Němci zvolili Hyundai nejinovativnější značkou roku 2018, ocenili zejména alternativní pohony

Redaktoři německého motoristického časopisu „Auto Zeitung“ ocenili Hyundai jako „Nejinovativnější značku“
Redaktoři německého motoristického časopisu „Auto Zeitung“ ocenili Hyundai jako „Nejinovativnější značku“, foto: Hyundai
Antonín Marek , AutoRoad.cz 8. prosince 2018 10:19
Sdílej:

Hyundai obdržel další prestižní ocenění. Redaktoři německého motoristického časopisu Auto Zeitung zvolili Hyundai „Nejinovativnější značkou“ v rámci renomované soutěže „Auto Trophy 2018“. Prestižní ocenění umocňuje ambice značky stát se lídrem budoucí mobility a nabízet široký sortiment ekologických vozidel.

„Korejská značka vyrábí vše od sportovních kompaktních vozů přes hybridní modely s možností vnějšího nabíjení a elektromobily až po NEXO s palivovými články,“ píše Volker Koerdt, šéfredaktor časopisu Auto Zeitung, na adresu vedoucího postavení značky Hyundai v oblasti techniky ve své předmluvě k vydání z 28. listopadu 2018.

„Hyundai je již léta lídrem budoucí mobility, a i nadále jediným výrobcem, který nabízí všechny významné alternativní pohony v sériové výrobě. Progresivní technologický duch automobilů Hyundai se zrcadlí také v naší globální strategii pro trvalou udržitelnost. V jejím rámci uvede Hyundai na trh 18 nových ekologických modelů do roku 2025, včetně osmi hybridních, čtyř plug-in hybridních a pěti elektrických vozidel i jednoho elektromobilu s palivovými články,“ říká Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident společnosti Hyundai Motor HQ, zodpovědný za marketing a produkt. „Máme radost, že časopis Auto Zeitung ocenil naši strategii a úspěchy a jmenoval nás nejinovativnější značkou.“

Hyundai IONIQ, uvedený na trh v roce 2016, je prvním automobilem na světě se třemi elektrifikovanými pohony v jednom druhu karoserie. K dispozici jsou verze Hybrid, Plug-in Hybrid a Electric. Hyundai tak zpřístupňuje ekologickou mobilitu všem. Hyundai v průběhu letošního roku rozšířil svou nabídku vozidel s alternativními pohony o zcela nový model KONA Electric – první kompaktní SUV na světě se zcela elektrickým pohonem.

Hyundai se od roku 1998 rovněž zabývá výzkumem palivových článků a od té doby zásadním způsobem urychluje vývoj této techniky. Už v roce 2013 uvedl na trh, jako první na světě, sériově vyráběné vozidlo s palivovými články, Hyundai ix35 Fuel Cell. V roce 2018 představil Hyundai NEXO, s nímž zahájil sériovou výrobu druhé generace elektromobilu s palivovými články. Kromě pozoruhodného dojezdu 666 km (podle metodiky WLTP) nabízí NEXO (se spotřebou vodíku v kg/100 km: město 0,77, mimo město 0,87, kombinovaná 0,84) nejvyspělejší techniku na trhu, zahrnující funkce pro autonomní jízdu, chytré vyspělé asistenční systémy a nejvýkonnější poháněcí ústrojí ve svém segmentu. V říjnu 2018 představil Hyundai elektricky poháněné nákladní vozidlo s palivovými články, které bude uvedeno na trh v roce 2019 jako další milník, potvrzující vůdčí postavení značky v oblasti techniky palivových článků.

Více než 70 procent všech automobilů s palivovými články na evropských silnicích dodal Hyundai, který je již lídrem na trhu vozidel s palivovými články. Úsilí společnosti v oblasti vodíkem poháněných elektromobilů však dalece přesahuje hranice jejich vývoje a prodeje. Hyundai podporuje rozšiřování vodíkové infrastruktury a propaguje technologii palivových článků jako skutečnou alternativu spalovacích motorů. Toto zaměření vyústilo v uzavření různých partnerství, mezi něž patří například sdružení Hydrogen Council, projekt Clean Energy Partnership (CEP), iniciativa Icelandic H2ME a iniciativa H2 Mobility, v níž vystupuje jako přidružený partner.

V červnu 2018 oznámily Hyundai Motor Group a AUDI AG uzavření víceleté smlouvy o vzájemném využívání patentů, která se týká široké škály komponentů a technologií pro elektromobily s palivovými články (FCEV). V rámci tohoto partnerství budou Hyundai a AUDI AG společně vyvíjet vozidla FCEV s cílem upevnit si pozici lídra automobilového průmyslu na cestě k trvale udržitelnější budoucnosti.

Během veletrhu „IAA Užitkové vozy 2018“ v Hannoveru uzavřel Hyundai memorandum o shodě se švýcarskou společností H2 Energy (H2E). Hyundai a H2 Energy poskytnou během pěti let od roku 2019 zákazníkům 1000 těžkých nákladních vozidel s elektrickým pohonem napájeným z palivových článků a současně zajistí jejich dostatečné zásobování vodíkem z obnovitelných zdrojů.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra v prodeji. Žlutého ďábla lze koupit za 1,7 milionu korun

Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.

Ekonomika
NISSAN

Fúze Nissan - Honda bude? Situace se mění

Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.

Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.