Němci zvolili Hyundai nejinovativnější značkou roku 2018, ocenili zejména alternativní pohony

Redaktoři německého motoristického časopisu „Auto Zeitung“ ocenili Hyundai jako „Nejinovativnější značku“
Redaktoři německého motoristického časopisu „Auto Zeitung“ ocenili Hyundai jako „Nejinovativnější značku“, foto: Hyundai
Antonín Marek , AutoRoad.cz 8. prosince 2018 10:19
Sdílej:

Hyundai obdržel další prestižní ocenění. Redaktoři německého motoristického časopisu Auto Zeitung zvolili Hyundai „Nejinovativnější značkou“ v rámci renomované soutěže „Auto Trophy 2018“. Prestižní ocenění umocňuje ambice značky stát se lídrem budoucí mobility a nabízet široký sortiment ekologických vozidel.

„Korejská značka vyrábí vše od sportovních kompaktních vozů přes hybridní modely s možností vnějšího nabíjení a elektromobily až po NEXO s palivovými články,“ píše Volker Koerdt, šéfredaktor časopisu Auto Zeitung, na adresu vedoucího postavení značky Hyundai v oblasti techniky ve své předmluvě k vydání z 28. listopadu 2018.

„Hyundai je již léta lídrem budoucí mobility, a i nadále jediným výrobcem, který nabízí všechny významné alternativní pohony v sériové výrobě. Progresivní technologický duch automobilů Hyundai se zrcadlí také v naší globální strategii pro trvalou udržitelnost. V jejím rámci uvede Hyundai na trh 18 nových ekologických modelů do roku 2025, včetně osmi hybridních, čtyř plug-in hybridních a pěti elektrických vozidel i jednoho elektromobilu s palivovými články,“ říká Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident společnosti Hyundai Motor HQ, zodpovědný za marketing a produkt. „Máme radost, že časopis Auto Zeitung ocenil naši strategii a úspěchy a jmenoval nás nejinovativnější značkou.“

Hyundai IONIQ, uvedený na trh v roce 2016, je prvním automobilem na světě se třemi elektrifikovanými pohony v jednom druhu karoserie. K dispozici jsou verze Hybrid, Plug-in Hybrid a Electric. Hyundai tak zpřístupňuje ekologickou mobilitu všem. Hyundai v průběhu letošního roku rozšířil svou nabídku vozidel s alternativními pohony o zcela nový model KONA Electric – první kompaktní SUV na světě se zcela elektrickým pohonem.

Hyundai se od roku 1998 rovněž zabývá výzkumem palivových článků a od té doby zásadním způsobem urychluje vývoj této techniky. Už v roce 2013 uvedl na trh, jako první na světě, sériově vyráběné vozidlo s palivovými články, Hyundai ix35 Fuel Cell. V roce 2018 představil Hyundai NEXO, s nímž zahájil sériovou výrobu druhé generace elektromobilu s palivovými články. Kromě pozoruhodného dojezdu 666 km (podle metodiky WLTP) nabízí NEXO (se spotřebou vodíku v kg/100 km: město 0,77, mimo město 0,87, kombinovaná 0,84) nejvyspělejší techniku na trhu, zahrnující funkce pro autonomní jízdu, chytré vyspělé asistenční systémy a nejvýkonnější poháněcí ústrojí ve svém segmentu. V říjnu 2018 představil Hyundai elektricky poháněné nákladní vozidlo s palivovými články, které bude uvedeno na trh v roce 2019 jako další milník, potvrzující vůdčí postavení značky v oblasti techniky palivových článků.

Více než 70 procent všech automobilů s palivovými články na evropských silnicích dodal Hyundai, který je již lídrem na trhu vozidel s palivovými články. Úsilí společnosti v oblasti vodíkem poháněných elektromobilů však dalece přesahuje hranice jejich vývoje a prodeje. Hyundai podporuje rozšiřování vodíkové infrastruktury a propaguje technologii palivových článků jako skutečnou alternativu spalovacích motorů. Toto zaměření vyústilo v uzavření různých partnerství, mezi něž patří například sdružení Hydrogen Council, projekt Clean Energy Partnership (CEP), iniciativa Icelandic H2ME a iniciativa H2 Mobility, v níž vystupuje jako přidružený partner.

V červnu 2018 oznámily Hyundai Motor Group a AUDI AG uzavření víceleté smlouvy o vzájemném využívání patentů, která se týká široké škály komponentů a technologií pro elektromobily s palivovými články (FCEV). V rámci tohoto partnerství budou Hyundai a AUDI AG společně vyvíjet vozidla FCEV s cílem upevnit si pozici lídra automobilového průmyslu na cestě k trvale udržitelnější budoucnosti.

Během veletrhu „IAA Užitkové vozy 2018“ v Hannoveru uzavřel Hyundai memorandum o shodě se švýcarskou společností H2 Energy (H2E). Hyundai a H2 Energy poskytnou během pěti let od roku 2019 zákazníkům 1000 těžkých nákladních vozidel s elektrickým pohonem napájeným z palivových článků a současně zajistí jejich dostatečné zásobování vodíkem z obnovitelných zdrojů.

Stalo se
Novinky
BMW M3 CS Touring (2025)

BMW M3 CS Touring: Bestie na okruh, král rodinných cest

BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.

Novinky ze světa EV
Komentář
Jan Staněk alias Electro Dad

Jan Staněk alias Electro Dad: Život s elektromobilem v zimě

V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.

Český trh
Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.

Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.