Zatímco Eclipse Cross v několika posledních týdnech posbíral slušnou řádku ocenění a projevů uznání, jeho větší sourozenec Outlander PHEV zaplňuje svojí vlastní poličku s trofejemi, například i oceněním čtenářů německého magazínu OFF ROAD, kteří svým hlasováním v letošní soutěži přisoudili Outlanderu PHEV první místo v kategorii „alternativních pohonů”.
Mistr úsporné jízdy: 801,1 km ve Švýcarsku
O něco jižněji, ve Švýcarsku, pak někdejší kapitán švýcarských aerolinek a „mistr úsporné jízdy“ Felix Egolf dokázal s Outlanderem urazit plných 801,1 km na jediné dobití s jedinou nádrží paliva.
Výsledkem trasy z Rothenburgu (v kantonu Lucerne) do Samnaunu přes rakouský Salzburg s celkovým převýšením 6000 m – typickým pro velmi náročné jízdní podmínky ve Švýcarsku – byla průměrná spotřeba paliva 5,47 l/100 km a 1,21 kWh elektřiny na 100 km. Plných 60 % z celkové vzdálenosti dokázal přitom absolvovat výhradně na elektřinu.
Přestože nejde právě o typický profil každodenního dojíždění, uvedený výsledek dokládá vysokou technickou vyspělost Outlanderu PHEV – díky níž bez potíží splnil požadavky nové metodiky WLTP s emisemi na úrovni 46 g/km, zatímco mnozí konkurenti byli nuceni se z evropského trhu zcela stáhnout.
Soutěž Green SUV of the Year™ amerického magazínu Green Car Journal
Outlander PHEV na autosalonu AutoMobility LA. v Los Angeles získal nejvyšší uznání v souboji s několika největšími světovými dodavateli OEM a byl oceněn za pozvednutí měřítek ochrany životního prostředí za ceny dostupné spotřebitelům.
„Dnešní zájemci o SUV stále více volají po hospodárném cestování s nižšími dopady na životní prostředí, aniž by byli nuceni obětovat styl, pohodlí a požitek z jízdy obecně spojovaný se sportovně užitkovými vozidly,“ uvedl Ron Cogan, redaktor a vydavatel listu Green Car Journal a webu GreenCarJournal.com.
„Outlander PHEV tyto potřeby více než dobře naplňuje díky svému pokrokovému sériově-paralelnímu plug-in hybridnímu pohonu, schopnostem jízdy čistě na elektřinu a mimořádné funkčnosti SUV. S přehledem se mu proto dostalo uznání Green SUV of the Year™ pro rok 2019.“
Program oceňování ‚zelených‘ automobilů Green Car Awards™ magazínu Green Car Journal se etabloval coby leader v oblasti hodnocení ekologicky příznivých vozidel a výrobců za jejich výsledky a úspěchy na poli ekologie v automobilovém průmyslu.
Nejprodávanější plug-in hybrid v Kanadě
Hybridní vůz s technologií plug-in poprvé v historii na kanadském trhu dosáhl ročních prodejů přes 5 000 vozů: společnost Mitsubishi Motor Sales of Canada Ltd. (MMSCAN) právě oznámila, že v letošním roce dodala již 5 052 vozů Mitsubishi Outlander PHEV, a model se tak pevně etabloval coby nejprodávanější plug-in hybrid v Kanadě a současně nejprodávanější plug-in hybridní SUV na tomto trhu.
„Kanaďané oceňují skutečnost, že Mitsubishi Outlander PHEV je elektrický model, a výrazně nám tak napomáhá posouvat laťku v tomto odvětví na novou vyšší úroveň. V Québecu měsíc co měsíc překonáváme prodejní rekordy. Většina zájemců o Outlander PHEV si předtím kupovala SUV nebo jiné vozy pouze se spalovacím motorem. Prostřednictvím prvního cenově dostupného plug-in hybridního SUV na trhu významně pomáháme k přijetí elektromobilů ze strany zákazníků. Na to jsme velice hrdí,“ uvedl Tony Laframboise, prezident a generální ředitel společnosti Mitsubishi Motor Sales of Canada, Inc.
V Evropě (region MME34) se v období od ledna do listopadu 2018 prodalo 21 634 vozů Outlander PHEV – to představuje 22% nárůst oproti stejnému období předchozího roku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?