Papežovo Lamborghini za 226 korun? S trochou štěstí může být i vaše

Unikátní Lamborghini Huracán, které dostal papež František darem od automobilky
Unikátní Lamborghini Huracán, které dostal papež František darem od automobilky, foto: Lamborghini
Antonín Marek , AutoRoad.cz 10. prosince 2018 08:49
Sdílej:

Když se řekne papamobil, většina z nás si vybaví bílý pancéřovaný Mercedes, ve kterém je hlava katolické církve v bezpečí, ale současně viditelná pro davy přihlížejících. Na malou chvíli se však stalo neoficiálním papamobilem i speciální Lamborghini Huracan, které nakonec papež nechal vydražit ve prospěch několika charit. Nyní je však vůz znovu na prodej a k jeho získání vám stačí jen 226 korun.

Během listopadu minulého roku se papež František stal symbolickým majitele jedinečného Lamborghini Huracán, které bylo lakováno po vzoru vatikánské vlajky do bílé barvy se zlatými ornamenty. Nejednalo se však o papežův nový služební vůz, ale dar určený především k charitativním účelům.

V květnu letošního roku byl totiž vůz vydražen na aukci portálu RM Sotheby's za částku 861 575 dolarů, tedy téměř 18,5 milionu korun. Peníze pak byly rozděleny mezi několik charit, které se soustředí zejména na pomoc lidem v zemích zasažených válkami či bojujícími s chudobou a špatným vzděláním.

V rukou nového vlastníka se však unikátní Lamborghini příliš dlouho neohřálo a znovu je na prodej. Tentokrát se však nejedná o tradiční aukci, ale poměrně neobvyklou loterii, které se může účastnit každý, komu není líto riskovat minimálně deset dolarů, tedy něco málo přes 226 korun.

Unikátní Huracán se totiž objevil na loterijním portálu Omaze, na kterém vám k výhře stačí skutečně málo - tedy minimálně oněch výše zmíněných 10 dolarů, nějaká to modlitba a spousta štěstí. Za 10 dolarů totiž člověk získává 100 "loterijních lístků." Pokud si však chcete šanci pojistit, můžete si koupit koupit až 50 000 "loterijních lístků" za cenu 5 000 dolarů, což už je cca 113 158 Kč.

Čím víc tedy v loterii utratíte, tím větší šanci "vyhrát" si koupíte. Navíc ani nemusíte mít obavy, že by vaše peníze skončily ve špatných rukou. Jak informoval web Motor1, podle Omaze by měly jít všechny prostředky získané z loterie na: „přestavbu vesnic zdevastovaných válkou a násilím, pomoc obětem obchodu s lidmi, poskytnutí zdravotní péče a vzdělání lidem žijícím v chudobě a další život-zachraňující práce."

V současné chvíli zbývá ještě 52 dnů, během kterých se můžete pokusit získat zcela unikátní vůz, jehož prvním vlastníkem byla hlava katolické církve. Kromě unikátních vizuálních úprav se ale jinak jedná stále o skvostný Huracán, který pod kapotou ukrývá 573 koní, které posílá pouze na zadní nápravu. Z 0 na 100 km/h překoná za 3.4 sekundy a hravě překoná i rychlost 300 km/h.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.

Trh s elektromobily
Čínský elektromobil BYD Atto 3

Tesla ztrácí své pozice v Evropě. Čínský BYD ji poprvé předběhl v prodeji elektromobilů

Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.

Zajímavosti
Ilustrační fotografie

Emisní skandál Volkswagenu: Čtyři bývalí manažeři odsouzeni, dva jdou do vězení

Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.

Testy aut
hyundai santa fe

Hyundai Santa Fe – zapomeňte na Kodiaq, Santa Fe hraje vyšší ligu za míň peněz

Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.