Závody motokár poslední dobou opět rostou na oblibě a tak se není čemu divit, že se speciální tratě objevují i na stále podivnějších místech. Jedním z těch nejpodivnějších je však bezesporu výletní loď Norweigan Bliss, která svým cestujícím nabízí závodění dokonce na dvou podlažích a to pří rychlostech téměř 50 km/h.
Výlety na luxusních námořních lodích se v posledních letech těší stále větší popularitě, což nutí jejich majitele, provozovatele a stavitele ke snaze nabídnout lepší služby, než nabízí konkurence. A fantazii se v tomto případě meze nekladou.
To ostatně potvrzuje loď Norwegian Bliss, jedna z lodí společnosti Norwegian Cruise Line (NCL), na jejíž palubě se nachází dokonce dvoupatrová závodní trať pro elektrické motokáry. U této společnosti se však nejedná o novinku, neboť závodní dráhu nabízí i loď Norwegian Joy. V případě Bliss je však trať o 40 % delší.
Výletní loď Norwegian Bliss je navíc vůbec první lodí se závodní dráhou, která se plaví ve vodách severní Ameriky, jak uvádí web CarScoops. Během léta nabízela zájezdy na Aljašku, zatímco během zimy jsou pro zájemce připraveny sedmidenní plavby do východního Karibiku.
Jak uvádí web The Miami Herald, závodní trať je lemována bezpečnostními bariérami, které zabrání i těm nejdivočejším závodníkům z lodi vypadnout. Elektrické motokáry na palubě tak mohou bezpečně vyvinout rychlost až 48 km/h a nadšení zákazníci zaplatí cca 9.95 dolaru (227 korun) za osm kol. Zájemci si navíc mohou pronajmout dokonce i tandemovou motokáru, takže můžete trať projet společně se svou drahou polovičkou.
„Není to něco jiného jen proto, abychom nabídla něco jiného. Je to aktivita, kterou budou lidé milovat a kterou by na lodi rozhodně nečekali," uvedl výkonný ředitel Andy Stuart z pobočky NCL v Miami. „Udělejte si snímek závodní trati na vrcholu lodi a všichni se zarazí a zvednou obočí," dodal.
Závodní trať, která se nachází na 19. palubě, je však jen jedním z mnoha způsobů, jak si návštěvníci mohou zkrátit plavbu. Na palubě totiž nechybí ani bazény, divoké tobogány, masážní salony, různé restaurace nebo aréna laser-game, která je stylizovaná jako opuštěná mimozemská vesmírná stanice.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?