.
Na zasněžené testovací trati Goodyear, kde je dost místa na všechny strany, může výsledná situace vypadat docela vtipně. Problém však přichází, pokud se vám něco podobného stane na normální veřejné silnici, kde není místa nazbyt a navíc se zde pohybují i ostatní řidiči, kteří mají jen omezené reakční a manévrovací možnosti.
Investice do kvalitních zimních pneumatik se zkrátka vyplatí, neboť vám umožní získat na povrchu s nízkou trakcí až o 70 % více přilnavosti, což může být zásadní při kterékoliv cestě po zasněžených nebo namrzlých silnicích. Zimní pneumatiky navíc často vydrží několik let, což byste měli při jejich nákupu také zohlednit. A pokud pneumatika nepodává příliš dobré výsledky jako nová, jak bude asi fungovat po pár letech.
A nezapomínejte, že na sněhu a ledu vám bez zimních pneumatik nepomůže ani nejlepší pohon všech kol. Cílem pohonu 4x4 je totiž dostat maximum trakce z vašich pneumatik, pokud ale žádnou nemají, zůstává systém 4x4 bezmocný. To ostatně Benson demonstroval v jednom ze svých předešlých videí.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?