Mnozí z nás už měli pocit, že se tohoto momentu nikdy nedočkáme. Přesto se chvíle, kdy Tesla Model 3 vstoupí do prodeje i na evropském trhu, nezadržitelně blíží. Automobilka již podstoupila testy podle nového testovacího procesu WLTP a na světlo už se dostaly i ceny. Ty sice nejsou nikterak nízké, přesto by mohly Tesle stačit k tomu, aby se porvala o přízeň zájemců o vozy prémiových evropských značek.
Kalifornská automobilka dnes spustila možnost předobjednávek vozů Tesla pro evropské zákazníky. Ti si budou moci, podobně jako v USA, nejprve vybrat pouze z modelů s vyšším dojezdem a s pohonem všech kol nebo ve variantě Performance. Model se středním dojezdem nebo pohonem pouze zadních kol dorazí na trh zřejmě až později.
Potencionální zájemci z Evropy si tak už nyní mohou prostřednictvím konfigurátoru začít skládat elektromobil svých snů. Sluší se však připomenout, že do lidových cen má zatím Tesla Model 3 daleko. Jak upozornil web The Drive, ceny modelu s s pohonem všech kol a performance se pohybují od 53 500 euro do 59 100 euro. Tedy cca okolo 1 380 000 Kč až po 1 530 000 Kč. To se však bavíme pouze o variantě s pohonem všech kol. Model Performance by se mohl vyšplhat až na 70 100 euro, což je cca 1 810 000 Kč.
Spolu s těmito novinkami se objevily i výsledky elektromobilu Model 3 z testovací procedury WLTP, na základě jejíchž výsledků se Tesla Model 3 stane elektromobilem s nejdelším dojezdem na evropském trhu. Varianta s delším dojezdem a pohonem všech kol nabídne podle WLTP až 544 kilometrů na jedno nabití. Model s delším dojezdem v provedení Performance nabídne 530 kilometrů na jedno nabití.
Příchod Modelu 3 na evropský trh si Tesla jistě dobře naplánovala zejména s ohledem na situaci na americkém trhu. Zájem Američanů o Model 3 je sice stále vysoký, v příštím roce by však mělo přestat platit státní daňové zvýhodnění na její pořízení a tak Tesla očekává úpadek zájmu. Pokud by se Tesle podařilo tyto procesy zkoordinovat, neznamenal by pro ni pokles poptávky na domácím trhu nikterak vážnou situaci.
Nabízí se však také možnost, že zájem na americkém trhu neopadne a Tesla tak bude pod obrovským náporem zájemců ze dvou kontinentů. Přitom již na minulé schůzi vedení padly otázky, zda dokáže závod Tesly ve Fremontu uspokojit poptávku zákazníků, zvlášť pokud chce automobilka brzy expandovat do Evropy.
Výrobní závod ve Fremontu je přitom konstruován k produkci maximálně okolo 7 000 vozidel týdně. Musk už ale dříve zmínil, že by mělo být možné zvýšit kapacitu až na 10 000 vozidel týdně - kvůli tomu však bude nutné dočasně zpomalit nebo zcela odstavit hlavní výrobní linku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.