Závody motokár poslední dobou opět rostou na oblibě a tak se není čemu divit, že se speciální tratě objevují i na stále podivnějších místech. Jedním z těch nejpodivnějších je však bezesporu výletní loď Norweigan Bliss, která svým cestujícím nabízí závodění dokonce na dvou podlažích a to pří rychlostech téměř 50 km/h.
Výlety na luxusních námořních lodích se v posledních letech těší stále větší popularitě, což nutí jejich majitele, provozovatele a stavitele ke snaze nabídnout lepší služby, než nabízí konkurence. A fantazii se v tomto případě meze nekladou.
To ostatně potvrzuje loď Norwegian Bliss, jedna z lodí společnosti Norwegian Cruise Line (NCL), na jejíž palubě se nachází dokonce dvoupatrová závodní trať pro elektrické motokáry. U této společnosti se však nejedná o novinku, neboť závodní dráhu nabízí i loď Norwegian Joy. V případě Bliss je však trať o 40 % delší.
Výletní loď Norwegian Bliss je navíc vůbec první lodí se závodní dráhou, která se plaví ve vodách severní Ameriky, jak uvádí web CarScoops. Během léta nabízela zájezdy na Aljašku, zatímco během zimy jsou pro zájemce připraveny sedmidenní plavby do východního Karibiku.
Jak uvádí web The Miami Herald, závodní trať je lemována bezpečnostními bariérami, které zabrání i těm nejdivočejším závodníkům z lodi vypadnout. Elektrické motokáry na palubě tak mohou bezpečně vyvinout rychlost až 48 km/h a nadšení zákazníci zaplatí cca 9.95 dolaru (227 korun) za osm kol. Zájemci si navíc mohou pronajmout dokonce i tandemovou motokáru, takže můžete trať projet společně se svou drahou polovičkou.
„Není to něco jiného jen proto, abychom nabídla něco jiného. Je to aktivita, kterou budou lidé milovat a kterou by na lodi rozhodně nečekali," uvedl výkonný ředitel Andy Stuart z pobočky NCL v Miami. „Udělejte si snímek závodní trati na vrcholu lodi a všichni se zarazí a zvednou obočí," dodal.
Závodní trať, která se nachází na 19. palubě, je však jen jedním z mnoha způsobů, jak si návštěvníci mohou zkrátit plavbu. Na palubě totiž nechybí ani bazény, divoké tobogány, masážní salony, různé restaurace nebo aréna laser-game, která je stylizovaná jako opuštěná mimozemská vesmírná stanice.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.