Mnozí z nás už měli pocit, že se tohoto momentu nikdy nedočkáme. Přesto se chvíle, kdy Tesla Model 3 vstoupí do prodeje i na evropském trhu, nezadržitelně blíží. Automobilka již podstoupila testy podle nového testovacího procesu WLTP a na světlo už se dostaly i ceny. Ty sice nejsou nikterak nízké, přesto by mohly Tesle stačit k tomu, aby se porvala o přízeň zájemců o vozy prémiových evropských značek.
Kalifornská automobilka dnes spustila možnost předobjednávek vozů Tesla pro evropské zákazníky. Ti si budou moci, podobně jako v USA, nejprve vybrat pouze z modelů s vyšším dojezdem a s pohonem všech kol nebo ve variantě Performance. Model se středním dojezdem nebo pohonem pouze zadních kol dorazí na trh zřejmě až později.
Potencionální zájemci z Evropy si tak už nyní mohou prostřednictvím konfigurátoru začít skládat elektromobil svých snů. Sluší se však připomenout, že do lidových cen má zatím Tesla Model 3 daleko. Jak upozornil web The Drive, ceny modelu s s pohonem všech kol a performance se pohybují od 53 500 euro do 59 100 euro. Tedy cca okolo 1 380 000 Kč až po 1 530 000 Kč. To se však bavíme pouze o variantě s pohonem všech kol. Model Performance by se mohl vyšplhat až na 70 100 euro, což je cca 1 810 000 Kč.
Spolu s těmito novinkami se objevily i výsledky elektromobilu Model 3 z testovací procedury WLTP, na základě jejíchž výsledků se Tesla Model 3 stane elektromobilem s nejdelším dojezdem na evropském trhu. Varianta s delším dojezdem a pohonem všech kol nabídne podle WLTP až 544 kilometrů na jedno nabití. Model s delším dojezdem v provedení Performance nabídne 530 kilometrů na jedno nabití.
Příchod Modelu 3 na evropský trh si Tesla jistě dobře naplánovala zejména s ohledem na situaci na americkém trhu. Zájem Američanů o Model 3 je sice stále vysoký, v příštím roce by však mělo přestat platit státní daňové zvýhodnění na její pořízení a tak Tesla očekává úpadek zájmu. Pokud by se Tesle podařilo tyto procesy zkoordinovat, neznamenal by pro ni pokles poptávky na domácím trhu nikterak vážnou situaci.
Nabízí se však také možnost, že zájem na americkém trhu neopadne a Tesla tak bude pod obrovským náporem zájemců ze dvou kontinentů. Přitom již na minulé schůzi vedení padly otázky, zda dokáže závod Tesly ve Fremontu uspokojit poptávku zákazníků, zvlášť pokud chce automobilka brzy expandovat do Evropy.
Výrobní závod ve Fremontu je přitom konstruován k produkci maximálně okolo 7 000 vozidel týdně. Musk už ale dříve zmínil, že by mělo být možné zvýšit kapacitu až na 10 000 vozidel týdně - kvůli tomu však bude nutné dočasně zpomalit nebo zcela odstavit hlavní výrobní linku.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.