Anketa ECOCAR naváže na loňskou anketu Eko-počin roku, která se v rámci Zlatého volantu představila vůbec poprvé, stejně jako hlasování veřejnosti. Zatímco v loňském roce byly nominovány nejen auta s alternativním pohonem, ale také nové technologické koncepty posouvající toto odvětví dále, pro rok 2018 se pořadatel rozhodl volbu zjednodušit a o prvenství se utkají pouze sériově vyráběná eko-auta.
„Zvolený koncept má výhodu v tom, že můžeme nominovat větší množství jednotlivých modelů, kterých na trhu každým rokem přibývá. Loni anketu vyhrála rychlonabíjecí stanice pro elektroauta. Tentokrát je jisté, že vítěz bude mít čtyři kola,“ vysvětluje výkonná ředitelka pořadatelské agentury Pozitif Jana Svobodová. Slavnostní vyhlášení vítěze ankety proběhne v rámci galavečera Zlatý volant, který se uskuteční 20. února 2019 v prostorách Pragovky v pražských Vysočanech.
Přes úvodní obavy z mírné kontroverze, kterou s sebou oceňování alternativních pohonů nese, byl loňský úvodní ročník úspěšný. Hlasování se zúčastnily vyšší stovky hlasujících. „Letos doufáme v ještě větší zájem, protože image aut s alternativním pohonem je dle našich zkušeností stále lepší.
Také konzervativnější fanoušci motorismu je začínají brát a seznam automobilek, které by ve svém portfoliu nabízených modelů neměli alespoň jeden, který jede na něco jiného než benzin nebo naftu, se blíží nule,“ říká Jana Svobodová. „Také u nás na mosteckém autodromu stále častěji vidíme závodní e-auta a i když chybí zvuk burácejícího motoru, na okruhu jsou velmi rychlá. Bylo by pošetilé s tímto segmentem nepočítat do budoucna,“ dodává.
ECOCAR bude jednou ze tří kategorií, ve které o vítězi rozhodne pouze veřejnost. Hlasování bude probíhat na webu Zlatého volantu od prvního prosince do 21. ledna. Jen a pouze veřejnost rozhodne také o vítězích kategorií Zlaté sportovní auto roku a Zlatá motorka roku.
Zlatý volant je nejstarší česká anketa v oblasti motorsportu, která za dobu svého trvání nezměnila ani svůj název ani hlavní trofej. Uděluje se od roku 1976 nejlepším automobilovým závodníkům. Hlavní trofeje se předávají v pěti kategoriích: Závody na okruzích, rally a maratony, autocross a rallycross, závody do vrchu, motokáry, cena Elišky Junkové a osobnost světového motorsportu. Více informací na www.zlatyvolant.czMladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?