BYD Tang EV600: Čínské elektrické SUV slibuje dojezd přes 500 km a plné nabití za 30 minut

-mdo / AutoRoad.cz, 4. prosince 2018, 17:46 Google+

Největším nedostatkem současných elektromobilů je jejich omezený dojezd, což v kombinaci s vysokou cenou spolehlivě odradí většinu potenciálních zákazníků. Čínská automobilka BYD však se svým novým SUV eliminuje oba výše zmíněné problémy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BYD Tang

BYD Tang | foto: wheelsage.org

Sdílejte článek

Automobilka BYD z jihočínského Shenzhenu je v Evropě známá především pro své dřívější modely, které zcela neskrývaně kopírovaly vozy známějších značek. V posledních letech se však rychle rostoucí výrobce paradoxně zařadil mezi nejinovativnější firmy v oblasti elektrického pohonu, zejména baterií, a to nejen v Číně ale i celosvětově. To BYDu umožnilo dostat se na přední pozice v prodeji elektrických vozidel v Číně ale na rozdíl od domácí konkurence se vozy firmy dostaly i na jiné trhy. První elektrický vůz značky, model E6 se prodával dokonce i ve státech EU, jako je Velká Británie, Belgie či Nizozemsko, ale také třeba v USA. Teprve v roce 2003 založená automobilka začala mimo jiné jako první sériově vyrábět vyrábět plug-in hybridní automobil, model F3DM. Ve stejnou dobu odkoupil 10% podíl ve firmě americký investor Warren Buffet.

img-responsive

BYD Tang | foto: wheelsage.org

Ještě větší úspěch sklízí BYD se svými elektrickými autobusy, jenž jsou kromě Číny v provozu také v mnoha zemích EU, v USA, Kanadě, Japonsku, Singapuru atd. Testovací jízdy proběhly dokonce i v několika českých městech.

Kromě technologii se však poslední dobou začal BYD soustředit i na design svých vozů, doposud odbývaný spíše kopírováním slavnějších modelů. Tak ostatně začalo i SUV Tang, jenž ve své první generaci přímo vycházelo z vozu BYD S6, téměř perfektní kopie druhé generace Lexusu RX. Nástupce Tangu však už měl na svědomí německý designér Wolfgang Egger, jenž předtím sloužil jako Chief Designer u Lancie, Alfy Romeo a Head of Design u Audi a Lamborghini.

img-responsive

BYD Tang | foto: wheelsage.org

První Tang byl dostupný pouze jak plug-in hybrid, se dvěma elektrickými motory a benzinovým čtyřválcem o objemu 2 litry, vyvinutým u BYD. S kombinovaným výkonem soustavy celých 505 koní neměl Tang problém se zrychlením z nuly na sto za 4.9 sekundy, čímž se stal do té doby nejvýkonnějším čínským produkčním vozem.

Druhá generace, jejíž design ukázal vloni koncept BYD Dynasty, se začala prodávat na jaře 2018 a v reklamní kampani se tváří vozu stal americký herec Leonardo DiCaprio. I přes zcela nový design, s novou korporátní maskou nazvanou „Dragon Face“, se pod karosérií hybridní verze vozu dostal zcela totožný pohon z předchozí generace, s výkonem 505 koní. Nové kompaktnější lithium NCM baterie umožňují vozu dojezd čistě na baterie kolem 80 kilometrů, zrychlení je totožné s předchozí generací.

img-responsive

BYD Tang | foto: wheelsage.org

Mnohem zajímavější je však nově představená, čistě elektrická verze, nazvaná BYD Tang EV600, s 82.8 kWh baterií. Ta umožňuje vozu udávaný dojezd 600 km, což znamená přes 500 km reálného dojezdu. Takový údaj se už přibližuje dojezdu na jednu nádrž u vozů se spalovacím motorem, BYD navíc slibuje nabití baterie do plna za 30 minut, při použití rychlonabíječky. Elektrická verze využívá dvou elektrických motorů, jeden pro každou nápravu, s kombinovaným výkonem 480 koní, dostačujících pro zrychlení z nuly na sto za 4.4 sekundy.

Stejně jako spalovací a hybridní verze, i nová varianta nabízí stejný minimalistický interiér s obrovským otočným displejem infotainmentu, digitálním přístrojovým panelem a pro BYD typickým prvkem výbavy, čističkou vzduchu, filtrující vzduch přicházející do kabiny. Dalším prvkem přizpůsobeným pro specifické čínské podmínky je palubní kamera, zabírající 360° okolí vozu pokaždé, když je vůz nastartovaný. K dispozici bude pětimístná a sedmimístná varianta, stejně jako tomu je u verzí se spalovacími motory pod kapotou.

img-responsive

BYD Tang | foto: wheelsage.org

Ani nový BYD si neodpustil některé čínské designové prvky, pro mnohé Evropany asi poněkud nepochopitelné. Na zádi vozu pod oknem se tak skví anglický nápis „Build Your Dreams“, z kterého pochází název automobilky BYD. Pod čínským logem na zádi se pak nachází nápis 4.4S, vyjadřující zrychlení vozu. Čínské logo na přídi symbolizuje dynastii Tang, další z prvků typických pro nové modely BYD, pojmenované dle slavných dynastií z čínské historie.

Vůz pojmenovaný podle dynastie, vládnoucí Číně mezi 7. až 10. stoletím, se na čínském trhu bude nabízet od 260 tisíc yuanů, neboli 860 tisíc kč, což je dvojnásobek oproti benzinové verzi a o necelých 70 tisíc kč více než ta plug-in hybridní, která je nejprodávanějším hybridním modelem automobilky.

Vytisknout

Diskuze: BYD Tang EV600: Čínské elektrické SUV slibuje dojezd přes 500 km a plné nabití za 30 minut

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Mitsubishi Eclipse Cross nosí nový prestižní kabát: oficiální uniformu Arma dei Carabinieri

Italská policie zařadila do služby nový atypický stroj, Ferrari ani Lamborghini…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud