Když se řekne papamobil, většina z nás si vybaví bílý pancéřovaný Mercedes, ve kterém je hlava katolické církve v bezpečí, ale současně viditelná pro davy přihlížejících. Na malou chvíli se však stalo neoficiálním papamobilem i speciální Lamborghini Huracan, které nakonec papež nechal vydražit ve prospěch několika charit. Nyní je však vůz znovu na prodej a k jeho získání vám stačí jen 226 korun.
Během listopadu minulého roku se papež František stal symbolickým majitele jedinečného Lamborghini Huracán, které bylo lakováno po vzoru vatikánské vlajky do bílé barvy se zlatými ornamenty. Nejednalo se však o papežův nový služební vůz, ale dar určený především k charitativním účelům.
V květnu letošního roku byl totiž vůz vydražen na aukci portálu RM Sotheby's za částku 861 575 dolarů, tedy téměř 18,5 milionu korun. Peníze pak byly rozděleny mezi několik charit, které se soustředí zejména na pomoc lidem v zemích zasažených válkami či bojujícími s chudobou a špatným vzděláním.
V rukou nového vlastníka se však unikátní Lamborghini příliš dlouho neohřálo a znovu je na prodej. Tentokrát se však nejedná o tradiční aukci, ale poměrně neobvyklou loterii, které se může účastnit každý, komu není líto riskovat minimálně deset dolarů, tedy něco málo přes 226 korun.
Unikátní Huracán se totiž objevil na loterijním portálu Omaze, na kterém vám k výhře stačí skutečně málo - tedy minimálně oněch výše zmíněných 10 dolarů, nějaká to modlitba a spousta štěstí. Za 10 dolarů totiž člověk získává 100 "loterijních lístků." Pokud si však chcete šanci pojistit, můžete si koupit koupit až 50 000 "loterijních lístků" za cenu 5 000 dolarů, což už je cca 113 158 Kč.
Čím víc tedy v loterii utratíte, tím větší šanci "vyhrát" si koupíte. Navíc ani nemusíte mít obavy, že by vaše peníze skončily ve špatných rukou. Jak informoval web Motor1, podle Omaze by měly jít všechny prostředky získané z loterie na: „přestavbu vesnic zdevastovaných válkou a násilím, pomoc obětem obchodu s lidmi, poskytnutí zdravotní péče a vzdělání lidem žijícím v chudobě a další život-zachraňující práce."
V současné chvíli zbývá ještě 52 dnů, během kterých se můžete pokusit získat zcela unikátní vůz, jehož prvním vlastníkem byla hlava katolické církve. Kromě unikátních vizuálních úprav se ale jinak jedná stále o skvostný Huracán, který pod kapotou ukrývá 573 koní, které posílá pouze na zadní nápravu. Z 0 na 100 km/h překoná za 3.4 sekundy a hravě překoná i rychlost 300 km/h.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.
Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.