Hyundai obdržel další prestižní ocenění. Redaktoři německého motoristického časopisu Auto Zeitung zvolili Hyundai „Nejinovativnější značkou“ v rámci renomované soutěže „Auto Trophy 2018“. Prestižní ocenění umocňuje ambice značky stát se lídrem budoucí mobility a nabízet široký sortiment ekologických vozidel.
„Korejská značka vyrábí vše od sportovních kompaktních vozů přes hybridní modely s možností vnějšího nabíjení a elektromobily až po NEXO s palivovými články,“ píše Volker Koerdt, šéfredaktor časopisu Auto Zeitung, na adresu vedoucího postavení značky Hyundai v oblasti techniky ve své předmluvě k vydání z 28. listopadu 2018.
„Hyundai je již léta lídrem budoucí mobility, a i nadále jediným výrobcem, který nabízí všechny významné alternativní pohony v sériové výrobě. Progresivní technologický duch automobilů Hyundai se zrcadlí také v naší globální strategii pro trvalou udržitelnost. V jejím rámci uvede Hyundai na trh 18 nových ekologických modelů do roku 2025, včetně osmi hybridních, čtyř plug-in hybridních a pěti elektrických vozidel i jednoho elektromobilu s palivovými články,“ říká Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident společnosti Hyundai Motor HQ, zodpovědný za marketing a produkt. „Máme radost, že časopis Auto Zeitung ocenil naši strategii a úspěchy a jmenoval nás nejinovativnější značkou.“
Hyundai IONIQ, uvedený na trh v roce 2016, je prvním automobilem na světě se třemi elektrifikovanými pohony v jednom druhu karoserie. K dispozici jsou verze Hybrid, Plug-in Hybrid a Electric. Hyundai tak zpřístupňuje ekologickou mobilitu všem. Hyundai v průběhu letošního roku rozšířil svou nabídku vozidel s alternativními pohony o zcela nový model KONA Electric – první kompaktní SUV na světě se zcela elektrickým pohonem.
Hyundai se od roku 1998 rovněž zabývá výzkumem palivových článků a od té doby zásadním způsobem urychluje vývoj této techniky. Už v roce 2013 uvedl na trh, jako první na světě, sériově vyráběné vozidlo s palivovými články, Hyundai ix35 Fuel Cell. V roce 2018 představil Hyundai NEXO, s nímž zahájil sériovou výrobu druhé generace elektromobilu s palivovými články. Kromě pozoruhodného dojezdu 666 km (podle metodiky WLTP) nabízí NEXO (se spotřebou vodíku v kg/100 km: město 0,77, mimo město 0,87, kombinovaná 0,84) nejvyspělejší techniku na trhu, zahrnující funkce pro autonomní jízdu, chytré vyspělé asistenční systémy a nejvýkonnější poháněcí ústrojí ve svém segmentu. V říjnu 2018 představil Hyundai elektricky poháněné nákladní vozidlo s palivovými články, které bude uvedeno na trh v roce 2019 jako další milník, potvrzující vůdčí postavení značky v oblasti techniky palivových článků.
Více než 70 procent všech automobilů s palivovými články na evropských silnicích dodal Hyundai, který je již lídrem na trhu vozidel s palivovými články. Úsilí společnosti v oblasti vodíkem poháněných elektromobilů však dalece přesahuje hranice jejich vývoje a prodeje. Hyundai podporuje rozšiřování vodíkové infrastruktury a propaguje technologii palivových článků jako skutečnou alternativu spalovacích motorů. Toto zaměření vyústilo v uzavření různých partnerství, mezi něž patří například sdružení Hydrogen Council, projekt Clean Energy Partnership (CEP), iniciativa Icelandic H2ME a iniciativa H2 Mobility, v níž vystupuje jako přidružený partner.
V červnu 2018 oznámily Hyundai Motor Group a AUDI AG uzavření víceleté smlouvy o vzájemném využívání patentů, která se týká široké škály komponentů a technologií pro elektromobily s palivovými články (FCEV). V rámci tohoto partnerství budou Hyundai a AUDI AG společně vyvíjet vozidla FCEV s cílem upevnit si pozici lídra automobilového průmyslu na cestě k trvale udržitelnější budoucnosti.
Během veletrhu „IAA Užitkové vozy 2018“ v Hannoveru uzavřel Hyundai memorandum o shodě se švýcarskou společností H2 Energy (H2E). Hyundai a H2 Energy poskytnou během pěti let od roku 2019 zákazníkům 1000 těžkých nákladních vozidel s elektrickým pohonem napájeným z palivových článků a současně zajistí jejich dostatečné zásobování vodíkem z obnovitelných zdrojů.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.