Organizátoři ocenění Evropské auto roku zveřejnili závěrečných sedm finalistů, z nichž bude odborná porota vybírat toho nejlepšího. Za zmínku přitom jistě stojí, že do užšího výběru se dostaly hned dva modely z produkce PSA a jen jeden vůz, který nepochází od evropského výrobce.
Kdo jsou tedy závěreční finalisté? Pojďme tedy začít podle abecedy: Alpine A110, Citroen C5 Aircross, Ford Focus, Jaguar I-Pace, Kia Ceed, Mercedes-Benz A-Class a Peugeot 508.
Závěrečná sedmička byla vybrána odbornou porotou z celkem 38 kandidátů, kteří byli zveřejněni již dříve. Ve výběru nechyběly vozy jako nová Dacia Duster, Audi A6, nové BMW řady 3, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe, Volkswagen Touareg nebo Suzuki Jimny. Nechyběly však ani exkluzivní vozy jako Aston Martin Vantage nebo Lamborghini Urus.
Řada vozidel byla testována ještě před konáním autosalonu v Paříži, který se konal minulý měsíc. Týden dlouhé testování, kterého se účastnili novináři z 18 různých zemí, se uskutečnilo na severu Dánska a testovací jízdy byly zajištěny severskými členky komise Evropského auta roku.
Po testovacích jízdách následovalo hodnocení, jehož výsledkem je sedmička finalistů. Po dalším hodnocení už ale budeme znát nového nositele titulu Evropský automobil roku, jehož vyhlášení proběhne na ženevském autosalonu v březnu roku 2019.
Here the final long list for #Caroftheyear 2019 pic.twitter.com/czqO3c3EO5
— Car of the Year (@caroftheyear) 8. října 2018
The seven finalists for Car of the Year 2019 are:Alpine A110Citroën C5 AircrossFord FocusJaguar I-PaceKia CeedMercedes-Benz A-ClassPeugeot 508Congrats! pic.twitter.com/sIxY5VfKNn
— Car of the Year (@caroftheyear) 26. listopadu 2018
Někteří z finalistů Evropského automobilu roku 2019 se navíc objevili i na seznamech účastníků soutěže Světového automobilu 2019. Celkem 85 novinářů z celého světa bude v příštích měsících podnikat testovací vozy a výsledek jejich hodnocení, který přinese Světový automobil roku 2019, se dozvíme na autosalonu v New Yorku, který se uskuteční v dubnu.
Za připomínku stojí, že titul Evropského automobilu roku 2018 si nakonec odneslo Volvo XC40. Kompaktní crossover za sebou nechal například nový Seat Ibiza nebo nové BMW řady 5.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?