Zatímco Eclipse Cross v několika posledních týdnech posbíral slušnou řádku ocenění a projevů uznání, jeho větší sourozenec Outlander PHEV zaplňuje svojí vlastní poličku s trofejemi, například i oceněním čtenářů německého magazínu OFF ROAD, kteří svým hlasováním v letošní soutěži přisoudili Outlanderu PHEV první místo v kategorii „alternativních pohonů”.
Mistr úsporné jízdy: 801,1 km ve Švýcarsku
O něco jižněji, ve Švýcarsku, pak někdejší kapitán švýcarských aerolinek a „mistr úsporné jízdy“ Felix Egolf dokázal s Outlanderem urazit plných 801,1 km na jediné dobití s jedinou nádrží paliva.
Výsledkem trasy z Rothenburgu (v kantonu Lucerne) do Samnaunu přes rakouský Salzburg s celkovým převýšením 6000 m – typickým pro velmi náročné jízdní podmínky ve Švýcarsku – byla průměrná spotřeba paliva 5,47 l/100 km a 1,21 kWh elektřiny na 100 km. Plných 60 % z celkové vzdálenosti dokázal přitom absolvovat výhradně na elektřinu.
Přestože nejde právě o typický profil každodenního dojíždění, uvedený výsledek dokládá vysokou technickou vyspělost Outlanderu PHEV – díky níž bez potíží splnil požadavky nové metodiky WLTP s emisemi na úrovni 46 g/km, zatímco mnozí konkurenti byli nuceni se z evropského trhu zcela stáhnout.
Soutěž Green SUV of the Year™ amerického magazínu Green Car Journal
Outlander PHEV na autosalonu AutoMobility LA. v Los Angeles získal nejvyšší uznání v souboji s několika největšími světovými dodavateli OEM a byl oceněn za pozvednutí měřítek ochrany životního prostředí za ceny dostupné spotřebitelům.
„Dnešní zájemci o SUV stále více volají po hospodárném cestování s nižšími dopady na životní prostředí, aniž by byli nuceni obětovat styl, pohodlí a požitek z jízdy obecně spojovaný se sportovně užitkovými vozidly,“ uvedl Ron Cogan, redaktor a vydavatel listu Green Car Journal a webu GreenCarJournal.com.
„Outlander PHEV tyto potřeby více než dobře naplňuje díky svému pokrokovému sériově-paralelnímu plug-in hybridnímu pohonu, schopnostem jízdy čistě na elektřinu a mimořádné funkčnosti SUV. S přehledem se mu proto dostalo uznání Green SUV of the Year™ pro rok 2019.“
Program oceňování ‚zelených‘ automobilů Green Car Awards™ magazínu Green Car Journal se etabloval coby leader v oblasti hodnocení ekologicky příznivých vozidel a výrobců za jejich výsledky a úspěchy na poli ekologie v automobilovém průmyslu.
Nejprodávanější plug-in hybrid v Kanadě
Hybridní vůz s technologií plug-in poprvé v historii na kanadském trhu dosáhl ročních prodejů přes 5 000 vozů: společnost Mitsubishi Motor Sales of Canada Ltd. (MMSCAN) právě oznámila, že v letošním roce dodala již 5 052 vozů Mitsubishi Outlander PHEV, a model se tak pevně etabloval coby nejprodávanější plug-in hybrid v Kanadě a současně nejprodávanější plug-in hybridní SUV na tomto trhu.
„Kanaďané oceňují skutečnost, že Mitsubishi Outlander PHEV je elektrický model, a výrazně nám tak napomáhá posouvat laťku v tomto odvětví na novou vyšší úroveň. V Québecu měsíc co měsíc překonáváme prodejní rekordy. Většina zájemců o Outlander PHEV si předtím kupovala SUV nebo jiné vozy pouze se spalovacím motorem. Prostřednictvím prvního cenově dostupného plug-in hybridního SUV na trhu významně pomáháme k přijetí elektromobilů ze strany zákazníků. Na to jsme velice hrdí,“ uvedl Tony Laframboise, prezident a generální ředitel společnosti Mitsubishi Motor Sales of Canada, Inc.
V Evropě (region MME34) se v období od ledna do listopadu 2018 prodalo 21 634 vozů Outlander PHEV – to představuje 22% nárůst oproti stejnému období předchozího roku.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?