Organizátoři ocenění Evropské auto roku zveřejnili závěrečných sedm finalistů, z nichž bude odborná porota vybírat toho nejlepšího. Za zmínku přitom jistě stojí, že do užšího výběru se dostaly hned dva modely z produkce PSA a jen jeden vůz, který nepochází od evropského výrobce.
Kdo jsou tedy závěreční finalisté? Pojďme tedy začít podle abecedy: Alpine A110, Citroen C5 Aircross, Ford Focus, Jaguar I-Pace, Kia Ceed, Mercedes-Benz A-Class a Peugeot 508.
Závěrečná sedmička byla vybrána odbornou porotou z celkem 38 kandidátů, kteří byli zveřejněni již dříve. Ve výběru nechyběly vozy jako nová Dacia Duster, Audi A6, nové BMW řady 3, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe, Volkswagen Touareg nebo Suzuki Jimny. Nechyběly však ani exkluzivní vozy jako Aston Martin Vantage nebo Lamborghini Urus.
Řada vozidel byla testována ještě před konáním autosalonu v Paříži, který se konal minulý měsíc. Týden dlouhé testování, kterého se účastnili novináři z 18 různých zemí, se uskutečnilo na severu Dánska a testovací jízdy byly zajištěny severskými členky komise Evropského auta roku.
Po testovacích jízdách následovalo hodnocení, jehož výsledkem je sedmička finalistů. Po dalším hodnocení už ale budeme znát nového nositele titulu Evropský automobil roku, jehož vyhlášení proběhne na ženevském autosalonu v březnu roku 2019.
Here the final long list for #Caroftheyear 2019 pic.twitter.com/czqO3c3EO5
— Car of the Year (@caroftheyear) 8. října 2018
The seven finalists for Car of the Year 2019 are:Alpine A110Citroën C5 AircrossFord FocusJaguar I-PaceKia CeedMercedes-Benz A-ClassPeugeot 508Congrats! pic.twitter.com/sIxY5VfKNn
— Car of the Year (@caroftheyear) 26. listopadu 2018
Někteří z finalistů Evropského automobilu roku 2019 se navíc objevili i na seznamech účastníků soutěže Světového automobilu 2019. Celkem 85 novinářů z celého světa bude v příštích měsících podnikat testovací vozy a výsledek jejich hodnocení, který přinese Světový automobil roku 2019, se dozvíme na autosalonu v New Yorku, který se uskuteční v dubnu.
Za připomínku stojí, že titul Evropského automobilu roku 2018 si nakonec odneslo Volvo XC40. Kompaktní crossover za sebou nechal například nový Seat Ibiza nebo nové BMW řady 5.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.