Když se řekne papamobil, většina z nás si vybaví bílý pancéřovaný Mercedes, ve kterém je hlava katolické církve v bezpečí, ale současně viditelná pro davy přihlížejících. Na malou chvíli se však stalo neoficiálním papamobilem i speciální Lamborghini Huracan, které nakonec papež nechal vydražit ve prospěch několika charit. Nyní je však vůz znovu na prodej a k jeho získání vám stačí jen 226 korun.
Během listopadu minulého roku se papež František stal symbolickým majitele jedinečného Lamborghini Huracán, které bylo lakováno po vzoru vatikánské vlajky do bílé barvy se zlatými ornamenty. Nejednalo se však o papežův nový služební vůz, ale dar určený především k charitativním účelům.
V květnu letošního roku byl totiž vůz vydražen na aukci portálu RM Sotheby's za částku 861 575 dolarů, tedy téměř 18,5 milionu korun. Peníze pak byly rozděleny mezi několik charit, které se soustředí zejména na pomoc lidem v zemích zasažených válkami či bojujícími s chudobou a špatným vzděláním.
V rukou nového vlastníka se však unikátní Lamborghini příliš dlouho neohřálo a znovu je na prodej. Tentokrát se však nejedná o tradiční aukci, ale poměrně neobvyklou loterii, které se může účastnit každý, komu není líto riskovat minimálně deset dolarů, tedy něco málo přes 226 korun.
Unikátní Huracán se totiž objevil na loterijním portálu Omaze, na kterém vám k výhře stačí skutečně málo - tedy minimálně oněch výše zmíněných 10 dolarů, nějaká to modlitba a spousta štěstí. Za 10 dolarů totiž člověk získává 100 "loterijních lístků." Pokud si však chcete šanci pojistit, můžete si koupit koupit až 50 000 "loterijních lístků" za cenu 5 000 dolarů, což už je cca 113 158 Kč.
Čím víc tedy v loterii utratíte, tím větší šanci "vyhrát" si koupíte. Navíc ani nemusíte mít obavy, že by vaše peníze skončily ve špatných rukou. Jak informoval web Motor1, podle Omaze by měly jít všechny prostředky získané z loterie na: „přestavbu vesnic zdevastovaných válkou a násilím, pomoc obětem obchodu s lidmi, poskytnutí zdravotní péče a vzdělání lidem žijícím v chudobě a další život-zachraňující práce."
V současné chvíli zbývá ještě 52 dnů, během kterých se můžete pokusit získat zcela unikátní vůz, jehož prvním vlastníkem byla hlava katolické církve. Kromě unikátních vizuálních úprav se ale jinak jedná stále o skvostný Huracán, který pod kapotou ukrývá 573 koní, které posílá pouze na zadní nápravu. Z 0 na 100 km/h překoná za 3.4 sekundy a hravě překoná i rychlost 300 km/h.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?