Mnozí z nás už měli pocit, že se tohoto momentu nikdy nedočkáme. Přesto se chvíle, kdy Tesla Model 3 vstoupí do prodeje i na evropském trhu, nezadržitelně blíží. Automobilka již podstoupila testy podle nového testovacího procesu WLTP a na světlo už se dostaly i ceny. Ty sice nejsou nikterak nízké, přesto by mohly Tesle stačit k tomu, aby se porvala o přízeň zájemců o vozy prémiových evropských značek.
Kalifornská automobilka dnes spustila možnost předobjednávek vozů Tesla pro evropské zákazníky. Ti si budou moci, podobně jako v USA, nejprve vybrat pouze z modelů s vyšším dojezdem a s pohonem všech kol nebo ve variantě Performance. Model se středním dojezdem nebo pohonem pouze zadních kol dorazí na trh zřejmě až později.
Potencionální zájemci z Evropy si tak už nyní mohou prostřednictvím konfigurátoru začít skládat elektromobil svých snů. Sluší se však připomenout, že do lidových cen má zatím Tesla Model 3 daleko. Jak upozornil web The Drive, ceny modelu s s pohonem všech kol a performance se pohybují od 53 500 euro do 59 100 euro. Tedy cca okolo 1 380 000 Kč až po 1 530 000 Kč. To se však bavíme pouze o variantě s pohonem všech kol. Model Performance by se mohl vyšplhat až na 70 100 euro, což je cca 1 810 000 Kč.
Spolu s těmito novinkami se objevily i výsledky elektromobilu Model 3 z testovací procedury WLTP, na základě jejíchž výsledků se Tesla Model 3 stane elektromobilem s nejdelším dojezdem na evropském trhu. Varianta s delším dojezdem a pohonem všech kol nabídne podle WLTP až 544 kilometrů na jedno nabití. Model s delším dojezdem v provedení Performance nabídne 530 kilometrů na jedno nabití.
Příchod Modelu 3 na evropský trh si Tesla jistě dobře naplánovala zejména s ohledem na situaci na americkém trhu. Zájem Američanů o Model 3 je sice stále vysoký, v příštím roce by však mělo přestat platit státní daňové zvýhodnění na její pořízení a tak Tesla očekává úpadek zájmu. Pokud by se Tesle podařilo tyto procesy zkoordinovat, neznamenal by pro ni pokles poptávky na domácím trhu nikterak vážnou situaci.
Nabízí se však také možnost, že zájem na americkém trhu neopadne a Tesla tak bude pod obrovským náporem zájemců ze dvou kontinentů. Přitom již na minulé schůzi vedení padly otázky, zda dokáže závod Tesly ve Fremontu uspokojit poptávku zákazníků, zvlášť pokud chce automobilka brzy expandovat do Evropy.
Výrobní závod ve Fremontu je přitom konstruován k produkci maximálně okolo 7 000 vozidel týdně. Musk už ale dříve zmínil, že by mělo být možné zvýšit kapacitu až na 10 000 vozidel týdně - kvůli tomu však bude nutné dočasně zpomalit nebo zcela odstavit hlavní výrobní linku.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.